
موجودی اضافی، از جمله اقلام برگشتی، از شرکت های تجارت الکترونیک، تدارکات و خرده فروشی اغلب در نهایت دور ریخته می شود. Humble Sustainability مستقر در مانیل یک استارت آپ اقتصاد دایره ای است که می خواهد آن را از محل دفن زباله فیلیپین دور نگه دارد. از زمان راه اندازی، بیش از 150000 کالا مانند لباس، لوازم الکترونیکی مصرفی و لوازم خانگی را پردازش کرده است که یا از طریق Thrift، ویترین فروشگاه Shopee آن به فروش می رسد یا به بازیافت ها و فروشندگان B2B منتقل می شود.
این شرکت امروز اعلام کرد که با مشارکت iSeed Ventures و سرمایهگذاران فرشته از جمله آلن وانگ، بنیانگذار Ula، ساگار آچانتا (که نقشهای رهبری محصول در آمازون را بر عهده داشته است)، 750,000 دلار در یک دور اولیه بیش از حد به رهبری Seedstars International Ventures جمعآوری کرده است. . com و Disney+ و سرمایه گذاران پاکو ساندژاس و ریچارد الدریج.
Humble از این بودجه برای گسترش شبکه شرکا و خریداران و گسترش تیم خود از جمله استخدام روسای بخش استفاده خواهد کرد. این شرکت همچنین قصد دارد توسعه فناوری خود را به طور کامل در داخل خود ارائه دهد و کار بر روی طرح های بلندمدت مانند ردیابی ردپای کربن را آغاز کند.

بنیانگذاران Humble Sustainability، نینا اوپیدا و جوزف ورکر. اعتبار تصویر: مقاومت متوسط
Humble در سال 2021 توسط مدیر عامل Josef Werker و مدیر عامل Nina Opida تاسیس شد. ورکر به TechCrunch گفت که این دو پنج سال پیش پس از اینکه در استارتاپهای مختلف پست رهبری داشتند و میخواستند ببینند چگونه نوآوریهای تکنولوژیکی میتواند در این سیاره اعمال شود، با یکدیگر ملاقات کردند. اولین نسخه Humble یک راه حل تجاری دایره ای برای لباس های کودکان قبل از گسترش به سایر موارد بود.
ورکر گفت: «هیچ یک از ما اصلاً دانشمند محیط زیست یا متخصص پایداری نیستیم. ما فقط به این سرزمین عشق می ورزیدیم و فرصتی را دیدیم که تجربه اندک خود را در ساخت یک کسب و کار در آن به کار ببریم.
Humble تاکنون با 20 شرکت کار کرده است. فرآیند دریافت اقلام با دریافت موجودی برای ارزیابی آغاز می شود، بنابراین Humble می تواند ببیند که در چه شرایطی هستند و ارزش آنها را درک کند (با رشد شرکت، بخش هایی از فرآیند کنترل کیفیت را خودکار می کند). سپس تصمیم می گیرد که آیا موارد را در Thrift فهرست کند یا آنها را به شبکه B2B خود به صورت عمده فروشی کند. پس از تایید برنامه های آنها، آنها با مشتریانی که می توانند وضعیت اقلام خود را پیگیری کنند و از فروش آنها پول دریافت کنند، قرارداد امضا می کنند. Humble قصد دارد داشبورد زنده را روی پلتفرم B2B خود راه اندازی کند تا مشتریان بتوانند درآمد، موجودی و اثرات زیست محیطی را در زمان واقعی پیگیری کنند.
ورکر میگوید که بدون Humble، موجودی ناخواسته یا به یک تصفیه کننده سنتی (برای اقلام با ارزش بالاتر) میرود یا به محل دفن زباله ختم میشود. راه حل های دیگری مانند فروش داخلی به کارکنان وجود دارد، اما آنها تنها درصد کمی را نشان می دهند.
او گفت: «با Humble، کاملاً یکپارچه شده است. “ما همه چیز را می گیریم، مطمئن می شویم که هیچ چیز به محل دفن زباله ختم نمی شود. اقلام با کیفیت خوب Thrifted می شوند و ارزش بالایی استخراج می شود، هر چیز دیگری به درستی از طریق شبکه B2B ما بازیافت می شود و ما ارزشی را استخراج می کنیم که می تواند به مشتری بازگردانده شود.
همه سرمایه گذاران در دور اولیه Humble به طور فعال در تجارت شرکت دارند. ورکر گفت، برای مثال، Seedstars افراد را به شبکه بینالمللی Humble خود معرفی کرد که این شرکت با آن معامله کرده است. Humble همچنین در برنامه ردیابی رشد سه ماهه Seedstars شرکت می کند. وونگ و آچانتا در شرکتهای مختلفی از جمله آمازون، بوکینگ.کام و اولا با هم کار کردهاند و با مشاوره در مورد توسعه فناوری و نقشه راه بلندمدت Humble را رهبری میکنند.
در بیانیهای، پاتریشیا سوسروجوجو، شریک Seedstars گفت: «ما از حمایت Humble در سفرش برای کاهش ضایعات و ترویج زندگی دایرهای خرسندیم. Humble برای تز Seedstars مبنی بر حمایت از شرکتهای در مراحل اولیه که میتوانند تاثیر معناداری با یک مدل تجاری جذاب ایجاد کنند، مناسب است.