

وقتی سلونیس، 11 ساله شرکت آلمانی فرآیند ماینینگ در ماه آگوست افزایش یک میلیارد دلاری را با ارزش گذاری 13.2 میلیارد دلاری پس از پول اعلام کرد که تا حدودی شوکه کننده بود. به هر حال، شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر از افزایش های عظیم و ارزش گذاری های زرق و برق دار گذشته دوری می کردند.
اما Celonis – که 2.4 میلیارد دلار در Crunchbase جمعآوری کرده است و تنها در سال گذشته 2 میلیارد دلار درآمد داشته است – با جذب سرمایههای هنگفت توانسته است تفکر فعلی در محافل استارتآپ را به چالش بکشد.
توجه داشته باشید که ارزش آن از سال 2019، زمانی که 290 میلیون دلار با ارزش 2.5 میلیارد دلار جمع آوری کرد، 420 درصد افزایش یافته است. این رقم در سال گذشته با یک میلیارد دلار با ارزش گذاری 11 میلیارد دلاری همراه بود که در ماه آگوست به ارزش 13 میلیارد دلاری ختم شد.
بخشی از دلیل اینکه این شرکت تا این حد ارزشمند است این است که در طول مسیر با غولهای سازمانی مانند IBM و ServiceNow برای فروش نرمافزار خود شراکت ایجاد کرده است و به سوق دادن Celonis به بازارهایی کمک میکند که حتی استارتآپهای دارای بودجه خوب نیز میتوانند به دلیل نیاز به منابع محدود شوند.
همچنین موفق شد پلتفرم را با چندین خرید استراتژیک پر کند (در ادامه در مورد آن توضیح خواهیم داد).
چرا مشتریان، سرمایه گذاران و شرکا تا این حد به Celonis علاقه مند هستند؟
زیرا Celonis با استفاده از نرمافزار، میتواند به نحوه اجرای فرآیندها در یک شرکت، نگاهی به حوزههای پیچیده مانند منابع، پرداخت صورتحساب و موجودی و جستجوی ناکارآمدیها و تکراری بودن، که در نهایت میتواند منجر به صرفهجویی هنگفت شود، غوطه ور شود.
این همان کاری است که مشاوران گران قیمت انجام می دهند، ماه ها یا سال ها در شرکت ها کمپ می زنند و متوجه می شوند که سازمان چگونه کار می کند در حالی که چک های چربی برای انجام آن جمع آوری می کند.
داشتن نرم افزاری که بتواند جایگزین این متخصصان کارآمدی انسانی شود و در زمان نسبتاً کوتاه، یک مزیت بزرگ است.