
شرکت پاسارپولیس اندونزی اکنون قادر است محصولات خود را بیمه کند و به یکی از اولین شرکت های بیمه پکیج کامل در اندونزی تبدیل شود. این بدان معناست که پاسارپولیس قادر خواهد بود محصولات جدید ارائه دهد و با شرکای مانند توکوپدیا، گوجک، سفروکا، شیائومی و IKEA اندونزی برای ایجاد بیمه نامه های شخصی همکاری کند.
پاسارپلیس به دلیل مشارکت استراتژیک با بیمه تپ قادر به پذیره نویسی محصولات بیمه ای می باشد. بیمه تپ توسط OJK (Otoritas Jasa Keuangan یا اداره خدمات مالی اندونزی) مجوز کامل بیمه نامه اعطا شده است.
کلئوسنت رندینگ، بنیانگذار و مدیرعامل پاسارپلیس، به تک کرانچ گفت که اولین محصولات این مشارکت استراتژیک شامل بیمه آتش سوزی و خودرو خواهد بود.
PasarPolis که در سال 2015 تأسیس شد، تا به امروز در مجموع بیش از 59 میلیون دلار جمع آوری کرده است و توسط سرمایه گذارانی مانند Gojek، Tokopedia، Traveloka، LeapFrog و SBI حمایت می شود. سیاست های آن شامل مسافرت، محتویات منزل، تدارکات، وسایل الکترونیکی، بیمه عمر و وسیله نقلیه است.

تیم پاسارپلیس اعتبار تصویر: پاسارپلیس
پاسارپولیس در حال حاضر 60000 نمایندگی ثبت شده در اندونزی دارد و با 50 شرکت بیمه شریک است. این شرکت می گوید که به بیش از 80 میلیون مشتری خدمات رسانی کرده و بین سال های 2019 تا 2021 یک میلیارد سیاست صادر کرده است و با 40 شرکت توزیع محصول همکاری می کند.
شرکای توزیع عبارتند از Shopee، Tokopedia، Gojek و Xiaomi. مشتریان می توانند از طریق پلتفرم خود، بیمه نامه های خرد را با قیمتی در حدود 5000 تا 20000 روپیه اندونزی (یا 32 سنت تا 1.29 دلار آمریکا) به خرید خود اضافه کنند.
PasarPolis مقیاس پذیر است زیرا از یادگیری ماشین و تجزیه و تحلیل داده استفاده می کند تا فرآیند پذیره نویسی و ادعاها را سریعتر و مقرون به صرفه تر کند. می گوید 87 درصد از خسارت های بیمه غیر اعتباری در سال 2022 ظرف 24 ساعت تسویه شده است. فناوری پاسارپلیس شامل الگوریتمهایی است که فرآیند تأیید ادعا را بر اساس دادههای ارائهشده توسط مشتری مانند عکسها، تاریخچه و تاریخ و زمان رویدادها خودکار میکنند. سپس این الگوریتم اطلاعات را به کانال “سبز” سریعتر پاسارپولیس فیلتر می کند.
آخرین راهاندازیهای این شرکت شامل رابط یکپارچه ادعاها (POLI) است که به مشتریان اجازه میدهد ادعاهای متعددی را از طریق کانالهای مختلف مانند ایمیل، واتساپ، پیامک و اپلیکیشن موبایل پاسارپلیس ارسال کنند.
رندینگ می گوید هدف پاسارپولیس کاهش هزینه بیمه و افزایش نفوذ در اندونزی است، جایی که ضریب نفوذ بیمه تا سال 2022 تنها 4 درصد است.
وی گفت: ما معتقدیم که بیمه فراگیر مکمل حیاتی مزایای اجتماعی اساسی دولت است. “به ویژه، حفاظت از سلامت در راستای نگرانی فزاینده بسیاری برای محافظت از سلامت خانواده های خود، به ویژه در طول همه گیری همه گیر.”