

هنگامی که مازراتی GranTurismo Folgore 2024 پاییز آینده وارد بازار شود، مصرف کنندگان ممکن است متوجه برخی از DNA موتور اسپورت فرمول E شوند که در اولین خودروی الکتریکی این خودروساز جریان دارد.
در ژانویه، مازراتی اولین تیم ایتالیایی خواهد بود که در مسابقات قهرمانی جهانی فرمول E ABB FIA شرکت می کند، زمانی که این سری فصل نهم خود را در مکزیکو سیتی آغاز می کند. این سری به عنوان محل آزمایشی برای تولیدکنندگان برای آزمایش فناوری از جمله مدیریت انرژی، مدیریت حرارتی و طراحی باتری عمل می کند که در نهایت به خودروهای سواری آنها نفوذ می کند. مازراتی مانند سایرین، آنچه را که با توسعه یک خودروی مسابقهای الکتریکی آموخته بود، به کار گرفت و آن را در خودروی برقی مسافربری خود ادغام کرد.
انتظار میرود اولین خودروی الکتریکی مازراتی، GranTurismo Folgore، تابستان آینده با قیمت زیر 200000 دلار وارد بازار شود و راه را برای تولید خودروهای اسپرت لوکس ایتالیایی تا پایان این دهه هموار کند. دو نسخه V6 از GranTurismo قرار است در بهار وارد نمایشگاه شوند.
این برند سال آینده شاسی بلند Grecale و Gran Cabrio GT تمام الکتریکی را به مجموعه Folgore (“Thunderbolt”) خود اضافه خواهد کرد و انتظار می رود نسخه های الکتریکی مازراتی MC20 Spyder، Levante SUV و Quattroporte سدان در اواسط دهه آینده عرضه شوند.
این فناوری فرمول E در کجا ظاهر می شود؟ این شرکت حداقل از سه بخش از ماشین مسابقه فرمول E خود درس (و فناوری) می گیرد و آن را با Folgore ادغام می کند.
صندلی ها
بسته باتری T-bone GranTurismo Folgore EV به مهندسان این امکان را میدهد که صندلی راننده را برای هندلینگ و آیرودینامیک بهتر به زمین نزدیکتر کنند.
معماری پیشرانه، ماژولهای باتری را به جای قرار گرفتن در زیر صندلیها مانند خودروهای برقی معمولی، در اطراف بدنه مرکزی قرار میدهد تا یکی از پایینترین موقعیتهای صندلی برای خودروهای سواری برقی ایجاد شود. مرکز ثقل پایین تر و توزیع وزن 50:50 به راننده کمک می کند تا در سرعت های بالاتر مسیر خود را تغییر دهد.
اینورترها
GranTurismo Folgore انرژی خود را از یک باتری 92.5 کیلووات ساعتی و سه موتور 300 کیلووات – یکی در جلو و دو در عقب می گیرد. اما اینورتر خودرو، جزء کلیدی سیستم الکتریکی خودرو که جریان مستقیم را به جریان متناوب تبدیل می کند، بر نحوه درک راننده از قدرت 760 اسب بخاری خودرو تأثیر می گذارد.
این موتورها از فناوری اینورتر مبتنی بر کاربید سیلیکون برگرفته از فرمول E استفاده می کنند که برای اولین بار در یک خودروی تولیدی است. این اینورترها چگالی توان بالاتری نسبت به اینورترهای سنتی دارند و در عین حال باتری را به طور موثرتری خنک می کنند.
شارژ کردن
مدیریت انرژی در فرمول E بسیار مهم است. تیم ها مجاز به تعویض باتری در طول مسابقه نیستند، بنابراین خودروها باید بتوانند با یک بار شارژ تا 200 مایل در ساعت به مدت 45 دقیقه حرکت کنند.
معماری شارژ 800 ولتی EV مازراتی با انگیزه تقاضای خودروهای با عملکرد بالاتر Gen 3 که این سری از سال آینده شروع به استفاده از آن خواهد کرد، برای افزودن 270 کیلووات ساعت به شارژ سریع DC طراحی شده است که در عرض پنج دقیقه به 60 مایل میرسد.
یک عملکرد موفق در فرمول E در سال آینده می تواند برای GranTurismo Fologre و در نتیجه، بقیه خط تولید خودروهای الکتریکی مازراتی دیده شود. ما سال آینده را تنظیم خواهیم کرد تا ببینیم آیا این برند میتواند در روز یکشنبه ادعای برنده شدن کند یا نه، روز دوشنبه بفروشد.