
مصاحبه با شریک OpenView Operations Kyle Poyar

در میان فناوری های عمومی توماس تونگوز، سرمایهدار خطرپذیر تأکید کرد: شرکتها، «شرکتهای تحت رهبری رشد (PLG) – آنهایی که به خریدارها به جای فروش و بازاریابی (SLG) آموزش میدهند و آنها را تبدیل میکنند – با سودآوری حدود 5 تا 10 درصد کمتر از جنبشهای مبتنی بر فروش کار میکنند». در یک پست وبلاگ
این نقطه داده ممکن است مختص لحظهای باشد که در آن هستیم: اول، به این دلیل که شرکتهای فناوری عمومی معمولاً نسبت به یک سال پیش سود کمتری دارند. دوم، زیرا در سالهای نه چندان دور، شرکتهای PLG حاشیه درآمد خالص بالاتری نسبت به همتایان خود که مبتنی بر فروش بودند، داشتند. اما فقط به این دلیل که این معکوس ممکن است موقتی باشد به این معنی نیست که ارزش بررسی کردن را ندارد.
“راهنمای PLG هنوز در حال نگارش است – و آنچه امروز اتفاق می افتد، فصل مهمی در آن کتاب خواهد بود.” کایل پویار از شرکای OpenView
رشد مبتنی بر محصول این روزها دیگر از این قاعده مستثنی نیست: بسیاری از استارتاپهای خصوصی با پیروی از Atlassian، Zoom و Snowflake این مدل را اتخاذ کردهاند. اگر ذاتا سود کمتری داشته باشد، بنیانگذاران می خواهند بدانند — به خصوص اکنون که سرمایه گذاران دوباره به مسیر سودآوری شرکت توجه می کنند و دیگر به هر قیمتی به رشد پاداش نمی دهند.
طبق معمول، همه چیز مشخص نیست. دلایلی وجود دارد که چرا شرکت های PLG اکنون سود کمتری دارند که می تواند به دلایلی تبدیل شود که چرا آنها می توانند در آینده نزدیک سودآورتر شوند. برای افزودن دیدگاه به آنچه در حال وقوع است، با کایل پویار از شرکای OpenView تماس گرفتیم.
OpenView یک شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر مستقر در بوستون است که به دلیل حمایت از رشد مبتنی بر محصول شناخته شده است، بنابراین قطعاً چند اسب در این مسابقه وجود دارند. اما همچنین به این معنی است که برای اطمینان از اینکه PLG دستور العملی برای موفقیت است، سرمایه گذاری شده است و مایل به کشف آنچه می تواند آن را چنین کند. در اینجا چیزی است که پویار در مورد این موضوع گفت: