
سفر دریایی هرگز برنامه ریزی نشده است تا سیلیکون خودش را بسازد. اما در تلاش برای تجاریسازی رباتیک – و کسب درآمد از انجام آن – این کارهایی که هرگز برنامهریزی نشدهاند، ناگهان میتوانند بسیار جذابتر به نظر برسند.
کارل جنکینز، معاون سختافزار کروز، طی یک تور به TechCrunch گفت که کروز متوجه شد که هزینه تراشههای فروشندگان بسیار زیاد است، قطعات بسیار بزرگ هستند و قابلیت اطمینان فناوری شخص ثالث وجود ندارد. آزمایشگاه سخت افزار این شرکت در ماه گذشته.
در میان رونق استخدام که در سال 2019 آغاز شد و در سال 2020 ادامه یافت، کروز سخت افزار خود از جمله برد مدار و سنسورهای خود را دو برابر کرد. این سرمایهگذاری به شرکت کمک کرد تا سختافزار کوچکتر و ارزانتری برای خودروهای خود بسازد. همچنین اولین برد مدار C5 تولیدی خود را به ارمغان آورد که نسل کنونی بولتهای خودران Chevy را تامین میکند.
هنگامی که رباتیک سفارشی Origin این شرکت در سال 2023 وارد خیابان ها شود، به برد C6 مجهز می شود. این برد در نهایت با C7 جایگزین خواهد شد که دارای تراشه کروز Dune خواهد بود. به گفته کروز، Dune تمام دادههای حسگر سیستم را مدیریت میکند.
خودروسازان معمولاً از قطعات و حسگرهای تامین کنندگان ردیف 1 برای کاهش هزینه های تحقیق و توسعه و ساخت استفاده می کنند. کروز نمیتوانست راهی برای راهاندازی سواری خودران بدون انجام کارهایی بیش از کار بیابد. نتیجه این است که برد C7 90٪ ارزانتر است، 70٪ کاهش جرم دارد و 60٪ انرژی کمتری نسبت به تراشه های عرضه شده توسط فروشنده مصرف می کند.
این شرکت فقط از تراشه ها مراقبت نمی کند. در حالی که لیدارهای دوربرد و حسگرهای اولتراسونیک هنوز از اشخاص ثالث تهیه میشوند، تقریباً همه چیز دیگر از جمله دوربینها، لیدارهای برد کوتاه و رادارها نیز در داخل تولید میشوند.
کروز دریافت که رادار خارج از قفسه به سادگی وضوح مورد نیاز برای عملکرد وسایل نقلیه خود را ندارد. طبق گفته جنکینز، مانند تخته، کاهش هزینه درازمدت حدود 90٪ وجود دارد.
جنکینز گفت: “آنها به من گفتند که هزینه پوشش سخت افزار برای سال 2025.” بنابراین من به سراغ همه مدیران فنی بوش، کانتیننتال و ZF در آلمان رفتم. “چه چیزی در مخازن تحقیقاتی خود دارید که انجام می دهید که با این مطابقت دارد؟” هیچ چیز، حتی شروع نشده است. “خوب، اگر امروز شروع کنی، چقدر باید طول بکشد؟” هفت سال.
در آن مرحله، جنکینز توانست تیم خود را از 20 نفر به 550 نفر برساند.
مدیر عامل کایل وگت وقتی در مورد هزینه ساخت Origin با سختافزار توسعهیافته داخلی در مقابل قطعات عرضهشده توسط فروشنده سؤال شد، به TechCrunch گفت: «ما نتوانستیم این کار را انجام دهیم. وجود ندارد.”
با این حال، این بدان معنا نیست که کروز نمی خواهد سخت افزار مورد نیاز خود را بخرد.
چیزی که ما در صنعت AV دریافتیم این است که بسیاری از قطعاتی که دارای استحکام لازم برای کار در یک محیط خشن خودرو هستند، قابلیت های مورد نیاز برای AV را ندارند. قطعاتی که قابلیتهای لازم (AV) را داشتند قادر به کار در این محیطهای سخت نبودند.
ساخته شده در کروز، در جنرال موتورز استفاده شده است؟
خودروسازان (بدون احتساب تسلا) رویکرد محتاطانه تری نسبت به خودروهای خودرانی که به مصرف کنندگان فروخته می شوند، در پیش گرفته اند. فناوری ساخت و اثبات شده توسط کروز می تواند در نهایت راه خود را به محصول GM فروخته شده به مشتری باز کند.
و دلیلی برای باور وجود دارد.
مری بارا، مدیرعامل و رئیس جنرال موتورز بارها گفته است که این خودروساز تا اواسط دهه، خودروهای خودران شخصی را تولید و به فروش خواهد رساند.
مارک رویس، رئیس جنرال موتورز، در مصاحبه اخیر با کریستن کوروستز، سردبیر TechCrunch، گفت: “ما از کروز به عنوان فناوری پرچمدار خود برای وسایل نقلیه خودران و پشته و نحوه عملکرد آن استفاده می کنیم.” همانطور که کروز فناوریهای AV خود را توسعه میدهد، شرکت مادرش تلاشهای خود را بر روی سیستمهای پیشرفته کمک راننده Super Cruise و اکنون Ultra Cruise متمرکز کرده است.
رویس گفت: «وقتی شروع به کاوش و بررسی وسایل نقلیه خودران شخصی میکنیم، انتخابهایی وجود دارد مانند اینکه آیا ماشین دارای پدال است یا اینکه آیا ماشین دارای پدال قابل نصب است یا اصلاً پدال ندارد. بنابراین، ما به دنبال این هستیم که مردم چه میخواهند، و پاسخ به این سؤالات آسان نیست.»
تنها چند سال از هدف اواسط دهه خود، جنرال موتورز هنوز کارهای مهمی برای انجام دارد، از جمله استراتژی عرضه به بازار برای این وسایل نقلیه خودران شخصی (یا PAVها، همانطور که رویس آنها را می نامد). بازخورد از مفهوم مستقل InnerSpace اخیر او برای کادیلاک
Ruess اضافه کرد که جنرال موتورز تصمیم نگرفته است که آیا این PAVها به عنوان یک محصول رده بالا به بازار عرضه شوند یا به یک مدل خودروی موجود یا خودروی خاص متصل شوند.
دست اندازها در جاده

اعتبار تصویر: روبرتو بالدوین
کروز در حال حاضر یک تجارت سواری خودکار در سانفرانسیسکو دارد، اما فقط در شب (10 بعد از ظهر تا 5:30 صبح) و فقط در 30 درصد از شهر. این شرکت خاطرنشان می کند که این تصمیم بیشتر مبتنی بر اطمینان از کارکرد وسایل نقلیه آن در ترافیک کمتر سنگین است. ما در حال حاضر روی گسترش این حوزه ها و محدودیت های زمانی کار می کنیم.
این فقط سانفرانسیسکو نیست که شاهد تعداد بیشتری از Chevy Bolts بدون راننده خواهد بود که مسافران را به اطراف منتقل می کند. کروز قصد دارد در 90 روز آینده به فینیکس، آریزونا و آستین، تگزاس گسترش یابد.
مقیاس بندی فصل بعدی برای کروز است. با این حال، سکسکه همچنان ادامه دارد. گزارشهای متعددی از مسدود کردن تقاطعها توسط رباتهای کروز و مسائل دیگر وجود دارد.
یک وسیله نقلیه در یک تقاطع تصادف کرد که باعث شد شرکت نرم افزار 80 خودروی خود را به روز کرد. در فروردین امسالبولت به دلیل روشن نبودن چراغ جلو متوقف شد و در یک لحظه از افسر دور شد. و البته، گروه بدنام بیش از نیم دوجین وجود دارد پیچ های کروز که در محل اتصال مونتاژ شده اند و نمی تواند تعیین کند که کجا باید ادامه یابد، که باعث مشکلات ترافیکی می شود.
وقتی از وگت در مورد گروه بندی وسایل نقلیه پرسیده شد، گفت: «این بخشی از کار است، جداسازی از مقیاس. این یک دست انداز معمولی در جاده است. مدیر عامل خاطرنشان کرد که این یک ناراحتی است، نه یک مسئله ایمنی. Vogt گفت که AV ها سرویس های پشتیبان زیادی دارند و یکی از آنها “تقوع” شد و به اندازه کافی سریع آنلاین نشد. چگونه همه آنها در یک تقاطع به پایان رسیدند این است که در آن زمان فقط یک مکان پرتاب برای وسایل نقلیه وجود داشت و آنها در یکی از راهروهای اصلی خود در نزدیکی محل پرتاب در حال حرکت بودند. از آن زمان کروز تکنیک های انعطاف پذیری را در AV ها گنجانده است تا آنها را تحمل کند.
این شرکت (و در ادامه Vogt) به سیستم سواری خودکار خودساخته خود اطمینان دارد. اکنون باید شکاکان را متقاعد کند که سواری با وسیله نقلیه بدون راننده در شهرهایی خارج از سانفرانسیسکو که از فناوری آگاه هستند، ارزش پرداخت را دارد.
سفر ما بدون راننده
در پایان تور، کروز ترتیبی داد که با بولت به یک سفر خودمختار برویم.
وسیله نقلیه ما، به نام لیدی باگ، رسید و با ضربه زدن به برنامه، قفل درها را باز کردیم و شبانه در مسیر شهر ژاپن در شهر گشتیم (بدون جناس).
خودروهای متعددی در طول مسیر با درهای باز راننده پارک شده بودند. پیچ کمی آهسته شد، چشمکزن را روشن کرد و قبل از اینکه دوباره به سمت خود فرود آمد، برای مدت کوتاهی به خط دیگر سر خورد. در تقاطع هایی با یک توقف چهار طرفه، او شخصیت یک مرد محتاط را به خود گرفت و تنها پس از تصمیم گیری در مورد اینکه سایر وسایل نقلیه از قوانین جاده پیروی می کنند، بیرون آمد.
در ابتدا هیجان انگیز بود، سپس خسته کننده، که دقیقا همان چیزی است که سفر بدون راننده باید در مورد آن باشد. بله، کمی عجیب است که در ماشینی که توسط یک ربات هدایت می شود، باشید، اما بعد از 20 دقیقه رانندگی توسط یک ربات مراقب، 10 دقیقه آخر به این فکر می کنید که آیا قرار است در یک تقاطع گیر بیفتید یا خیر. کمی هیجان برای سوار شدن
گزارش اضافی توسط ویرایشگر حمل و نقل Kirsten Korosec.