
نئوبانکها با برنده شدن موفقیتآمیز کسبوکار بزرگسالان تازهساخته شده، افتتاح اولین حسابهای چک، پسانداز و سرمایهگذاری و عدم علاقه به تجارت با بانکهای قدیمی و گرانقیمت نامی برای خود دست و پا کردند. اکنون موج جدیدی از استارتآپها و خدمات در حال جهش در این مدل با هدفی حتی زودتر هستند: افراد زیر 18 سال، از جمله افراد 6 ساله، و در جدیدترین توسعه، GoHenry فینتک بریتانیا 55 میلیون دلار بودجه برای دوبرابر کردن بودجه اعلام کرده است. فرصت
سرمایه گذاری سهام از طرف حامیان قبلی Edison Partners و Revaia (گایا سابق) با سرمایه گذاری استراتژیک از شرکت پرداخت ایتالیایی Nexi، یک حامی جدید، تامین می شود.
این شرکت ارزش خود را فاش نکرد، اما من می دانم که بیش از 250 میلیون دلار و کمتر از 500 میلیون دلار است. این مبلغ کل جمع آوری شده توسط GoHenry (که شرکت می گوید به نام اولین مشتری فرزند خود نامگذاری شده است) به 125 میلیون دلار می رساند که شامل 40 میلیون دلار سرمایه توسط ادیسون در سال 2020 می شود. و یک دور فرشته 15 میلیون دلاری. همچنین در ابتدا در سالهای 2016 و 2018، 15 میلیون دلار سرمایه جمعی جمعآوری کرد. گوهنری دوست دارد بگوید در نتیجه این کمپینها، 5000 سهامدار دارد که نیمی از آنها مصرفکننده هستند.
این تنها درصد کمی از بچه ها (و والدین) است که گوهنری در طول سال ها جمع کرده است. در حال حاضر 2 میلیون مشتری وجود دارد – همگی بین 6 تا 18 سال – در بریتانیا، ایالات متحده و اخیراً در فرانسه و اسپانیا پس از خرید رقیب فرانسوی Pixpay در تابستان امسال. امروزه، آنها از دو سرویس اصلی شرکت استفاده میکنند، یک کارت نقدی پیشپرداخت (معمولاً توسط والدین بارگیری میشود) و یک برنامه «آموزش مالی» که به آن کارت متصل میشود (و برنامهای که والدین میتوانند از آن برای نظارت و مدیریت حساب استفاده کنند).
کووید-۱۹ در استفاده از فینتک بانک را شکست: «تحول دیجیتالی» مصرفکننده به روشهای مختلفی خود را نشان داد، با اینکه مردم از نظر اجتماعی از خود فاصله گرفتند، مجبور شدند از برنامهها و سایتها برای مدیریت امور مالی خود استفاده کنند، که با تغییر در تجارت نیز برجسته شد. آنلاین می شود؛ و مردم به طور مساوی و مستقیمتر به سادگی توجه خود را به بازنگری در نحوه تعامل با امور مالی و آزمایش خدمات جدید به عنوان بخشی از آن معطوف میکنند.
گوهنری گفت، جالب توجه است که این امر در بین جوانان نیز دیده می شود، زیرا شرکت شاهد هجوم کاربران جدید در طول همه گیری و افزایش نرخ فعالیت در بین مشتریان فعلی بود. تحقیقات آن نشان داد که کودکان در بریتانیا، بازار اصلی گوهنری، در سال 2021 148 میلیون پوند درآمد داشتند که 9 درصد نسبت به سال 2020 افزایش داشت.
الکس زیودر، مدیر عامل شرکت، گفت: “ما از 6 شروع می کنیم زیرا والدین می خواهند مراسمی برای گذراندن یک کارت برای تولد 6 یا 7 سالگی کودک بدهند.” این ما را غافلگیر کرد زیرا زودتر از آنچه انتظار داشتیم بود. این به ما نشان میدهد که این بهترین زمان برای بچهها برای شروع درک مفهوم پول است. او اضافه کرد که این مفهوم در مورد کسب آن است. “همه چیز در مورد نگهداری و کارهای خانه یا ترکیبی است.” او خاطرنشان می کند که بچه های کوچکتر هزینه زیادی نمی کنند (و جایی برای انجام آن ندارند)، اما در سال های نوجوانی، زمانی که هزینه های بیشتری وجود دارد، مبادلات بیشتری بین آنها وجود دارد، افزایش می یابد. همسالان و دستمزدهای بیشتری که از طریق کار یا کارآموزی پرداخت می شود. او گفت: این شروع استقلال است.
خود گوهنری هنوز سودآور نیست، اما این روندها به رشد آن اشاره دارد. درآمد 42 میلیون دلاری در سال 2021 (جدیدترین سال کاملی که برای آن گزارش شده است) را گزارش کرد که دو برابر سال 2020 است.کاربران جدید 30 روز رایگان دریافت می کنند، اما پس از آن 2.99 پوند در ماه است و مدیرعامل الکس Zivoder گفت: “99٪” افرادی که آن را امتحان می کنند مشتری می شوند.)
اکنون برنامه توسعه این محصولات با یک محصول حساب پس انداز جدید ISA خواهد بود. و راه اندازی یک تجربه آموزشی جدید بازی به نام ماموریت پول. گسترش جغرافیایی در اروپا (با استفاده از ارتباط با Nexi)؛ و شروع به در نظر گرفتن اینکه در کجا ممکن است فرصتهایی برای انجام کارهای بیشتر برای کسانی که از خدمات اصلی خارج شدهاند وجود داشته باشد.
GoHenry تنها شرکت فینتک نیست که توجه خود را به این بخش افزایش داده است. در اوایل این هفته، اپلیکیشن بانکداری کودکان Step اعلام کرد که یک خط اعتباری 300 میلیون دلاری برای ایجاد یک محصول معاملاتی رمزنگاری برای کاربران جوان برداشته است (بله، تجارت کریپتو برای زیر 18 سال…). در همین حال، Greenlight مجموعه جدیدی از ویژگی های ایمنی متمرکز بر خانواده را اضافه کرده است. موارد دیگری مانند Revolut و Acorns که در اصل برای کاربران جوانتر طراحی نشده بودند، به این گروه سنی گسترش یافتهاند.
Zivoder گفت: “این ظهور یک بخش جدید است.” “امیدوارم در 2-3 سال آینده یک بخش جدید موفق به نام بانکداری جوانان ایجاد کنیم. تامین مالی و افزایش بدهی گام بعدی داستان است. برای همه ما، ما را به نقطه ای می رساند که در این بخش به نام های معروف تبدیل شویم.»
کریس ساگدون، شریک مدیریتی، شرکای ادیسون، در بیانیهای گفت: «زمانی که برای اولین بار در سال 2020 با GoHenry همکاری کردیم، میدانستیم که این شرکت آماده است تا با ایجاد درآمد در دسترس و سرگرمکننده برای نسل جوان و خانوادههایشان، تأثیری جهانی بگذارد. “سرمایه گذاری اولیه ما باعث تسریع تجارت در بریتانیا و گسترش آن در ایالات متحده شده است. ما هیجان زده هستیم که رشد سریع GoHenry در قاره اروپا را هدایت کنیم و با ابزارهای عملی مانند نحوه مدیریت بودجه به جوانان سواد مالی آموزش دهیم.”