
Rad Power Bikes، سازنده دوچرخه های الکترونیکی مستقر در ایالات متحده، به عنوان یک تجارت مستقیم به مصرف کننده با فروش دوچرخه های تایر چربی که به شکل گیری رونق دوچرخه های الکترونیکی در برابر COVID کمک کرد، علامت خود را به ثبت رساند. در سال 2021، این شرکت دو دور عظیم جمع آوری کرد – 150 میلیون دلار در فوریه 2021 و 154 میلیون دلار دیگر فقط هشت ماه بعد – که مجموع بودجه خود را بالاتر از آن چیزی بود که دوچرخه برقی اروپایی عزیز VanMoof تضمین کرده بود.
میخواستم بفهمم چرا سرمایهگذاران اینقدر مشتاق شرکت هستند و چرا این دوچرخهها محبوبیت پیدا میکنند.
این شرکت اخیراً دو دوچرخه الکترونیکی را برای آزمایش برای من ارسال کرد: RadRunner 2 و RadExpand 5. من هر دوی آنها را به عنوان دوچرخه های مقرون به صرفه و پایداری که می توان درب منزل تحویل گرفتم دوست داشتم، اما همچنین می خواستم آنها را بر اساس نظری امتحان کنم. مدیر محصول اصلی راد ردوود استیونز در مصاحبه اخیر با TechCrunch انجام داد.
استفنز به من گفت که مشتریان اصلی راد مسافران شهری نیستند. در عوض، قابهای محکم، لاستیکهای چاق و صفحهنمایشهای دیجیتال خوانا راد برای افراد بالای 50 سال که در حومه شهرها یا مناطق روستایی زندگی میکنند و خواهان حملونقل سبزتری هستند که همچنان احساس امنیت میکنند، طراحی شده است. من تصمیم گرفتم این را با گذاشتن مادرم روی یکی از اینها آزمایش کنم و بعداً نظر او را در مورد آن خواهید شنید (اسپویلر: او می خواهد یکی بخرد.)
RadRunner 2، بهروزرسانی دوچرخهی بسیار موفق RadRunner است که در دسامبر 2021 با قیمت 1499 دلار عرضه میشود و در رنگهای مشکی یا سبز جنگلی در دسترس است. RadExpand 5 در ماه آوریل به عنوان یک دوچرخه برقی تاشو با قیمت 1599 دلار عرضه شد. در رنگ های سیاه یا سفید موجود است.
مشخصات دوچرخه راد پاور

هر دو RadRunner 2 و RadExpand 5 دارای یک صفحه نمایش ساده برای روشن و خاموش کردن دوچرخه، انتخاب سطح کمک پدال و روشن کردن چراغ ها هستند.
این دو دوچرخه ظاهر، حس و عملکرد بسیار مشابهی دارند. وجه اشتراک آنها در اینجا آمده است:
- موتور: موتور براشلس 750 وات با دنده هاب
- حداکثر سرعت، بیشینه سرعت: 20 مایل در ساعت (مگر اینکه در سراشیبی پرواز می کنید، مطمئناً می توانید سریعتر بروید)
- باتری: 672 وات; می توان آن را روی دوچرخه شارژ کرد یا برای شارژ در داخل آن برداشت
- محدوده: 25 تا 45 مایل
- ترمز: ترمزهای مکانیکی دیسکی
- باقی مسایل: صفحه نمایش LED ساده، صدای زنگ، 4 تنظیمات کمک پدال، دریچه گاز نیم چرخش
این چیزی است که یکسان اما متفاوت است:
هر دو دوچرخه دارای یک قفسه جلوی اختیاری و یک قفسه عقب یکپارچه هستند، اما ظرفیت بار آنها متفاوت است. به عنوان مثال، حداکثر بار قفسه عقب RadExpand 59 پوند است، اما RadRunner می تواند 120 پوند را تحمل کند (و سپس مقداری، همانطور که من و شریکم ثابت کردیم.)
غرفه ها نیز متفاوت است. پایه RadExpand یک پایه ساده است، اما RadRunner یک پایه دو پایه و فنری است که فشار دادن آن بسیار سخت تر است. همچنین، در حالی که هر دو دوچرخه دارای چراغ های LED جلو/عقب/ترمز هستند، چراغ های عقب RadRunner 2 نه تنها هنگام ترمزگیری را نشان می دهند، بلکه حالت چشمک زن نیز دارند.
هر دو را با نگه داشتن دکمه ON بسیار آسان می توان روشن کرد، اما متوجه شدم که شاید سرقت آنها را آسان کند. بسیاری از حومه شهرها در واقع دوچرخه های خود را قفل نمی کنند، بلکه آنها را در آلونک رها می کنند. برای یک دوچرخه هوشمند، دیدن یک سیستم قفل ضد سرقت عالی خواهد بود.
در نهایت، RadRunner و RadExpand هر دو دارای لاستیکهای ضخیم و مقاوم در برابر پنچر هستند، اما میزان ضخامت دوچرخهها متفاوت است. RadRunner دارای لاستیک هایی با ابعاد 20 اینچ در 2.2 اینچ و تایرهای RadExpand دارای ابعاد 20 اینچ در 4 اینچ هستند. متوجه شدم که در هر دو دوچرخه، لاستیکهای چاق بهجای سواری ناهموار بر روی چالهها و دیگر شکافهای جاده، برای پرش ساخته شدهاند.
نظر مادر 61 ساله من در مورد RadRunner 2

RadRunner2 برای استفاده در جاده و خارج از جاده عالی است. اعتبار تصویر: ربکا بلن
دریچه گاز آن را به یک تغییر دهنده بازی تبدیل می کند. من دوست دارم وقتی شتاب می گیرد، جایی که احساس می کنید به عقب پرتاب شده اید، شتاب نمی گیرد. این یک شتاب ملایم است که مخصوصاً برای ما افراد مسنتر مفید است.
او اشاره کرد که علیرغم وزن 65 پوندی، RadRunner 2 در مقایسه با دوچرخه الکترونیکی فعلی او، Aventon Pace، چندان سنگین نیست. اتفاقاً Pace واقعاً احساس میکند که وقتی با پدال شتاب میگیرید از زین بیرون پرتاب خواهید شد.
بلان گفت که دسته های بلند او را از خم شدن بیش از حد جلوگیری می کند، که به احساس ثبات کلی و جلوگیری از کمردرد کمک می کند.
مدلی که ما امتحان کردیم جای یک سوار اضافی در پشت داشت. احتمالاً برای یک کودک در نظر گرفته شده است، اما من و همسرم از محدودیت وزن 300 پوندی تبلیغ شده در پیاده روی قبلی در اطراف محله سرپیچی کردیم. مادرم گفت که به جای آن قفسه ذخیره سازی را انتخاب می کرد، که یکی از گزینه های موجود برای خریداران RadRunner 2 است.
“من در آن خرید می کنم. کاملاً، بدون شک، “او گفت. “با همه ماه ها که نگران آب و هوا نبودم، اینطوری در شهر گشتم.”
بلن که یک دوچرخه سوار مشتاق حومه شهر بود، حتی گفت که حاضر است آن را در خارج از جاده رکاب بزند.
بلون گفت: «این باعث میشود که در مسیر دوچرخهسواری کوهستان احساس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشم، زیرا میدانم این فرصت را دارم که از آن غذاهای اضافی استفاده کنم و پاهایم را توسعه دهم». امتیازات اضافی سطوح مختلف پدال و کمک دریچه گاز هستند. “من دوست دارم که هنوز می توانم ورزش کنم، اما می توانم از تمام تپه ها بدون اینکه خودم را بکشم عبور کنم.”
صفحه نمایش که به سادگی ظرفیت باتری، حالت قدرت پدال و وضعیت نور جلو/عقب را نشان می دهد، مورد تایید مادر نیز قرار گرفت.
خارج از جاده با RadExpand 5

RadExpand 5 برای داخل و خارج از جاده ها نیز عالی است. اعتبار تصویر: ربکا بلن
وقتی راد پاور دوچرخهها را برای من رها کرد، به من گفتند که RadExpand برای ساکنان حومه شهر است که دوچرخه را در صندوق عقب ماشینشان میگذارند و آن را در سفرهای کمپینگ و دیگر ماجراجوییهای خارج از جاده میبرند. بنابراین به طور طبیعی تصمیم گرفتم نزدیکترین مسیر دوچرخه سواری کوهستان را پیدا کنم و همه آن را امتحان کنم.
ابتدا توجه می کنم که تجربه تا شدن و باز شدن دوچرخه چگونه است. در یک کلام : چرک. اما به مرور زمان راحت تر شد. تا کردن دوچرخه یک فرآیند دو مرحله ای است. ابتدا فرمان را پایین می آورید و سپس دوچرخه را مانند کتاب در حالی که تعادل را روی یک لاستیک حفظ می کنید، می بندید. هیچ ابزاری لازم نیست، که برای صرفه جویی در زمان و سلامت عقل عالی است.
وزن دوچرخه 62.5 پوند است که وقتی در بسته بندی کوچکتر متراکم می شود، به نوعی سنگین تر می شود. من مجبور شدم آن را به خوبی بکشم تا آن را در صندوق عقب کراس اوور خود قرار دهم – همچنین مجبور شدم صندلی عقب را در آن قرار دهم تا به درستی جا بیفتد، بنابراین ذخیره سازی کافی ضروری است.
 
 
دوچرخه را به مسیری نزدیک بردم و تصمیم گرفتم به مسیر «سختتر» بروم، برخلاف مسیرهای «آسان» یا «سخت» فقط برای اینکه ببینم RadExpand چگونه عمل میکند. فراموش کردم به این فکر کنم که چگونه می توانم خودم را معرفی کنم.
من یک دوچرخه سوار شهری بسیار مطمئن هستم. من میتوانم با دادن انگشت وسط به ماشینی که در مسیر دوچرخه دو بار پارک شده است، بدون از دست دادن شتاب، وارد و خارج از ترافیک ساعات شلوغی خیابان دوم شوم. اما دوچرخه سواری در کوهستان جانوری کاملاً متفاوت است و مواقعی وجود داشت که من واقعاً برای زندگی خود می ترسیدم. این ممکن است به این دلیل باشد که راد واقعاً این دوچرخه را به عنوان یک دوچرخه کوهستانی به بازار عرضه نمی کند، اما من همچنین مطمئن هستم که شخصی با تجربه بیشتر در خارج از جاده، RadExpand را رویایی در این مسیر خواهد یافت.
با این حال، من به طور کلی با RadExpand در این زمین ناهموار احساس امنیت بیشتری نسبت به یک دوچرخه کوهستان معمولی داشتم.
لاستیکهای چاق فقط به شما احساس ثبات بیشتری میدهند، و این واقعیت که میتوانید در مواقع مورد نیاز برای شتاب دادن به گاز تکیه کنید، هنگام برخورد با شن، ماسه، ریشههای درختان غولپیکر و شیبهای بزرگ در مسیر، حیاتی بود. حدس میزنم میتوانم بگویم سیستم تعلیق خوب است، زیرا هرگز آن درد شدیدی را که از دنبالچهام تا ستون فقراتم جاری میشود، احساس نکردهام که هنگام سوار شدن بر روی برجستگیهای دوچرخه فشاری ام احساس میکنم. اما این می تواند به خاطر لاستیک های فنری باشد تا سیستم تعلیق راد.
بدون ارتباط با دوچرخهسواری کوهستانی، توانایی جابهجایی بین سطوح پایین دستیار پدال و دریچه گاز چیزی بود که هنگام سواری در مناطق شهری متراکم از آن استقبال میکردم. به عنوان مثال، وقتی پشت چراغ راهنمایی هستید، می خواهید بتوانید از کنار سایر عابران پیاده بخزید بدون اینکه در حین رکاب زدن به طور تصادفی به آنها برخورد کنید. اما وقتی سعی می کنید از یک خیابان شلوغ عبور کنید و یک ماشین پارک شده را دور بزنید، آن دریچه گاز واقعا برای سرعت مفید است.
نتیجه
به طور کلی، هر دو دوچرخه سواری بسیار رویایی بودند و به دلیل قیمت و راحتی تحویل درب منزل شما و شبکه خدمات موبایل راد برای تست، خرید و سرویس دوچرخه، نمی توانم چیزهای بدی در مورد دوچرخه ها بگویم.