
فصل اول House of the Dragon به تازگی به پایان رسیده است و من بیشتر می خواهم. من قبلاً هر قسمت را دو بار تماشا کردهام، داستانهای داستانی را خواندهام و حتی برخی از قسمتهای بازی تاج و تخت را مرور کردهام. اگر من این فرصت را داشتم که در این دنیا غوطه ور شوم و نقش ملکه تارگرین اژدها سوار را بازی کنم، می توانید شرط ببندید که این کار را خواهم کرد.
به هر حال، این دیدگاه Hidden Door است، یک استودیوی بازیسازی که در هوش مصنوعی روایی تخصص دارد و هفته گذشته در Startup Battlefield 200 TechCrunch Disrupt شرکت کرد. Hidden Door میخواهد بتواند هر اثر هنری را به یک تجربه نقشآفرینی فراگیر تبدیل کند که در آن بازیکنان میتوانند به دنیای داستانی مورد علاقهشان که به رمانهای گرافیکی پویا تبدیل شدهاند، با متن و تصاویری که بر اساس انتخابهایشان تولید میشوند، بپرند.
درهای مخفی در حال حاضر در حال آزمایش اقتباسی از جادوگر شهر اوز هستند، زیرا داستان برای گروههای سنی مختلف طراحی شده است و فیلمنامه اصلی این است: “شلوار موزی، که عالی است زیرا قرار است احمقانه و سرگرم کننده باشد.” بنیانگذار به TechCrunch گفت.
آنچه که این پلتفرم به نظر می رسد ترکیبی از Dungeons & Dragons و Roblox است، که در آن شما فضای یک RPG رومیزی را دارید که به شما و دوستانتان اجازه می دهد داستانی را با هم «اختراع» کنید — فقط با درهای مخفی چهار ساعت طول نمی کشد تا وارد شخصیت شدن . استاد سیاهچال هوش مصنوعی بازی به عنوان راوی بازی عمل میکند و بر اساس انتخابهایی که هنگام بازی انجام میدهید، جهانی میسازد.
(Hidden Door میگوید نسخه نمایشی YouTube در بالا یک پیشنمایش توسعه اولیه است، نه تجربه نهایی.)
برای راهاندازی بازی، بازیکنان تصمیم میگیرند که با کدام شخصیتها، عناصر، مکانها، ترانهها و حالات روحی روبرو شوند و «همه چیز مانند یک کتاب پویا گرد هم میآید که همه چیزهایی که قرار است اتفاق بیفتد را به شما نمیگوید، اما آنچه را که قرار است اتفاق بیفتد به شما میدهد. Brandwein گفت: همه چیز به هم خواهد رسید.
هنگامی که بازیکنان یک نوع شخصیت را انتخاب می کنند، هوش مصنوعی به صورت پویا آن شخصیت را به یک آواتار متحرک دو بعدی ساده اما زیبا تبدیل می کند. بنابراین، برای مثال، شخصیتی به نام «شیطان ساز» ممکن است چیزی شبیه به دنیس تهدید در اوز باشد.
پس از انتخاب شخصیت، داستان شروع میشود و چالشی به شما داده میشود تا آن را تکمیل کنید، که بسته به اینکه چگونه بازی را انتخاب میکنید، میتوانید آن را به روشهای مختلف انجام دهید. به گفته Brandwein، هوش مصنوعی مجموعهای از شخصیتها، آیتمها و مکانهای غیربازیکن را ایجاد میکند که میتوان آنها را جمعآوری، داد و ستد کرد و با دوستان به اشتراک گذاشت تا به دنیاها و داستانهای جدیدی تبدیل شوند.
برندواین در مورد هوش مصنوعی روایی شرکتش گفت: «این یک دستگاه استوانه است. علاوه بر تنظیم دقیق آثار نویسنده، روی 2 میلیون داستان آموزش داده شده است. می داند چه چیزهایی می تواند به طور قابل قبولی اتفاق بیفتد، اما چه چیزهایی غیرقابل قبول هستند. و بسیاری از کارهایی که در حال حاضر انجام میدهیم، تنظیم دقیق آن برای داشتن سطح مناسب شگفتی، سطح مناسب حیلهگری است.»
استودیوی بازی سازی Latitude ماه گذشته با نوع مشابهی از بازی به نام AI Dungeon عرضه شد که دیالوگ ها و توضیحات صحنه را با استفاده از مدل های AI تولید کننده متن می نویسد. اما این شرکت هم در تولید محتوا و هم در تصویر با باد مخالفی روبرو بوده است.
Hidden Door میگوید هوش مصنوعی آن حداقل بخش تولید محتوا را مشخص کرده است، و نه فقط به این دلیل که مدل بر روی میلیونها داستان آموزش دیده است. هر چه بازی بیشتر انجام شود، جهان بزرگتر می شود. مصنوعاتی از این بازی ایجاد شده است که میتوانید آنها را با سایر بازیکنان به اشتراک بگذارید تا بتوانند آنها را در داستانهای خود ترکیب کنند. هیلاری میسون، مدیرعامل Hidden Door، گفت که خلاقیت بازیکن همراه با توانایی ماشین برای تکیه بر آن ایدهها، پیشرفتی در مشکل غیرممکن داستانگویی مولد است.
حرکت بعدی این شرکت همکاری با دوجین نویسنده علمی تخیلی و «نسبتاً مشهور» است که به جهانسازی علاقه دارند و میخواهند آزادانه جهانی را برای طرفداران خود تعریف کنند تا «این جامعه را بیشتر به یک جامعه مشارکتی تبدیل کنند». Brandwein گفت: تجربه سرگرمی.
همچنین، چشماندازی که ما برای این موضوع داریم این است که روزی، میدانید، اگر در آمازون یا چیزی دیگر هستید، میتوانید کتاب را بخوانید، میتوانید به کتاب گوش دهید، و سپس ممکن است آن را پخش کنید یا هر چیزی که برندواین ادامه داد. «یا اگر به استراتژی بازی نتفلیکس نگاه کنید، این یک بازی رایگان و بیاهمیت است. اما چرا نمی توانید سوار بریجرتون شوید و آن شخص را اغوا کنید؟
نتفلیکس چند سال پیش با «آینه سیاه: Bandersnatch» دست خود را در یک تجربه تلویزیونی همهجانبه امتحان کرد که به بازیکنان این فرصت را داد تا ماجراجویی خود را انتخاب کنند. برندواین گفت، اما از پیش تعیین شده بود و در هر زمان فقط یک A یا B به شما می داد.
Hidden Door اخیراً با مشارکت Northzone و Betaworks، یک دور اولیه 7 میلیون دلاری به رهبری Makers Fund جمع آوری کرده است. این استارت آپ محصول فعلی خود را با گروهی متشکل از کودکان 9 تا 12 ساله آزمایش می کند و به طور فعال به دنبال نویسندگانی برای همکاری در داستان های آینده و همچنین سایر شرکای فناوری بالقوه با علاقه مندی به هوش مصنوعی مولد است.