

Li-Cycle، یک شرکت کانادایی بازیافت باتری لیتیوم یون، یک مرکز بازیافت باتری در Tuscaloosa، آلاباما افتتاح کرده است.
این شرکت مستقر در تورنتو، که همچنین کارخانههایی را در گیلبرت، آریزونا و روچستر، نیویورک اداره میکند، اکنون میتواند تا 10000 تن ضایعات تولیدی و باتریهای پایان عمر را در سال پردازش کند که معادل تقریباً 20000 خودروی الکتریکی در سال است.
آخرین تاسیسات در جنوب شرقی ایالات متحده برای پشتیبانی از زنجیره تامین باتری و EV در حال رشد در آنجا واقع شده است. در ماه آگوست، مرسدس بنز تولید SUV مرسدس بنز EQS 2023 را آغاز کرد، اولین خودروی الکتریکی باتری دار برای بازار ایالات متحده، در کارخانه توسکالوزا.
هجوم اخیر فعالیت هایی که بر ایجاد چرخه عمر باتری پایدار متمرکز شده است، منعکس کننده نبردی در سطح صنعت برای اعمال کنترل بیشتر بر زنجیره تامین و فناوری باتری و در عین حال بهره مندی از ده ها میلیارد دلار مشوق های مالیاتی زمین است که تحت قانون کاهش تورم ارائه شده است.
Stellantis روز سه شنبه گفت که انتظار می رود یک واحد تجاری جدید که به پایداری و بازیافت باتری اختصاص دارد تا پایان دهه حدود 2 میلیارد دلار جمع آوری کند. مرکز جدید اقتصاد دایره ای این خودروساز که چرخه عمر چهار مرحله ای باتری را مدیریت می کند – تولید مجدد، تعمیر، استفاده مجدد و بازیافت – قرار است سال آینده در مجتمع Mirafiori خود در ایتالیا افتتاح شود.
انتقال تولید باتری به ایالات متحده میتواند مشکلات زنجیره تامین و افزایش هزینههای مواد خام ناشی از همهگیری کووید-۱۹ و جنگ در اوکراین را کاهش دهد و در عین حال اطمینان حاصل شود که خودروسازان بستههای باتری کافی برای پر کردن کتابهای خود با سفارشات خودروهای برقی دارند.
هفته گذشته، جنرال موتورز همکاری خود را با شرکت بازیافت لیتیون مستقر در کبک برای تولید باتریهای جدید از مواد باتری بازیافتی اعلام کرد که از سال 2023 شروع میشود. این دو شرکت با هم برای ایجاد یک اکوسیستم دایرهای برای بازیافت باتریهای خودروهای الکتریکی کار خواهند کرد که یک گلوگاه مهم در رقابتهای صنعت است. به تدریج موتورهای گازسوز را در پایان این دهه متوقف کنیم.
Redwood Materials با فورد، فولکس واگن و ولوو، و همچنین قراردادی با تویوتا برای جمعآوری، بازسازی و بازیافت باتریها و مواد باتری برای ارسال به کارخانه باتریسازی آینده این خودروساز در کارولینای شمالی، قرارداد دارد. شرکت بازیافت فلز مستقر در نوادا انتظار دارد که بازار بازیافت باتری تا پایان دهه به 18.7 میلیارد دلار برسد.
تا همین اواخر، استقرار جهانی خودروهای برقی بر روی ساخت ایستگاههای شارژ کافی برای پشتیبانی از موج خودروهای الکتریکی باتریدار مورد انتظار در جادهها تا سال 2030 متمرکز بود. اما همهگیری COVID-19 و جنگ در اوکراین زنجیرههای تامین جهانی را متوقف کرده است. مواد مورد استفاده برای باتری کمیاب تر و گران تر است.