
به گفته شیلا گارگ، مدیرعامل GlobalFair، بازار مصالح ساختمانی چندپاره است، زیرا شامل لایههایی از زنجیره تامین و پیچیدگی لجستیک است. در یک نظرسنجی در سال 2021 برای انجمن ملی سازندگان خانه و ولز فارگو، اکثر سازندگان گفتند که زمان لازم برای تهیه مصالح – و هزینه مصالح – همچنان مهمترین مسائلی است که با آن روبرو هستند.
گارگ استدلال می کند که فناوری می تواند کمک کند، به همین دلیل است که او GlobalFair را در سال 2020 با Ashish Chandra راه اندازی کرد. GlobalFair که یک استارتاپ تجاری به کسب و کار است، با هدف ساده سازی عرضه مواد «آماده برای نصب» مانند کانتر، میزهای کوارتز، کابینت، سنگ طبیعی و کاشی با یک بازار دیجیتال برای سازندگان خانه در ایالات متحده است.
GlobalFair امروز اعلام کرد که 20 میلیون دلار در دور سرمایه گذاری سری A به رهبری Lightspeed – ترکیبی از سهام (12 میلیون دلار) و بدهی (8 میلیون دلار) – با مشارکت Saama Capital، India Quotient، AUM Ventures و Stride Ventures جمع آوری کرده است. این باعث می شود که کل درآمد این شرکت پس از یک دور اولیه 2 میلیون دلاری در فوریه گذشته به 22 میلیون دلار برسد.
گارگ گفت: ایده GlobalFair چیزی بود که چاندرا و من به شدت در مورد آن احساس می کردیم، با توجه به ماهیت پراکنده تجارت ساختمان. در سراسر جهان، چالش های زنجیره تامین جهانی منجر به تاخیر در ساخت و ساز و کمبود نیروی کار می شود.
گارگ می گوید که در سنین پایین به ساخت و ساز علاقه پیدا کرده است. خانواده او صاحب یک کسب و کار تولید کوارتز بودند و او به عنوان یک مهندس آموزش دید و پیش از تاسیس GlobalFair پس از مدتی که در PwC و TransUnion بود، برای P&G کار کرد. چاندرا همچنین یک مهندس با سابقه مشاوره زیرساخت است، به عنوان مدیر در PwC India خدمت کرده است، و TrueCover، یک استارت آپ که ابزارهای بیمه مبتنی بر بلاک چین را ایجاد می کند، را تاسیس کرده است.
با GlobalFair، گارگ و چاندرا از تخصص فنی خود برای ایجاد یک پلتفرم با قابلیت های مدل سازی پیش بینی استفاده کردند. در حالی که محصول شاخص این پلت فرم بازاری است که پیمانکاران، توزیع کنندگان، تولیدکنندگان، معماران و شرکت های ساختمانی را برای تامین مصالح به هم متصل می کند، GlobalFair همچنین ابزاری را برای خودکارسازی برآورد هزینه مصالح ساختمانی از نقشه های معماری و نقشه های سایت ارائه می دهد. علاوه بر این، این شرکت میزبان یک برنامه تجسم مواد است تا به معماران و طراحان کمک کند تا تصور کنند چیزها پس از نصب چگونه ممکن است به نظر برسند، و همچنین یک سیستم برنامه ریزی خودکار منابع سازمانی برای – در کار Garg – “زمان پاسخگویی سریع را برای مشتریان و تامین کنندگان در مناطق مختلف جغرافیایی فعال می کند. “
“[W]گارگ گفت: ما یک زنجیره تامین همگام از کشف تا تحویل نهایی مواد در درب مشتری ایجاد کردهایم. پلت فرم خدمات یک مرحله ای ما برای تولید در سمت عرضه متحول است و جیب های تولیدی را که در هند، ویتنام و سایر کشورهای آسیای جنوب شرقی وجود دارد به بازارهای جهانی باز می کند. هدف ما تبدیل شدن به بزرگترین تامین کننده جهانی مصالح ساختمانی از نظر تکنولوژیکی پیشرفته است و تجربه تامین آسان، مقرون به صرفه و بدون درز را برای پیمانکاران ساخت و ساز فراهم می کند.
برای این منظور، GlobalFair می گوید که با «صدها» پیمانکار و مشتری خرده فروشی در سراسر ایالات متحده، به ویژه در پروژه های چند خانواده و مهمان نوازی با بودجه های بین 100 تا 500 میلیون دلار کار می کند. گارگ میگوید که مشتریان GlobalFair طیف وسیعی از تولیدکنندگان بزرگ و توزیعکنندگان محلی، از طریق صادرکنندگان، تا زنجیرههای خردهفروشی که از توزیعکنندگان خرید میکنند را شامل میشود.
گارگ موفقیت اخیر شرکت را تا حدی به بیماری همه گیر و هرج و مرج زنجیره تامین ناشی از آن نسبت می دهد. گزارشی از Buildertrend نشان داد که میانگین تعداد روزهای تاخیر در سال 2022 در مقایسه با سال گذشته بیش از دو برابر شده است – نتیجه هزینههای ناپایدار مواد، انباشت منابع و کمبود نیروی کار.
استارتآپهای فناوری ساختمان معمولاً در دو سال گذشته از بادهای دنبالهدار سود بردهاند. بر اساس گزارش Pitchbook تنها در نیمه اول سال 2022، بودجه در این بخش بالغ بر 1.3 میلیارد دلار بوده که نسبت به نیمه دوم سال 2021، 44 درصد افزایش داشته است.
گارگ گفت: «کووید-19 تأثیر لرزهای بر شبکههای تولید جهانی داشته است، به طوری که هزینههای لجستیک و زنجیرههای تأمین موجود بهطور اساسی تغییر کرده است». “امروزه کسب و کارها بیشتر نگران پایداری زنجیره تامین خود هستند و بنابراین به دنبال گسترش شبکه های تامین کننده خود هستند… در GlobalFair، ما زنجیره تامین طولانی مرزی را با اتصال مستقیم پیمانکاران به تامین کنندگان حذف می کنیم.”
گارگ گفت که GlobalFair علیرغم عدم قطعیت اقتصادی فعلی، “سودآوری واحد” را حفظ کرده است، زیرا شاهد “اکتساب و رشد مشتری قوی” بین دورهای اولیه و سری A بوده است. او گفت که سرمایه جدید به سمت رشد تیم شرکت (از حدود 100 نفر به بیش از 200 نفر تا اواسط سال 2023)، تولید محصولات و گسترش فناوری ارائه شده توسط GlobalFair به بازارهای جدید اختصاص خواهد یافت.
شریک Lightspeed Bejul Somaia از طریق ایمیل به اشتراک گذاشت: «این بیماری همه گیر باعث ایجاد استرس در زنجیره تامین در سراسر صنایع شده است و نیاز به شفافیت، دید و تنوع جغرافیایی در عرضه جهانی محصولات ساختمانی و مصالح ساختمانی را افزایش داده است. GlobalFair با استفاده از فناوری برای اتصال شبکه ای از تاسیسات تولیدی در هند و آسیای جنوب شرقی، خریداران را در هر کشوری قادر می سازد تا در یک بازار الکترونیکی کارآمد، شفاف و ایمن، منابع جدید را کشف کنند.