DoorDash در حال راهاندازی یک پیشنهاد جدید “پیکاپ بسته” است که به کاربران امکان میدهد از یک تحویلدهنده درخواست کنند بسته پیشپرداخت خود را از خانه خود تحویل گرفته و آن را در یک مکان UPS، FedEx یا USPS تحویل دهند. این شرکت آزمایشی این ویژگی را در مارس 2022 به عنوان بخشی از یک آزمایش بتا کوچک آغاز کرد و اکنون به طور رسمی آن را عرضه می کند. با پرداخت 5 دلار برای کاربران استاندارد یا 3 دلار برای اعضای DashPass، کاربران می توانند حداکثر پنج بسته را در همان ردیف تحویل بگیرند و تحویل دهند.
برای شروع، باید مرکز بسته را در بالای صفحه اصلی DoorDash انتخاب کنید و حاملی را انتخاب کنید که با بسته ای که برمی گردانید مطابقت دارد. یا می توانید “package” را در نوار جستجو تایپ کنید. در مرحله بعد، باید بسته های خود را آماده کنید و یک برچسب حمل و نقل پیش پرداخت را به آنها بچسبانید. اگر کد QR تحویل دارید، میتوانید کد QR را مستقیماً برای تحویلدهنده خود در برنامه DoorDash ارسال کنید. تامین کننده شما پس از تحویل بسته شما در فروشگاه تعیین شده، یک عکس تاییدیه برای شما ارسال می کند.
اعتبار تصویر: DoorDash
در طول آزمایش بتا، DoorDash گفت که میخواهد به کاربران کمک کند تا از کار طاقتفرسا بردن یک بسته به اداره پست برای تکمیل بازگشت اجتناب کنند. این شرکت خاطرنشان کرد که در حالی که بازده معمول است، ممکن است زمان زیادی طول بکشد، به همین دلیل است که میخواهد با استفاده از زیرساختهای لجستیک محلی فعلی راهی برای سادهسازی فرآیند بازده ایجاد کند. DoorDash همچنین گفت که فروشندگان در برنامه آن همیشه به دنبال راههای جدیدی برای کسب درآمد از طریق پلتفرم هستند و این ویژگی جدید به آنها گزینه دیگری برای انجام این کار میدهد.
DoorDash می گوید که قصد دارد به کاوش در راه های جدید برای ارائه راحتی بیشتر به کاربران خود ادامه دهد و در عین حال به فروشندگان خود فرصت های بیشتری برای کسب درآمد از پلتفرم خود بدهد.
DoorDash تنها شرکت تحویل نیست که برای ارائه چنین خدماتی کار می کند. در سال 2015، اوبر یک گزینه “مدت محدود” را برای مشتریان برای ارسال بسته های برگشتی به دفاتر پست ارائه کرد. این ویژگی Return نام داشت و توسط UberRush پشتیبانی میشد که در سال 2018 تعطیل شد. به طور مشابه، یک استارتآپ تحویل درخواستی سابق به نام Shyp سرویسی را ارائه کرد که بستهها را برداشت و به مقصد تحویل داد. این شرکت در سال 2018 پس از تلاش برای یافتن یک مدل مقیاس پذیر فراتر از نقطه شروع خود در سانفرانسیسکو تعطیل شد.