

در فوریه دریافت کردم نامه ای از کرایسلر مبنی بر اینکه مدل 2017 پسیفیکا هیبریدی ما مشمول فراخوان جدیدی شده است. چندین مینی ون به طور غیرقابل توضیحی آتش گرفته اند و با توجه به شواهد، خودروساز مشکوک است که ممکن است مربوط به بسته باتری ولتاژ بالا باشد. اخطار توقیف به ما میگفت که خودرو را دوباره شارژ نکنیم یا آن را در نزدیکی خانه یا گاراژ – یا هر ساختمانی، پارک نکنیم.
رفع؟ شرکت یکی نداشت و نمیتوانستند به من بگویند چه زمانی ممکن است.
با توجه به دانلودهای مشابه قبلاً، فکر کردم که برای مدت طولانی می خواهیم ادامه دهیم. و حق با من بود چند روز پیش، تقریباً هشت ماه پس از اولین فراخوان، Stellantis، شرکت مادر کرایسلر، گفت که راه حلی دارد. یک بهروزرسانی نرمافزار وجود خواهد داشت و فروشندگان باتریهای مشکوک را بررسی و تعویض خواهند کرد.
نگرانکننده این است که خودروساز هنوز علت این آتشسوزیها را کشف نکرده است، اما گفت که رفع آنها از وقوع آنها جلوگیری میکند.
بله، خوشحالم که کرایسلر و استلانتیس درمانی دارند (که از نظر قانونی موظف به ارائه آن هستند) که (امیدوارم) خطر آتش سوزی بسیار جدی را از بین ببرد. بدیهی است که ترجیح میدهم درمان همراه با توضیحی برای شعلههای آتش باشد – اگر پچ آینده علت را برطرف نکند، نمیخواهم از نزدیک یاد بگیرم. اما Stellantis به من اطمینان داد که برای رسیدگی به شرایطی که در آن آتش سوزی رخ می دهد تأیید شده است.
همانطور که انتقال انرژی ادامه دارد، دست اندازها در جاده وجود خواهد داشت و من درک می کنم که طراحی یک وسیله نقلیه کاملاً بدون درز غیرممکن است. اما او یادآوری می کند که جلوگیری از شارژ خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی منجر به آلودگی بیشتر می شود. شاید باید عواقبی برای آن داشته باشد.