

فناوری خودروهای خودران دیگر ممکن است سوختی نباشد که دستگاه تبلیغاتی را تقویت می کند. اما شرکتهایی که این فناوری را در برنامههای کشاورزی، تجاری و لجستیکی به کار میبرند، همچنان سرمایههای خطرپذیر را جذب میکنند.
به عنوان مثال Outrider را در نظر بگیرید، یک استارتاپ در گلدن، کلرادو، که کامیون های الکتریکی خودران را توسعه می دهد.
یاردهای توزیع مرکز عصبی زنجیره تامین هستند. اینجاست که همه آن کالاها (مانند کالاهای سفارش داده شده توسط آمازون و سایر مشاغل تجارت الکترونیک) از کامیون های دوربرد به انبارها و در نهایت به مصرف کننده منتقل می شوند. امروزه کارگران برای جابجایی تریلرهای پر از کالا در حیاط و به اسکله های بارگیری از کامیون های دیزلی استفاده می کنند.
Outrider یک سیستم خودمختار را توسعه داده است که شامل یک کامیون برقی، نرم افزار مدیریت عملیات و زیرساخت سایت است. در حالی که ممکن است هنوز به انسان در حیاط مارشالینگ نیاز باشد، سیستم خودمختار بیشتر کارها را انجام می دهد، از جمله اتصال و جدا کردن تریلرها، اتصال و جدا کردن خطوط ترمز تریلر، و نظارت بر مکان تریلر.
پتانسیل درآمدزایی این سیستم – حدود 400000 سایت توزیع تنها در ایالات متحده وجود دارد – توجه تعدادی از سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است. Outrider اخیراً یک دور 73 میلیون دلاری سری C به رهبری FM Capital را بسته است و سرمایهگذاران جدیدی را جذب سازمان سرمایهگذاری ابوظبی و بازوی سرمایهگذاری خطرپذیر NVIDIA، NVentures کرده است. سرمایه گذاران جدید B37 Ventures، Lineage Ventures، Presidio Ventures، بازوی سرمایه گذاری Sumitomo Corporation و ROBO Global Ventures نیز به همراه حامیان فعلی Koch Disruptive Technologies و New Enterprise Associates به آن پیوستند.
Outrider از زمان تأسیس خود در سال 2017 با نام Azevtec تاکنون 191 میلیون دلار جمع آوری کرده است.
این شرکت از آخرین افزایش خود در پاییز 2020 پیشرفت هایی داشته است. اندرو اسمیت، بنیانگذار و مدیر اجرایی Outrider به TechCrunch گفت که کامیون ها دارای سخت افزار جدیدی هستند که برای مقابله با محیط های خشن، از جمله سلاح های رباتیک طراحی شده اند. اسمیت گفت که Outrider دارای 20 سیستم مستقل است که در سایت های مشتریان و مرکز آزمایش آن استفاده می شود، در حالی که این شرکت قابلیت های نهایی سیستم و مکانیسم های ایمنی اختصاصی را نهایی می کند.
وی افزود: این آخرین تغییرات در این سیستم در سال 2023 تکمیل خواهد شد. از آنجا، تمرکز بر راه اندازی عملیات تجاری با مشتریان خود خواهد بود، که شامل جورجیا اقیانوس آرام و سایر شرکت های ناشناس است که از سال 2019 در آزمایش محصول مشترک و عملیات آزمایشی سرمایه گذاری کرده اند. اسمیت گفت که مشتریان Outrider بیش از 20 درصد از کل کامیون های فعال در آمریکای شمالی را تشکیل می دهند.
اسمیت گفت وجوه جدید برای استخدام در ایالات متحده و بین المللی (فراتر از نیروی کار 175 نفری آن) و انتقال از آزمایش و اعتبارسنجی به عملیات تجاری در مقیاس بزرگ استفاده می شود.
اسمیت میگوید: «داشتن وسیله نقلیهای که به طور خودکار رانندگی میکند یک چیز است، و ایجاد یک سیستم واقعاً صنعتی که میتواند چندین سال، 20 تا 24 ساعت در روز، 365 روز در سال در یک محیط سخت کار کند، چیز دیگری است. تولید سیستم و پیادهسازی این قابلیتهای نهایی به ما این امکان را میدهد تا در چند سال آینده به هزاران سیستمی که نرمافزار Outrider را اجرا میکنند، تبدیل شویم.»