

یوتیوب به طور رسمی آزمایشی را اجرا می کند که به بینندگان منتخب در ایالات متحده اجازه می دهد کانال های رایگان با پشتیبانی از تبلیغات (FAST) را از طریق یک مرکز اختصاصی در پلت فرم ویدیو تماشا کنند. کاربرانی که به آزمایش دسترسی دارند کانال های خطی FAST را در فروشگاه فیلم و تلویزیون پیدا می کنند.
در بیانیهای که با TechCrunch به اشتراک گذاشته شد، سخنگوی این شرکت گفت: «یوتیوب جایی است که بینندگان میتوانند هر چیزی را که میخواهند پیدا کنند، و ما همیشه به دنبال راههای جدیدی هستیم تا به بینندگان مقصدی مرکزی بدهیم تا راحتتر محتوا را پیدا کنند، تماشا کنند و به اشتراک بگذارند. که برای آنها مهمتر است. ما در حال حاضر در حال اجرای یک آزمایش کوچک هستیم که به بینندگان اجازه میدهد کانالهای خطی تبلیغاتی رایگان را در کنار محتوای متنوعی که ما در پلتفرم ارائه میدهیم تماشا کنند.»
طبق گزارش وال استریت ژورنال که اولین بار این خبر را گزارش کرد، این شرکت در حال مذاکره با شرکت های سرگرمی مختلف برای آوردن عناوین خود به این مرکز جدید است. ظاهراً یوتیوب در حال آزمایش با ارائه دهندگان محتوای مختلف است، مانند A+E Networks، Cinedigm Corp، Lions Gate Entertainment Corp. و FilmRise، WSJ گزارش می دهد. این مرکز ممکن است اواخر امسال افتتاح شود.
یوتیوب از اظهار نظر برای TechCrunch در مورد تاریخ راه اندازی و اینکه کدام شرکای رسانه ای را برای آزمایش با آنها انتخاب کرده است، خودداری کرد.
این آزمایش بخشی از هدف این شرکت است که بینندگان تمام محتوای مورد علاقه خود را در یک مقصد، مانند محتوای سازندگان و همچنین فیلمها و برنامههای تلویزیونی سنتی، ورزش و غیره، در یک مقصد قرار دهد. مرکز FAST، یوتیوب را در رقابت بهتری با Roku، Pluto TV و Tubi، در میان دیگر بازیکنان در این فضا قرار خواهد داد.
هر زمان که یوتیوب هاب کانال FAST خود را راه اندازی می کند، احتمالاً بسیار خوب عمل می کند زیرا در حال حاضر برترین سرویس پخش جهانی است. این شرکت در ماه نوامبر اعلام کرد که از 80 میلیون مشترک جهانی در YouTube Premium و YouTube Music فراتر رفته است.
در مارس 2022، یوتیوب برنامههای تلویزیونی رایگان و با پشتیبانی از تبلیغات را راهاندازی کرد و به بینندگان آمریکایی اجازه دسترسی به بیش از 4000 عنوان را داد. پیشنهاد جدید گسترش فیلمهای رایگان و با پشتیبانی تبلیغاتی آن بود که شامل بیش از 1500 فیلم از شرکایانی مانند Disney Media & Entertainment Distribution، Warner Bros.، Paramount Pictures، Lionsgate، FilmRise و دیگران است. کاربران هر هفته تا 100 عنوان جدید دریافت می کنند.
اخیراً، YouTube یک ویژگی Primetime Channels را راهاندازی کرده است که به بینندگان اجازه میدهد تا در بیش از 30 سرویس پخش از جمله Paramount+، Showtime، Shudder، Starz، AMC+ و غیره مشترک شوند.
YouTube در ماه گذشته بسته NFL Sunday Ticket را برد، که به عنوان یک افزودنی برای YouTube TV و از طریق کانال های YouTube Primetime در دسترس خواهد بود.