
در سالهای اخیر، انفجاری از دادههای سازمانی رخ داده است که با تحولات دیجیتالی ناشی از همهگیری تسریع شده است. گزارش IDC که توسط سیگیت سفارش داده شده است، پیشبینی میکند که شرکتها تا پایان سال 2022 42.2 درصد بیشتر از سال 2020 داده جمعآوری خواهند کرد که در مجموع به چندین پتابایت داده میرسد. در حالی که داده های بیشتر به طور کلی چیز خوبی است، به خصوص وقتی صحبت از تجزیه و تحلیل به میان می آید، حجم زیاد برای سازماندهی و مدیریت می تواند طاقت فرسا باشد – حتی برای باهوش ترین سازمان ها.
به همین دلیل است که ساتین سنگانی، معاون سابق اوراکل، Alation را تأسیس کرد، یک استارت آپ مستقر در شهر ردوود که به خزیدن پایگاه داده های شرکت برای ساخت کاتالوگ های قابل جستجو از داده ها کمک می کند. Alation با افزایش پایگاه مشتریان خود به بیش از 450 برند و درآمد دوره ای سالانه (ARR) به بیش از 100 میلیون دلار، 123 میلیون دلار در دور سری E به رهبری Thoma Bravo، Sanabil Investments و Costanoa Ventures با مشارکت Databricks Ventures، Dell Technologies Capital جمع آوری کرده است. شرکت Hewlett Packard Enterprise، Icon Ventures، Queensland Investment Corporation، Riverwood Capital، Salesforce Ventures، Sapphire Ventures و Union Grove، این شرکت امروز اعلام کرد.
ارزش سهام تمام سهام Alation را بیش از 1.7 میلیارد دلار ارزیابی می کند – که 15 برابر ارزش گذاری قبلی شرکت در شرایط اقتصادی چالش برانگیز است. سنگانی در مصاحبه با TechCrunch گفت که سرمایه جدید – که مجموع آلیشن را به 340 میلیون دلار می رساند – به سمت سرمایه گذاری در توسعه محصول (از جمله از طریق خرید) و گسترش تیم های فروش، مهندسی و بازاریابی Alation با تمرکز بر بخش دولتی و شرکت ها اختصاص خواهد یافت. مستقر در آسیا و اقیانوسیه، اروپا، آمریکای لاتین و خاورمیانه.
سنگانی از طریق ایمیل گفت: “با سرمایه، ما به تمرکز بر تعامل و پذیرش، همکاری، حاکمیت، منشأ، و API ها و SDK ها ادامه خواهیم داد تا به ما امکان باز بودن و توسعه پذیری را بدهد.” “ما نوآوری را به بازار خواهیم آورد که تعداد دارایی های داده ای را که تحت پوشش قرار می دهیم و افرادی که از Alation استفاده می کنند و به آنها دسترسی خواهند داشت افزایش می دهد.”
با Alation، سنگانی و همبنیانگذارانش – آرون کالب، فنگ نیو و ونکی گانتی – قصد دارند سرویسی بسازند که تیمهای داده و تحلیل را قادر میسازد تا وسعت کامل دادههای خود را ضبط و درک کنند. همانطور که سنگانی آن را میبیند، اکثر رهبران شرکتها میخواهند یک فرهنگ مبتنی بر داده ایجاد کنند، اما موانع فنی و فقدان دانش در مورد اینکه چه دادههایی در اختیار دارند، کجا قرار گرفتهاند، قابل اعتماد هستند و چگونه بهترین استفاده از آنها را دارند، با مشکل مواجه میشوند. خوب از او

پلت فرم Alation داده ها را در سیستم های مختلف سازماندهی می کند. اعتبار تصویر: آلاسیون
طبق گفته Forrester، چیزی بین 60٪ تا 73٪ از داده های تولید شده توسط شرکت ها برای تجزیه و تحلیل استفاده نمی شود. و اگر نظرسنجی اخیر اوراکل را باور کنید، 95٪ از مردم می گویند که از حجم داده هایی که در محل کار دارند غرق شده اند.
سنگانی گفت: با حجم سرسامآور دادههایی که امروزه تولید میشود، جمعآوری، ساختار و تجزیه و تحلیل دادههایی که ایجاد میکنند برای شرکتها به طور فزایندهای دشوار میشود. «شرکتهای مدرن برای دسترسی به بینشهای ارزشمندی که نتایج حیاتی کسبوکار را تقویت میکنند، به هوشمندی دادهها و راهحلهای یکپارچهسازی دادهها متکی است. Alation در قلب تحول دیجیتال است.”
Alation از یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل و سازماندهی خودکار داده هایی مانند ابرداده فنی، مجوزهای کاربر و توضیحات تجاری از منابعی مانند Redshift، Hive، Presto، Spark و Teradata استفاده می کند. مشتریان می توانند به صورت بصری استفاده از دارایی هایی مانند واژگان تجاری، واژگان داده، و مقالات ویکی را از طریق ویژگی گزارش دهی پلتفرم Alation ردیابی کنند، یا می توانند از ابزارهای همکاری Alation برای ایجاد لیست ها، حاشیه نویسی ها، نظرات و نظرسنجی ها برای سازماندهی داده ها در موارد مختلف استفاده کنند. نرم افزارها و سیستم ها
Alation همچنین توصیه هایی را بر اساس نحوه استفاده و سازماندهی اطلاعات ارائه می کند. به عنوان مثال، این پلتفرم راههایی را برای مشتریان ارائه میکند که بتوانند دادهها و خطمشیهای انطباق خود را از طریق استفاده از ادغامها و اتصال دهندههای داده مدیریت کنند.
سنگانی گفت: «یادگیری ماشین آلیشن به کشف داده، مدیریت داده، واژگان تجاری و تبارشناسی داده کمک می کند. به طور خاص، موتور تجزیه و تحلیل رفتاری Alation الگوهای رفتاری را کشف می کند و از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای کاربرپسندتر کردن داده ها استفاده می کند. به عنوان مثال، جستجو با برجسته کردن محبوب ترین دارایی ها ساده می شود. مدیریت با برجسته کردن فعال ترین مجموعه داده ها تسهیل می شود. و مدیریت از طریق هشدارها و پیشنهادات بخشی از گردش کار می شود.
بر اساس IDC، بازار نرم افزار یکپارچه سازی اطلاعات و اطلاعات بیش از 7.9 میلیارد دلار ارزش گذاری شده است و طی چهار سال آینده به 11.6 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت. اما Alation تنها فروشنده نیست. رقابت این استارتاپ شامل شرکتهایی مانند Informatica، IBM، SAP و Oracle و همچنین رقبای جدیدتری مانند Collibra، Castor، Stemma، Data.World و Ataccama است که همگی ابزارهای طبقهبندی و مدیریت دادهها را در مقیاس سازمانی ارائه میدهند.
یکی از نقاط قوت Alation، شتاب محض است، بدون شک – پایگاه مشتریان آن شامل شرکت های سنگین وزنی مانند سیسکو، جنرال میلز، مونیخ ری، فایزر، نزدک، و سیلزفورس، علاوه بر سازمان های دولتی مانند آژانس حفاظت از محیط زیست و وزارت دفاع استرالیا می شود. Alation بیش از 25 درصد از 100 فورچون را بهعنوان مشتریانی در حوزههای عمودی مانند مالی، مراقبتهای بهداشتی، داروسازی، تولید، خردهفروشی، بیمه و فناوری تشکیل میدهد.
سنگانی گفت از نظر درآمد ورودی، Alation – که بیش از 700 کارمند دارد و پیش بینی می کند تا سال 2023 به کمتر از 800 نفر برسد – در وضعیت خوبی قرار دارد و نسبت سوخت نقدی تجمعی شرکت به ARR را در حدود 1.5x قرار می دهد. علیرغم کاهش، او گفت که با افزایش تقاضا برای نرم افزار کاتالوگ داده، هزینه های مشتری همچنان قوی است. در پنج فصل گذشته، ARR Alation هر سال افزایش یافته است.
سنگانی میگوید در یک پیروزی دیگر برای Alation، سرمایهگذاری Databricks Ventures استراتژیک است. این دو شرکت به طور مشترک برنامه های مهندسی، علوم داده و تحلیلی را توسعه خواهند داد که از هر دو پلتفرم Databricks و Alations بهره می برند.
“موفق ترین پلتفرم های اطلاعاتی توسط همه مورد استفاده قرار خواهند گرفت. خودتان این کار را انجام دهید، اما فروشندههای مسلط به هیچ چیز، همه چیز را قول میدهند و چیزهای کمی انجام میدهند. به همین ترتیب، محصولات نقطه موفقیت محدودی داشته اند، اما فقط برای ایجاد سیلوهای داده ای که مشتریان ما سعی در اجتناب از آن دارند، خدمت می کنند. سنگانی گفت: آینده هوشمندی داده در مورد اتصال و یکپارچگی است. ما این را می دانیم و همچنان پول خود را پشت باورهایمان قرار می دهیم.»