
بسیاری از مصرف کنندگان و شرکت ها می خواهند اثرات زیست محیطی خود را کاهش دهند، اما ممکن است ندانند از کجا شروع کنند یا چگونه تغییرات لازم را حفظ کنند. بنیانگذار گرینر، یک استارتاپ فناوری پاک استرالیایی، تام فریر، می خواهد کمک کند. او استدلال می کند که پایداری و اقدام اقلیمی لازم نیست پیچیده باشند.
هدف استارتاپ او سادهسازی فرآیند تصمیمگیری برای کمک به مصرفکنندگان و کسبوکارها در درک پایداری و کاهش انتشار گازهای گلخانهای از جمله تصمیمگیریهای مختلف برای خرید است – و او به آماری اشاره میکند که نشان میدهد حدود 88 درصد از مصرفکنندگان ایالات متحده و بریتانیا میخواهند که کسبوکارها به آنها کمک کنند تا بیشتر شوند. پایدار.
برای مصرفکنندگان، Greener اپلیکیشنی را ارائه میکند که به حساب بانکی مصرفکننده متصل میشود و به مشتریان این امکان را میدهد تا در مورد ردپای کربن خود بیاموزند و پیشنهاداتی را دریافت کنند تا بر اساس خریدهای بالقوه با بیش از 250 مارک، انتخابهای بهتری برای خرید سبزتر انجام دهند.
«برای مصرفکنندگان آسان است که برنامه را دانلود کنند و حساب بانکی خود را بهطور ایمن با استفاده از شریک فناوری بانکداری باز ما Basiq پیوند دهند تا ردپای کربن خود را شروع کنند. [of every dollar spent]او گفت: “هنگامی که یک کاربر جدید در Greener ثبت نام کرد، فناوری بانکداری باز همراه با داده ها و تخصص دانشمندان برجسته آب و هوا در جهان به برنامه Greener اجازه می دهد تا فوراً انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از هزینه های کاربر را محاسبه کند.”
هنگامی که از پریر در مورد حریم خصوصی داده های کاربر سؤال شد، توضیح داد که بانکداری باز Basiq ثبت نام و پیوند حساب بانکی خود را برای مشتریان Greener آسان می کند. فریر گفت: «بانکداری باز Basiq همچنین به ما امکان میدهد تا دادههای جمعآوریشده و ناشناس را به طور ایمن به کسبوکارها ارسال کنیم تا بینشهایی را در اختیار آنها قرار دهیم که به آنها کمک میکند وفاداری مشتری را ایجاد کنند و حتی مشتریان آگاهتر از آب و هوا را جذب کنند.»
گرینر با ارائه یک راه حل فن آوری دو وجهی، راه حل های سفارشی را برای مشاغل در هر اندازه ارائه می دهد تا ردپای آنها را بر اساس نوع کسب و کار، اندازه، مدل کسب و کار و فعالیت های پایدار در حال کاهش کاهش دهد. فریر به TechCrunch گفت که کسبوکارها میتوانند ببینند که در سفر پایداری خود کجا هستند و توصیههای شخصی و واضح در مورد کارهایی که میتوانند برای کاهش انتشار کربن و ضایعات خود انجام دهند، دریافت کنند.
از آزمایشهای برنامههای مصرفکنندهاش، این شرکت متوجه شد که میتواند به خریداران کمک کند آلایندههای ناشی از خرید خود را تا ۲۳ درصد کاهش دهند. این شرکت همچنین شاهد رشد بیش از 10 درصدی مشتری بود و خریداران از خدمات رقیب غیرسبز به مشاغل سبزتر روی آوردند.
این استارت آپ امروز یک دور اولیه به مبلغ 4 میلیون AUD (2.5 میلیون دلار) را به رهبری NAB Ventures با مشارکت RealVC اعلام می کند. این شرکت قصد دارد از این بودجه برای ادامه توسعه محصول خود که در حال حاضر در مرحله بتا است استفاده کند و تا انتشار عمومی برنامه مصرفکننده و راهحلهای Greener for Business در سال آینده افزایش یابد.
فریر میگوید: «در حالی که پلتفرمهای ردیابی و جبران کربن دیگری در بازار وجود دارد، هیچ کسبوکار دیگری با راهحل آبوهوا از هر دو طرف – مصرفکننده و کسبوکار مقابله نمیکند.»
او به TechCrunch گفت: برنامه Greener برای کاربران رایگان است، در حالی که کسبوکارها مدل کم حاشیه را تامین مالی میکنند و میتوانند با مشتریان جدید و خدمات شخصیشده پاداش بگیرند.

L-R: بنیانگذاران Greener تام فریر و نیل مک وی (تصویر: گرینر)
گرینر پیشنهاد می کند که این فرصت بسیار بزرگ است، زیرا 300 گرم CO2 با هر دلار خرج شده مرتبط است، با 184 میلیارد دلار هزینه در جهان هر روز.
فریر ادامه داد: چالش اصلی در برابر اقدامات اقلیمی آگاهی است. وی افزود که این شرکت آموزش را به عنوان راه حل می بیند که شکاف بین انگیزه و دانش را کم می کند و به مصرف کنندگان و کسب و کارها برای تلاش هایشان پاداش می دهد.
این استارتآپ از زمان تأسیس خود در سال 2019 با تعدادی از برندها از جمله مایکروسافت، T2 Tea، Scoop Wholefoods، Brew Dog، Huskee و Go for Zero همکاری داشته است. گرینر همچنین با شهر سیدنی و انجمن خردهفروشی استرالیا (ARA) همکاری کرده است. برای کمک به اعضای خود در تسریع استراتژی های صفر خالص. حامیان قبلی Greener عبارتند از فیل ورنون، مدیر اجرایی سابق صندوق سرمایه گذاری مدیریت شده Australian Ethical.
تاد فارست، مدیر عامل NAB Ventures در بیانیه ای گفت: «همه ما باید در اقدام اقلیمی نقشی ایفا کنیم و NAB قطعا نقش ما را به رسمیت می شناسد. ما دائماً به دنبال راههایی هستیم که بتوانیم از مشتریان و همکاران خود حمایت کنیم تا ردپای کربن آنها را کاهش دهند و فکر میکنیم محصول گرینر پتانسیل بالایی دارد. Greener برای NAB Ventures مناسب است و ما مشتاقانه منتظر همکاری با آنها و کشف فرصت های اضافی با هم هستیم.