

استارتآپ موزیک Hyph یک اپلیکیشن موبایلی را معرفی کرده است که قصد دارد ابزاری برای ایجاد و میکس موسیقی برای همه باشد. با برآورد اقتصاد سازنده ۱۰۰ میلیارد دلار، Hyph بیش از ۵۰ میلیون نفر را در سراسر جهان هدف قرار میدهد که خود را به عنوان خالق محتوا معرفی میکنند.
Hyph به کاربران این امکان را می دهد تا با گرفتن موسیقی از کتابخانه برنامه و سفارشی کردن آن با افزودن سازهایی مانند باس، گیتار لید، زهی، درام و پیانو، یا ضبط صدایی از آواز آنها، آهنگ های اصلی ایجاد کنند. کاربران می توانند موسیقی را بر اساس ژانر یا حالت انتخاب کنند. Hyph در پاییز امسال با دعوتنامه در ایالات متحده در دسترس خواهد بود. این برنامه قرار است در بهار 2023 راه اندازی شود و برای دستگاه های اندروید و iOS در دسترس خواهد بود.
همراه با اشتراک گذاری در پلتفرم های رسانه های اجتماعی، کاربران همچنین می توانند خلاقیت های خود را در برنامه با عکس یا ویدیوی دلخواه خود در پس زمینه به اشتراک بگذارند. برنامه رسانه اجتماعی ساخت موسیقی همچنین به کاربران امکان می دهد آهنگ های ساخته شده توسط سایر کاربران را بگیرند و آنها را با ویرایش های جدید دوباره ارسال کنند.

اعتبار تصویر: یک خط تیره
این استارت آپ مستقر در نیویورک امسال توسط مکس رنارد، آنتونی کندی شرایور و الکساندر دزائر تأسیس شد. 26 میلیون دلار سرمایه اولیه از سرمایه گذاران خصوصی جمع آوری کرد. Hyph در اطلاعیه خود نوشت که این شرکت قصد دارد اپلیکیشنی را منتشر کند که به هر کسی که گوشی هوشمند دارد اجازه می دهد “موسیقی با کیفیت حرفه ای ایجاد کند”.
رنارد میگوید: «Hyph همان کاری را که دوربینهای گوشیهای هوشمند برای عکاسی انجام میدهند، برای خلق موسیقی انجام میدهد و به هر کسی که گوشی هوشمند دارد این توانایی را میدهد تا بدون تعهد مالی و زمانی که قبلاً لازم بود، عکسهای باکیفیت ایجاد کند. رنارد خاطرنشان میکند که هدف Hyph Gen Z است، «نسلی عملی که میخواهد بخشی از فرآیند خلقت باشد». یک نظرسنجی اخیر نشان داد که 45 درصد از Gen Z می خواهند با تولید محتوا درآمد کسب کنند.
تیم Hyph میگوید که هدف برنامههای آینده این نیست که سازندگان بهعنوان نوازندههای حرفهای پول دربیاورند، بلکه هدف از ساخت آهنگها و به اشتراکگذاری آنها با دوستان لذتبخش است. Hyph مالک حقوق تمام آهنگهای ایجاد شده در برنامه خود است، اما این شرکت قصد دارد درآمد خود را با سازندگان آهنگ و ترانهسراها تقسیم کند.
تبلیغات درون برنامه ای Hyph را برای همه کاربران در دسترس و رایگان می کند، اما ویژگی های پولی و گزینه ای برای حذف تبلیغات با پرداخت هزینه وجود خواهد داشت. این شرکت به TechCrunch گفت که این گزینه های برتر از 0.99 تا 29.99 دلار متغیر است. رنارد خاطرنشان می کند که Hyph به موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی متکی نیست، در عوض فهرستی از آهنگ های ضبط شده توسط نوازندگان جلسه ارائه می دهد.