

Copilot، یک پلتفرم با هدف کمک به شرکتهایی از جمله آژانسهای بازاریابی، شرکتهای حسابداری و شرکتهای حقوقی در مدیریت و رشد کسبوکار خود، امروز اعلام کرد که 10 میلیون دلار در دور سرمایهگذاری سری A به رهبری YC Continuity و Lachy Groom با 100 میلیون دلار پول نقد جمعآوری کرده است. ارزش گذاری مارلون میسرا، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت، گفت که این بودجه برای گسترش تیم Copilot، به ویژه در بخش مهندسی و محصول، برای ساخت یک فروشگاه اپلیکیشن شبیه Shopify به طور خاص برای مشاغل خدماتی استفاده خواهد شد.
Misra در یک مصاحبه ایمیلی به TechCrunch گفت: «در حالی که دو سال اول بر روی ساخت یک محصول اصلی عالی متمرکز شده است، سالهای آینده بر ساختن پلتفرم ما متمرکز خواهد بود. هزاران کسبوکار خدمات فناوری، از جمله آژانسهای بازاریابی، شرکتهای خدمات مالی، مشاورهها، شرکتهای حقوقی و انواع استارتآپها، Copilot را اجرا میکنند.
Misra در اوایل سال 2020 Copilot را با نیل راینا تأسیس کرد. قبل از راهاندازی شرکت، آن دو از طریق Y Combinator رفتند و روی ایدههای استارتآپی متعددی کار کردند، از جمله Piccolo، جایی که آنها یک «دستیار بینایی» مبتنی بر ژست خانگی را توسعه دادند.
Misra توضیح داد: “در نتیجه چندین تجربه در شرکت های ساختمانی، تیم ما مشتری ده ها شرکت خدماتی – آژانس های بازاریابی، شرکت های حسابداری، شرکت های مهاجرت، آژانس های کارکنان و دیگران شد.” “این تجربه به ما کمک کرد تا یک مشکل مهم را که تقریباً همه مشاغل خدماتی دارند شناسایی کنیم. به ویژه، شرکتهای خدماتی برای ارائه یک تجربه کاربری ساده به مشتریان تلاش میکنند، زیرا آنها معمولاً فاقد تخصص فنی برای ساخت محصول مشتری محور خود هستند.

استفاده از Copilot برای پرداخت فاکتور. اعتبار تصویر: کمک خلبان
با Copilot، کسبوکارها میتوانند یک پورتال مشتری راهاندازی کنند که به مشتریان امکان ارسال پیام، پرداخت، امضای قرارداد و دسترسی به برنامههای سفارشی را میدهد. شرکت ها بین استفاده از برنامههای داخلی Copilot یا ادغام با یک محصول نرمافزار بهعنوان سرویس (SaaS) که قبلاً برای آن پول پرداخت کردهاند، حق انتخاب دارند.
Misra استدلال میکند که این مشکلی را که بسیاری از شرکتها با آن روبرو هستند، دور میزند، زمانی که آنها سعی میکنند از ترکیبی از ابزارهای نرمافزاری بهعنوان سرویس استفاده کنند که بهطور یکپارچه با هم کار نمیکنند – تجربه کاربری مشتری را تکه تکه میکنند. “مشتریان معمولاً راهی برای مدیریت حساب خود و هیچ راهی برای دسترسی آسان به اطلاعات مهم ندارند.” او افزود. “در عوض، مشتریان اعلانهای ایمیلی را از ابزارهای مختلف SaaS دریافت میکنند که کسبوکارهای خدماتی استفاده میکنند… ما دریافتیم که وقتی شرکتها به Copilot روی میآورند و کسبوکار خود را «تولید» میکنند، رضایت مشتری بالاتر، حفظ بهبود یافته، کانالهای جدید برای رشد و موارد دیگر را مشاهده میکنند. بهره وری.”
Misra معتقد است که Copilot با تعدادی از ارائه دهندگان در صنایع مختلف اما تا حدودی مرتبط رقابت می کند. مثلا فکر می کند رقبای Bill.com و Freshbooks (در پرداخت)، اما Box و Dropbox (در اشتراکگذاری فایل)، DocuSign و HelloSign (در قراردادها)، JotForm و Typeform (در فرمها) و Intercom و Zendesk (در میزهای کمک).
Misra در پاسخ به این سوال که آیا او چالشهایی را برای کسب و کار 15 کارمند Copilot پیشبینی میکند؟ او از پاسخ به سوالی در مورد درآمد خودداری کرد، اما گفت که Copilot بیش از چهار سال از مسیر خود را در اختیار دارد.
زمانی که همه گیری برای اولین بار شروع شد، فوری ترین اثر این بود که شرکت ها دفاتر فیزیکی خود را ببندند و بیشتر روی حضور آنلاین، جذب مشتری آنلاین و نرم افزار جدید سرمایه گذاری کنند. بسیاری از شرکتها سعی کردهاند خود را بهعنوان کسبوکارهای آنلاین دوباره اختراع کنند، بنابراین اکنون این گرایش بزرگ به سمت ایجاد این کسبوکارهای آنلاین، مدرن، مشتریمحور و بسیار خودکار وجود دارد. میسره گفت. “رکود اقتصادی که به دنبال همهگیری رخ داد، نیاز به کارایی را تشدید کرده است. و در اینجا دیدیم که شرکتها بار دیگر به دنبال راههای بیشتری برای خودکارسازی و یافتن راههای بیشتری برای یکپارچهسازی پشته نرمافزاری خود هستند. این برای ما خوب است.”