
زمانی که کنستانتین روبرتز در Zalora کار میکرد، شش بار درگیر جابهجایی انبارها بود زیرا شرکت تجارت الکترونیکی زیرساخت لجستیکی خود را بیشتر کرد. این الهامبخش او شد تا Locad را تأسیس کند، یک ارائهدهنده تدارکات برای شرکتهای تجارت الکترونیک همهکانال که شبکه انبارها و تامینکنندگان شخص ثالث خود را با یک پلتفرم مبتنی بر ابر که آن را «موتور لجستیک» مینامد، متصل میکند.
Locad که در سنگاپور و مانیل توسط رابرتز، یکی از فارغ التحصیلان Zalora، جانیس دارگل و مدیر سابق محصول کارت اصلی محصول Grab، سری جین تاسیس شد، امروز اعلام کرد که 11 میلیون دلار سرمایه در سری A به رهبری Reefknot Investments، سرمایه گذاری مشترک بین Temasek و شرکت لجستیک جمع آوری کرده است. Kuehne + Nagel. سرمایه گذاران بازگشته Sequoia India و Surge از آسیای جنوب شرقی، Febe Ventures و Antler به همراه حامیان جدید Access Ventures، JG Summit و WTI نیز شرکت کردند.
TechCrunch آخرین بار زمانی که در سال 2021 4.5 میلیون دلار سرمایه خود را جمع آوری کرد، Locad را پوشش داد.
Locad می تواند تقریباً هر بخش از فرآیند حمل و نقل را انجام دهد، از ذخیره و بسته بندی موجودی تا حمل و نقل و ردیابی. Locad تاکنون سفارشات 200 برند از جمله Havaians، Levi’s Reckitt Benckisder و Emma Sleep را انجام داده است. مشتریان آن در سراسر سنگاپور، فیلیپین، تایلند، هنگ کنگ و استرالیا پراکنده هستند و معمولاً حدود 25 تا 5000 سفارش در روز ارسال می کنند. سال گذشته، Locad برای ارسال بیش از دو میلیون سفارش استفاده شد و ادعا میکند که نرخ انجام سفارش در همان روز 99٪ است.
بودجه جدید آن برای افزودن انبارها و اپراتورهای حمل و نقل بیشتر به شبکه Locad و استخدام در آسیای جنوب شرقی و استرالیا با هدف ایجاد بزرگترین شبکه انبار در منطقه طی پنج سال آینده استفاده خواهد شد.
رابرتز گفت که کمک به Zalora برای توسعه زیرساخت لجستیکی خود “بذر این را نشان داد که چگونه یک رویکرد مبتنی بر ابر برای زنجیره تامین، با زیرساخت لجستیک مقیاس پذیر به عنوان یک سرویس، راه بهتری خواهد بود.” رابرتز و دارگل در طول مدت حضورشان در Zalora، همچنین با برندهایی کار کردند که نیاز به ایجاد قابلیتهای انجام تجارت الکترونیکی و پشته فناوری برای پشتیبانی از کانالهای فروش متعدد داشتند.
زیرساخت لجستیک قدیمی، که در اصل برای توزیع عمده فروشی B2B ساخته شده بود، نتوانست با برندهای مستقیم به مصرف کننده کنار بیاید زیرا کانال های فروش آنها چند برابر می شد. همچنین به این معنی بود که آنها دیگر نمیتوانستند به شبکههای تحقق «باغ دیواری» که توسط پلتفرمهای تجارت الکترونیکی مانند Fulfillment by Amazon (FBA) اجرا میشوند، تکیه کنند.
در عین حال، مصرفکنندگان خواهان تحویل سریعتر و ارزانتر هستند و ارائه گزینههای متعدد مانند ارسال در همان روز، روز بعد یا ارسال اقتصادی برای تبدیل پرداخت مهم است. رابرتز گفت که برای تحویل سریعتر بدون پرداخت هزینه بیشتر، خردهفروشان باید محصولات را نزدیکتر به مشتریان ذخیره کنند تا از تحویل کوتاهتر و سریعتر در مایل آخر اطمینان حاصل کنند. این نیاز به شبکه ای از انبارها و یکپارچگی بین کانال های فروش، انبارها و حامل ها دارد. این امر با فناوری Locad امکان پذیر شده است.
موتور لجستیک Locad موجودی را از کانالهای فروش متعدد از جمله Shopify، Lazada، Shopee و TikTok Shops همگامسازی میکند و ذخیرهسازی و تحویل را از طریق شبکه انبارها و حاملها مدیریت میکند. بسیاری از مشتریان Locad ابتدا به استارتاپ نزدیک می شوند در حالی که عملیات تدارکات داخلی خود را به تدریج متوقف می کنند. برندها اغلب با یک انبار واحد شروع میکنند تا موجودی خود را تجمیع کنند و سفارشها را در کانالهای فروش قبل از قرار دادن موجودی در انبارهای اضافی بر اساس مکانهای مشتری قرار دهند.
با گسترش آن به آسیای جنوب شرقی و استرالیا، لوکاد همچنین قصد دارد تعداد انبارها را در شهرهای سطح 1 به شهرهای سطح 3 در منطقه افزایش دهد، با هدف امکان تحویل یک روزه در همه آنها.
اروین لیم، معاون سرمایهگذاری Reefknot در بیانیهای درباره این بودجه گفت: «مدل عملیاتی منحصربهفرد Locad برای مکانیابی انبارها در شهرها تضمین میکند که موجودی در نزدیکی مشتریان نگهداری میشود، در نتیجه باعث صرفهجویی قابل توجهی در هزینه و زمان برای برند و کاربر میشود. . ما بر این باوریم که موتور لجستیک Locad مشارکت بیشتری در اقتصاد دیجیتال ایجاد خواهد کرد زیرا مصرف کنندگان خارج از شهرهای سطح 1 اکنون می توانند سفارشات خود را 2 تا 3 برابر سریعتر با کسری از هزینه معمول دریافت کنند.