
ما با Mojo Vision برای چند نمایشگاه CES آشنا شدیم و توسعه لنزهای تماسی AR این استارتآپ را سال به سال دنبال میکنیم. البته چنین چیزهایی به زمان و هزینه زیادی نیاز دارند – و این روزها یافتن هر دو سختتر و سختتر به نظر میرسد. امروز، این شرکت مستقر در کالیفرنیا با اشاره به «چالشهای مهم در افزایش سرمایه» اعلام کرد که کار روی «لنز موجو» را «آهستهتر» میکند.
درو پرکینز، مدیر عامل شرکت در پیامی که در وب سایت خود منتشر کرد، بادهای مخالف غیرقابل حل، از جمله اقتصاد ضعیف و “پتانسیل بازار هنوز اثبات نشده برای محصولات پیشرفته AR” را در توانایی خود برای جمع آوری بودجه لازم برای حفظ پروژه مقصر دانست.
پرکینز مینویسد: «اگرچه هنوز فرصت دیدن آن را در بازار و عرضه کامل پتانسیل آن در بازار نداشتهایم، اما ثابت کردهایم که آنچه زمانی علمی تخیلی تلقی میشد میتواند به یک واقعیت فنی تبدیل شود.» اگرچه پیگیری چشم انداز محاسبات نامرئی ما در حال حاضر به حالت تعلیق درآمده است، ما قویاً معتقدیم بازاری در آینده برای لنز موجو وجود خواهد داشت و مشتاقانه منتظر تسریع آن در زمان مناسب هستیم.
موجو به جای تمرکز بر لنز، منابع خود را بر روی فناوری میکرو LED متمرکز می کند که به آن قدرت می دهد. این شرکت یک صفحه نمایش میکرو LED با تراکم 14000ppi را به عنوان اساس محصول توسعه داده است. پرکینز می افزاید: «ما معتقدیم میکرو ال ای دی کل صنعت نمایشگر 160 میلیارد دلاری را مختل می کند و فناوری منحصر به فرد ما ما را در خط مقدم این اختلال قرار می دهد.
همراه با بخش اصلی، این شرکت نیز کاهش شدیدی را انجام داد و کارکنان خود را 75٪ کاهش داد. حقوق بر نقش ها و تقسیمات درون استارتاپ تأثیر می گذارد.
آخرین دور تامین مالی این شرکت، سری B-1 45 میلیون دلاری بود که یک سال پیش فردا اعلام شد. این شرکت از اظهار نظر بیشتر خودداری کرد.