
آمازون امروز امتیاز جدیدی را برای اعضای Prime خود اعلام کرد که میتواند برخی از مشترکین را از سرویسهای موسیقی دیگر مانند Apple Music یا Spotify دور کند. این شرکت گفت که اکنون بهجای انتخاب محدودتر از 2 میلیون آهنگ، کاتالوگ کامل موسیقی از 100 میلیون آهنگ را به مشترکین Prime ارائه میکند و اکثر پادکستهای برتر سرویس خود را بدون آگهی در دسترس قرار میدهد. علاوه بر این، برنامه آمازون موزیک در حال اصلاح است و اکنون شامل یک ویژگی جدید «پیشنمایش پادکست» میشود که به مشتریان اجازه میدهد به کلیپهای کوتاه گوش کنند تا بتوانند پادکستهای جدیدی را که ممکن است دوست داشته باشند، گوش دهند.
این حرکت ضربه مستقیمی به رقبای پخش موسیقی، به ویژه Spotify است که به عنوان ابزاری برای ایجاد درآمد اضافی وارد بازار پادکست می شود. اما پایگاه مشترکین پرداختی Spotify از این که با وجود پرداخت هزینه برای این سرویس، همچنان مجبور به گوش دادن به تبلیغات پادکست هستند، ناامید شده است. وعده آمازون موزیک مبنی بر پادکستهای بدون آگهی، همراه با کاتالوگ کامل موسیقی، میتواند جایگزین قانعکنندهای ایجاد کند، غول خردهفروشی امیدوار است.
پادکستهای بدون آگهی شامل نمایشهایی از برندهای برتر مانند CNN، NPR، نیویورک تایمز و ESPN است.
دیگر نمایشهای بدون آگهی شامل کاتالوگ پادکستهای Wondery، مانند «Dr. Death، «SmartLess» و «Even the Rich» و نمایش های جدید انحصاری آمازون از جمله «MrBallen Podcast: Strange, Dark & Mysterious Stories;» «Suspect: Gone in the Snow»؛ “فصل سوم سرد: جستجوی شری”، “روان قاتل روزانه”؛ «ترس میشنوم» به روایت بازیگر نامزد اسکار، کری مولیگان. و یک قسمت پاداش هفتگی از پیرمرد و سه که توسط بازیکن سابق NBA جی جی ردیک میزبانی می شود. مجموعه پادکست انحصاری آمازون Baby, It’s Keke Palmer از بازیگر و کارآفرین Keke Palmer (NOPE) نیز امروز عرضه می شود.
آمازون، در اعلام این خبر، اذعان کرد که کاتالوگ محدودتر Prime Music دیگر نقطه فروش بزرگی برای مصرف کنندگان نیست که قبلا بود.
استیو بوم، معاون آمازون موزیک در بیانیهای درباره راهاندازی آن گفت: «زمانی که آمازون موزیک برای اولین بار برای اعضای Prime راهاندازی شد، ما یک کاتالوگ بدون آگهی از ۲ میلیون آهنگ ارائه کردیم که در آن زمان برای پخش موسیقی کاملاً منحصر به فرد بود. . ما به نوآوری از طرف مشتریان خود ادامه می دهیم و علاوه بر راحتی و ارزشی که قبلاً از آن لذت می برند، لذت بیشتری را برای اعضای Prime به ارمغان می آوریم. ما نمیتوانیم منتظر باشیم تا اعضا نه تنها از فهرست گستردهای از آهنگها، بلکه از بزرگترین انتخاب پادکستهای بدون آگهی برتر در هر کجا، بدون هزینه اضافی برای عضویت، لذت ببرند.»
علاوه بر گسترش سرویس و پادکستهای بدون آگهی، اپلیکیشن موزیک آمازون ظاهر جدیدی پیدا میکند، به ویژه با راهاندازی ویژگی جدید پیشنمایش پادکست. این به مشتریان این امکان را می دهد که به یک قطعه صوتی کوتاه از یک قسمت پادکست گوش دهند تا به آنها کمک کند تصمیم بگیرند که آیا آن چیزی است که دوست دارند یا خیر.
آمازون می گوید که اعضای Prime از برنامه اصلی آمازون موزیک برای دسترسی به کاتالوگ کامل موسیقی استفاده خواهند کرد.
این تغییرات به دنبال اقدام آمازون برای افزایش قیمت سالانه برنامه حمل و نقل رایگان پرایم خود در اوایل سال جاری از 119 دلار به 139 دلار است که این نگرانی را در مورد گران شدن عضویت در Prime ایجاد می کند – به ویژه با توجه به شرایط اقتصادی فعلی که مصرف کنندگان با قیمت کالاها و بنزین دست و پنجه نرم می کنند. . در حالی که آمازون در روزهای اخیر مزایای دیگری مانند عضویت در Grubhub+ را اضافه کرده است، یک کاتالوگ موسیقی بزرگ می تواند نقطه فروش بهتری داشته باشد اگر به مشتریان اجازه دهد اشتراک دیگری را لغو کنند و تغییر را انجام دهند.