
گسترش خدمات تحویل گزینههای زیادی را در اختیار مشتریان قرار میدهد، اما به معنای آشفتگی برای رستورانهای شلوغ است که باید سفارشها را در چندین برنامه و کانال مدیریت کنند. بسیاری از آشپزخانه ها با استفاده از چندین دستگاه به طور همزمان، یکی برای هر برنامه، با این مشکل مقابله می کنند. Klikit میخواهد با تجمیع اطلاعات سفارش از همه برنامهها در یک پلتفرم، کسبوکارهای مواد غذایی در آسیای جنوب شرقی را از “جهنم تبلت” نجات دهد. این استارتآپ که در سنگاپور مستقر است، به تازگی با 2 میلیون دلار پیش سرمایه از حالت مخفی خارج شده است.
این دور توسط Global Founders Capital و Wavemaker Partners با مشارکت Gentree Fund، AfterWork Ventures، Reshape Ventures، Nordstar، Pentas Ventures، Moving Capital، بنیانگذار Gojek کوین آلویی، نصیر یاسین از NasDaily، YouTuber Lazar Beam و رادیش بنیانگذار داستانهای تخیلی سونگ یون لی. سرمایه گذاران فرشته استراتژیک شامل مدیرانی از Gojek، YouTube و Flash Coffee هستند.
از زمان راه اندازی آن در هفت ماه پیش، پلتفرم SaaS klikit، klikit Cloud، برای خدمات بیش از 2.8 میلیون دلاری در سفارشات 150 برند در فیلیپین، مالزی، اندونزی، سنگاپور، تایوان و استرالیا استفاده شده است.
کاربران کنونی عبارتند از Bistro Group (فرانچایز فیلیپینی TGI Fridays، کافه هارد راک و بادهای وحشی بوفالو، Flash Coffee، و استارتآپهای آشپزخانه ارواح MadEats و Just Kitchen.
Klikit در سال 2021 توسط کریستوفر ویترز، که تجربه گستردهای در فضای درخواستی دارد، تأسیس شد – قبلاً وی معاون بازار در GoJek، مدیر ارشد استراتژی در پلتفرم مسافرتی Pathao در بنگلادش بود و UberEats را در آسیا و اقیانوسیه راهاندازی کرد.
در طول همهگیری، زمانی که ویترز در GoJek بود، به استرالیا نقل مکان کرد تا از راه دور کار کند. او همچنین مالک و اداره یک آشپزخانه ارواح بود.
ویترز به TechCrunch گفت که او همیشه مجذوب فضای تحویل غذا بوده است.
او میگوید: «من My Ghost Kitchen را راهاندازی کردم، زیرا همیشه میخواستم واقعاً بهجای اینکه در حاشیه یا پشت لپتاپم در کنار ساختن بسیاری از این بازارهای اپلیکیشنهای فوقالعاده بنشینم و فرضیهپردازی کنم، واقعاً مشکلات مدیریت یک رستوران را تجربه کنم.
در آن زمان، ویترز غرق در تعداد و هزینه پلتفرمها، دستگاهها، نرمافزارها، تبلیغات و رسانههای اجتماعی بود که مجبور بود با آنها دستکاری کند. در نتیجه، او می خواست راه های کارآمدتری برای مدیریت آنها و راه اندازی برندهای جدید پیدا کند.
ویترز توضیح میدهد که نرمافزار غذا و نوشیدنی موجود برای بسیاری از رستورانهای تحویل کالا و آشپزخانههای ابری مناسب نیست و کمتر از 2 درصد از بازرگانان در آسیا سفارشهای تحویل خود را با سیستمهای نقطه فروش قدیمی یکپارچه کردهاند. این امر باعث میشود آشپزخانهها و کارکنان سفارشها را در برنامهها و دستگاههای مختلف مدیریت کنند، که نه تنها زمانبر است، بلکه منجر به از دست رفتن سفارشها، خطاها، سردرگمی و هرج و مرج عمومی میشود.
ویترز گفت: «بسیاری از اپراتورها از این به عنوان «جهنم تبلت» یاد میکنند، و برخی از مشتریان ما بیش از 20 دستگاه داشتند – که کل املاک و مستغلات یک کمد را اشغال میکردند – برای یک فضای آشپزخانه!

تیم کلیکیت
Klikit خود را از سیستمهای POS قدیمی که برای شرکتهای تک برند ساخته شده بودند، متمایز میکند و به رستورانها و آشپزخانههای ارواح اجازه میدهد چندین برند غذایی را در مکانها و کانالهای مختلف در یک دستگاه واحد مدیریت کنند. ویژگیها شامل بهروزرسانی منوها در برنامههای تحویل است، که کلیک میتواند به سرعت انجام دهد، زیرا توافقنامههای رسمی API با برنامههایی مانند GrabFood، foodpanda، GoFood و UberEats دارد. این امکان دسترسی بر اساس تقاضا به تجزیه و تحلیل داده های تاریخی را فراهم می کند (در مقابل، بسیاری از سیستم های نرم افزاری غذا و نوشیدنی داده ها را به نمایش های محدود زمانی محدود می کنند)، از جمله فروش روزانه، ترکیب محصول و تجزیه کانال.
از آنجایی که بسیاری از رستورانها در آسیای جنوب شرقی اغلب سفارشهای تحویل را از طریق رسانههای اجتماعی مانند واتساپ، پیامک یا پیامهای صوتی پردازش میکنند، klikit همچنین اجازه میدهد این سفارشها به داشبورد سفارش اضافه شوند تا در تجزیه و تحلیل آن لحاظ شوند.
اگر هر یک از مشتریان klikit ظرفیت و تجهیزات اضافی داشته باشد، می توانند برای دسترسی به مشارکت برند مجازی آن با سازندگان و مارک های مصرف کننده ثبت نام کنند. Klikit اکنون با سازندگانی که مجموعاً 38 میلیون دنبال کننده در فیلیپین و استرالیا دارند کار می کند تا در اواخر سال 2022 دو “Creator drops” را راه اندازی کند. ویترز می گوید klikit با برترین یوتیوبرها تماس گرفته است زیرا آنها نفوذ لازم برای رقابت با غول های فست فود را دارند. بازاریابی عاقلانه
نزدیکترین رقبای Klikit عبارتند از Deliverect و NextBite، اما ویترز می گوید که او معتقد است استارتاپ منطقه ای مانند klikit موفق خواهد شد زیرا می تواند مشارکت API را با برنامه های تحویل بزرگ تقویت کند.
بودجه جدید این استارتاپ در حالت مخفی کاری برای استخدام 30 نفر در شش کشور استفاده شد. همچنین از سرمایه برای گسترش منطقه ای و افزودن ویژگی های بیشتر با ایجاد تیم مهندسی خود استفاده خواهد کرد.
در بیانیهای، شرکای Wavemaker Partners، Paul Santos، گفت: «ما شاهد هستیم که klikit مشکلات حلنشده گستردهای را برای رستورانداران در همه جا حل میکند، در حالی که راهحلهای منحصربهفردی را برای سازندگان و برندها ایجاد میکند تا از راههای کاملاً جدیدی کسب درآمد کنند و با طرفداران ارتباط برقرار کنند. چشم انداز آنها به طور استراتژیک، روندهای همگرا و تنها در حال رشد در تحویل غذا و اقتصاد خلاق را گرد هم می آورد.