
در سال 2014، آنگوس مکدونالد، رئیس سابق شراکتهای انتشاراتی یاهو (افشای کامل: شرکت مادر TechCrunch)، با کارمند سابق گوگل، کریس بیلی، همکاری کرد تا Cover Genius را تأسیس کند، یک پلتفرم بیمه فناوری که تقریباً برای هر خط بیمه یا ضمانتنامهای قیمتگذاری و رسیدگی میکند. . مکدونالد میگوید پس از گسترش کسبوکار به تمام 50 ایالت ایالات متحده و بیش از 60 کشور، Cover Genius خود را برای مرحله بعدی رشد خود آماده میکند که با سرمایه جدید قابل توجهی تغذیه میشود.
Cover Genius امروز اعلام کرد که 70 میلیون دلار در دور سری D به رهبری داون کپیتال با مشارکت Atlas Merchant Capital، GSquared و King River Capital جمع آوری کرده است. مک دونالد به TechCrunch می گوید که مجموع شرکت 420 نفره را به 165 میلیون دلار می رساند که درآمد حاصل از آن صرف “حمایت از رشد کسب و کار” و گسترش بیشتر خدمات توزیع بیمه Cover Genius خواهد شد.
ما با هم طیف گستردهای از راهحلهای امنیتی را برای شرکای خود در بسیاری از زمینهها، از جمله چندین شرکت هواپیمایی و مسافرتی جهان، خردهفروشان و فعالان تدارکات، شرکتهای حملونقل، خودروسازی و اقتصادهای گیگ، بانکها، فینتک و پروپتک و نرمافزارهای تجاری ایجاد کردهایم. مکدونالد در مصاحبهای با ایمیل گفت: برای شرکتهای فروش بلیط و رویدادهای تجاری. “با راه اندازی در روزهای اولیه ما، جمع آوری تنها 1 میلیون دلار از بذر در سال 2014 به سری B خود در سال 2018، ما از داشتن شرکای مهم برای اطمینان از جریان نقدی سالم و پایدار و در عین حال صرفه جویی در DNA خود برخوردار شده ایم. “
مک دونالد و بیلی پس از مواجهه با چالش های بیمه با سرمایه گذاری مشترک قبلی خود، یک آژانس مسافرتی آنلاین بین المللی، انگیزه داشتند تا Cover Genius را راه اندازی کنند. آنها دریافتند که کار با بیمهگران سنتی دشوار است زیرا هر کشوری که بنیانگذاران میخواهند هدف قرار دهند نیاز به قرارداد بیمه جداگانه با کشورها دارد.
مک دونالد و بیلی در ایجاد Cover Genius برای دریافت مجوزها و تاییدیههای بیمه تعبیهشده در اکثر کشورهای بزرگ دنیا تلاش کردند. برخلاف طرحهای بیمه معمولی، بیمههای داخلی مانند Cover Genius با خرید یک محصول یا خدمات، به صورت بلادرنگ یا در محل فروش ارائه میشوند.
برنامه اشتراکگذاری سواری Ola از Cover Genius برای ارائه بیمه به رانندگان و سواران استفاده میکند. Betterplace، ارائه دهنده نرم افزار مدیریت منابع انسانی مستقر در هند، از فناوری Cover Genius برای ارائه مراقبت های بهداشتی به کارکنان قراردادی استفاده می کند. در مورد خرید-اکنون، ارائه دهنده Zip که بعداً پرداخت می کند، Cover Genius ابزاری مبتنی بر هوش مصنوعی ساخت که اقلام قابل بیمه (مثلاً مته) را طبقه بندی می کند تا ضمانت هایی را به مشتریان تجارت الکترونیک توصیه کند.

از جمله محصولاتی که Cover Genius ارائه می دهد، Shake Shield است که یک بیمه نامه زلزله با حمایت Swiss Re است. اعتبار تصویر: جلد نابغه
ما قویاً به مدل بیمه داخلی، که توانایی محافظت از مشتریان در محل فروش یا ثبت نام است، اعتقاد داشتیم، و این که تغییر بزرگی در ارزش از بیمهگران مستقیم به مصرفکننده و سنتی به پلتفرمهای دیجیتال به وجود خواهد آمد. مک دونالد ادامه داد. «مشتریان در زمان مناسب به حفاظت شخصی دسترسی پیدا میکنند، که نیاز ناخوشایند را برای برداشتن گام دوم برای محافظت از خرید از بین میبرد. شرکا به رشد نهایی دست می یابند و مشتریان و بیمه گذاران متعهدتر از کانال توزیع غنی از داده ها بهره مند می شوند.
شکی نیست که بیمه تعبیه شده چیز جدید داغ در insurtech است. استارتآپها در این فضا که بسیاری در پنج سال گذشته تأسیس شدهاند، نزدیک به 800 میلیون دلار سرمایهگذاری خطرپذیر در سال 2021 جمعآوری کردهاند. و گزارش اخیر سیمون تورنس، مشاور استراتژی برنامههای مالی و برنامههای کاربردی، تخمین میزند که بیمه تعبیهشده به تنهایی از اموال و تلفات جانی. می تواند بیش از 700 میلیارد دلار حق بیمه کتبی ناخالص تا سال 2030 یا 25 درصد از کل بازار جهانی را به خود اختصاص دهد.
Cover Genius مستقر در نیویورک با ارائه دهندگان بیمه مانند Extend و Bolttech رقابت دارد. اما همچنین دارای یک پایگاه مشتری قوی است که 10.5 میلیون مشتری از شرکای تجاری مانند Intuit، Kayak، Booking Holdings، Priceline، Turkish Airlines، SeatGeek، Amazon، eBay و Wayfair را پوشش می دهد. در حالی که Cover Genius در ابتدا تحت تأثیر همهگیری قرار گرفت – این شرکت در درجه اول بیمه مسافرتی را در سال 2020 که صنعت ضربه خورد، ارائه کرد – مکدونالد خاطرنشان میکند که در دو سال گذشته توانسته است به تعدادی از بخشهای جدید بازار منشعب شود.
انشعاب از طریق ترکیبی از راه اندازی و خرید محصول صورت گرفت. در ماه جولای، Cover Genius یک سرمایهگذاری استراتژیک در Insurtech Insured مستقر در هند انجام داد و Booking Protect را خریداری کرد، یک استارتآپ حفاظت از بازپرداخت بلیط که SeatGeek را به پلتفرم Cover Genius آورد. و در ماه ژوئن، Cover Genius یک پیشنهاد تضمینی “قیمت بهینه” را برای مشاغل تجارت الکترونیکی کوچک و متوسط راه اندازی کرد.
یکی از موانع رشد که Cover Genius باید بر آن غلبه کند، احساسات عمومی در مورد بیمه است – که مثبت نیست. یک نظرسنجی در سال 2019 توسط انجمن ژنو، یک انجمن جهانی شرکت های بیمه، نشان داد که بیش از نیمی از مردم (53٪) تجربه بیمه بدی داشتند. در گزارش جداگانه ای آی بی ام، کمتر از نیمی از مشتریان می گویند که به صنعت بیمه اعتماد دارند.
مک دونالد می گوید محصولات Cover Genius برای خودشان صحبت می کنند.
او گفت: “با ارائه آرامش خاطر و تجربه مشتری با کیفیت بالا، که با ارتباط محصول و یکپارچگی از نقطه فروش تا ادعا افزایش یافته است، شرکای ما می توانند زمینه جدیدی را با مشتریان خود ایجاد کنند.” در گذشته، آنها یا تجربهای در برخورد با بیمهگران سنتی داشتهاند که تأثیر منفی بر تجربه مشتری داشته است و همواره باعث سرخوردگی و واکنشهای منفی علیه برند خودشان میشود، یا سعی کردهاند با بیمهگران سنتی تعامل داشته باشند و به دلیل اینکه همه آنها «سنگین» هستند، دست از کار کشیدهاند. بلند کردن “در غیر این صورت با آنها می نشیند.”