
سال ها پیش، کادیلاک با تجمل و عملکرد همراه بود.
امروز، این خودروساز آمریکایی در تلاشی برای بازگشت به اوج محصولات لوکس، کادیلاک سلستیق تولیدی را در روز دوشنبه رونمایی کرد، یک سدان فست بک غول پیکر دست ساز و سفارشی که کاملاً به مفهومی که در ماه جولای رونمایی شد، پایبند است. امسال.
این وسیله نقلیه که به دوران قایق بادبانی زمینی در دهه 1960 برمی گردد و وزنی برابر با اسکالید بین 56.35 تا 6217 پوند دارد. از 300000 دلار شروع می شود و در مرکز فنی جهانی جنرال موتورز در وارن، میشیگان تولید می شود.
این شرکت از زمان رونمایی از این کانسپت در ماه ژوئیه و نمایش نمونه اولیه آن در پبل بیچ در ماه آگوست، سر و صدای زیادی به پا کرد و TechCrunch دوشنبه شب اولین نگاهی به خودروی تولیدی در هالیوود داشت.
در حقیقت، این شرکت سالهاست که سدانهای لوکس و عملکرد عالی میسازد (خودروهایی مانند CTS-V، ATS، و CTS)، اما نتوانسته بازار لوکس آمریکا را آنطور که برنامهریزی کرده و میخواست به دست آورد. سدان های قبلی برای پیروی از خودروهای آلمانی پرفروش تر طراحی شده بودند که این شرکت را از جایگاه “استاندارد جهانی”، شعار کادیلاک در 41 سال گذشته، جابجا کرده بود.
روری هاروی، معاون جهانی کادیلاک به TechCrunch گفت: “ما به راه خود برای بازگشت به بازار لوکس ادامه خواهیم داد و کادیلاک را به اوج لوکس بازگردانیم.” و ما قصد توقف نداریم. “
Celestiq هاله کادیلاک است. کادیلاک قبلا گفته بود که قصد دارد فقط 500 خودرو بسازد. با این حال، سخنرانان در رویداد روز دوشنبه به TechCrunch گفتند که قصد دارند تولید Celestiq را برای سالهای آینده ادامه دهند، و این نشان میدهد که اعداد فروش نهایی میتواند از رقم اولیه کمتر باشد. هاروی گفت که این شرکت می تواند تا دو هفته در مرکز فناوری وارن در میشیگان انجام دهد.
ترکیبی از قدیم و جدید

اعتبار تصویر: ابیگیل باست
در حالی که کادیلاک دارای سابقه قوی از بدنه های سفارشی دست ساز است که به زمان آغازین خود بازمی گردد، این اولین وسیله نقلیه مدرن تمام الکتریکی است که فناوری مدرن را با سفارشی سازی سفارشی ترکیب می کند.
هسته اصلی Celestiq، فناوری باتری Ultium جنرال موتورز است، البته با طرح متفاوتی نسبت به سایر خودروهای جنرال موتورز.
تونی روما، مهندس ارشد کادیلاک، به TechCrunch گفت که این شرکت در واقع طرح بندی باتری Celestiq را به مدت دو سال نشان می دهد، اما هیچ کس در مورد آن سؤالی نکرده است.
باتری ها به جای اینکه مانند یک پنکیک در شاسی قرار بگیرند، در قسمت پایینی ماشین قرار گرفته اند. قسمت جلوی بسته باتری پایینتر از قسمت زیر صندلیهای عقب است و یک بسته باتری اضافی به صورت طولی در زیر وسط خودرو قرار گرفته است که شبیه یک تونل انتقال است.
معماری تخصصی EV ترکیبی از یک بسته باتری 111 کیلووات ساعتی و یک سیستم چهار چرخ متحرک دو موتوره است. جنرال موتورز تخمین می زند که Celestiq 600 اسب بخار قدرت و 640 پوند فوت گشتاور تولید می کند و با هر بار شارژ کامل حدود 300 مایل را طی می کند.
کادیلاک می گوید که Celestiq از صفر به 60 مایل در ساعت در حدود 3.8 ثانیه می رسد. این شرکت همچنین می گوید که با شارژ سریع DC، Celestiq تنها در 10 دقیقه تا 78 مایل برد خواهد داشت.
با توجه به اینکه هر چیزی که روی وسیله نقلیه شبیه فلز است، در واقع فلز است و به وزن بسیار زیاد آن اضافه میکند، قابل توجه است. بیشتر خودروسازان چیزهایی مانند تودوزی و قطعات داخلی را از پلاستیک سبکتر میسازند و آنها را میپوشانند تا شبیه فلز شوند. این در مورد کادیلاک سلستیک صدق نمی کند. مهندس ارشد اجرایی برندون ویویان در طول پیش نمایش اشاره کرد که این کار عمدی بوده است. “
این گل سرسبد کادیلاک است و ما می خواهیم که معتبر و اصلی باشد.
این شرکت از ترکیبی از تولید افزودنی، مهر زنی و ریختهگری استفاده میکند تا همه چیز را از بدنه به رنگ سفید گرفته تا قسمت آلومینیومی فرمان و پانلهای بدنه منحنی پیچیده بسازد.
تولید افزودنی اساساً چاپ سه بعدی است و به گفته روما، این فناوری تا حدود یک سال و نیم پیش واقعاً برای این پروژه امکان پذیر نبود. زمانی که این تکنیک در دسترس قرار گرفت، کادیلاک توانست از آن در ساخت و ساز استفاده کند. 115 قطعه پرینت سه بعدی در Celestiq وجود دارد.
تکامل تکنیک های افزودنی همچنین به کادیلاک اجازه داد تا ویژگی های سفارشی بیشتری را ارائه دهد. “اگر می خواهید نام خود یا نوعی طراحی بر روی فرمان یا قسمت فلزی زیر دریچه ها بریده شود، ما می توانیم این کار را انجام دهیم. چون ما فقط می توانیم آن را در خود فایل چاپ کنیم و اینطور نیست که من برای همه چیز ابزاری داشته باشم.
تکنولوژی و بسته بندی

اعتبار تصویر: جنرال موتورز
ارین کراسلی، مدیر طراحی Celestiq، به TechCrunch گفت: «یکی از چالش برانگیزترین جنبههای طراحی Celestiq، پیچیدن بدنهای زیبا در اطراف تمامی فناوریها بود. این فناوری همه چیز را شامل میشود، از سقف شیشهای ثابت، که دارای چهار پانل مجزا است که میتوان آنها را بهصورت جداگانه مات، طرحدار یا باز کرد، بر اساس ترجیحات افراد داخل، تا صفحهنمایش مورب 55 اینچی که در سراسر داشبورد Celestiq کشیده شده است.
کادیلاک همچنین می گوید که Celestiq به آخرین فناوری Super Cruise مجهز خواهد شد، سیستم پیشرفته کمک راننده جنرال موتورز، که به همان اندازه که امروز به طور واقعی امکان پذیر است به خودران نزدیک است.
Celestiq با Ultra Cruise در دسترس خواهد بود که مبتنی بر Super Cruise جنرال موتورز است و امکان رانندگی بدون هندز در بزرگراه های نقشه برداری شده و جاده های تقسیم شده را فراهم می کند. Ultra Cruise به رانندگان این امکان را می دهد که در شهر بدون هندزفر رانندگی کنند. کادیلاک می گوید: “این وسیله نقلیه به تمام سخت افزارهای Ultra Cruise لازم مجهز خواهد شد تا امکان رشد تدریجی ویژگی ها را از طریق به روز رسانی های هوایی در سال 2024 فراهم کند.”
Celestiq همچنین دارای پارکینگ از راه دور خودکار است که به راننده اجازه می دهد خارج از وسیله نقلیه باشد در حالی که به خودرو اجازه می دهد خود را در یک فضای موازی یا عمود پارک کند.
جاه طلبی های چینی
در حالی که کادیلاک تلاش می کند تا نام استاندارد جهانی خود را به دست آورد، حداقل در اینجا در ایالات متحده، وسایل نقلیه این شرکت در چین محبوب هستند و به راحتی می توان فهمید که Celestiq چگونه می تواند در جاه طلبی های جهانی شرکت قرار گیرد.
سقف بلند و کم ارتفاع و طراحی فست بک آن، با همه چیز از میزهای جمع شونده که در دسته وسط صندلی عقب قرار می گیرند تا صفحه نمایش های جداگانه در هر صندلی، نشان می دهد که کادیلاک به خریدارانی فکر می کند که ترجیح می دهند به جای رانندگی به تنهایی رانندگی کنند.
وقتی از نمایندگان کادیلاک در مورد جاه طلبی ها برای بازارهای خارج از کشور سؤال شد، گفتند: «سلستیق ابتدا در آمریکای شمالی در دسترس خواهد بود. به عنوان یک برند جهانی، ما در آینده در چرخه عمر محصول، از جمله چین و خاورمیانه، به دنبال گسترش به سایر بازارهای جهانی خواهیم بود.
کادیلاک می گوید تولید Celestiq را در اواخر سال 2023 آغاز خواهد کرد و سفارشات می توانند از طریق نمایندگی ها انجام شوند. سپس طرفهای علاقهمند با یک سرویس نگهبان ارتباط برقرار میکنند که آنها را در فرآیند طراحی راهنمایی میکند یا از هوش مصنوعی توسعهیافته داخلی استفاده میکند تا به آنها کمک کند تا گزینههای رنگ، تزئینات، مواد و سفارشیسازی را محدود کنند.
همانطور که مشتریان Celestiq خود را بیشتر سفارشی می کنند، قیمت از قیمت اولیه 300000 دلار بالاتر می رود.
در حالی که این قیمت برای اکثر خریداران خودرو دور از دسترس است، کادیلاک گفت بسیاری از فناوری هایی که این شرکت برای توسعه Celestiq استفاده کرده است، در خودروهای مقرون به صرفه تر ظاهر می شود. تکنیکهای تولید، و همچنین برخی از بستهبندیها و فناوریها، احتمالاً در خودروهای آینده کادیلاک با قیمتی برای ما انسانهای فانی ظاهر خواهند شد.