

سه سال پیش، بن و نیکول گرین در حال برنامه ریزی برای عروسی خود بودند و تصمیم گرفتند برای صرفه جویی در هزینه و مواد، به ثبت دیجیتال روی بیاورند. اما وقتی زمان هدیه دادن به دیگران فرا رسید، حتی اگر آنها مسیر دیجیتال را انتخاب کردند – همانطور که در مراسم عروسی خود انجام دادند – متوجه شدند که پلتفرم های هدیه دیجیتال آنلاین معیارهای آنها را برآورده نمی کنند.
نیکول گرین در یک مصاحبه ایمیلی به TechCrunch گفت: «ما متوجه شدیم که پلتفرمی وجود ندارد که واقعاً بخواهیم از آن استفاده کنیم. در مجموع، متوجه شدم که شکافی در بازار برای راههای واقعیتر و معتبرتر برای ارتباط مردم و جشن گرفتن یکدیگر در عصر دیجیتال وجود دارد.»
بنابراین در سال 2019، بن و نیکول Givingli را تأسیس کردند، یک سرویس هدیه آنلاین که به کاربران اجازه میدهد پیامهای تبریک دیجیتال را شخصیسازی کنند و برای هر کسی هدایایی ارسال کنند. امروز، این شرکت اعلام کرد که 10 میلیون دلار در دور سری A به رهبری Seven Seven Six، شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر که توسط الکسیس اوهانیان، یکی از بنیانگذاران Reddit، با مشارکت توبی لوتک، بنیانگذار و مدیر عامل Shopify، جمع آوری کرده است. درآمد این شرکت 13 نفره که مستقر در لس آنجلس است، به 13 میلیون دلار می رسد.
اوهانیان از طریق ایمیل به TechCrunch گفت: «ما در حال دوبرابر کردن Givingli هستیم، زیرا آنها نه تنها به رشد ارگانیک ادامه میدهند، بلکه حتی در این زمانهای نامشخص با ایجاد مهربانی و ارتباط، به رشد خود ادامه میدهند. این به همان اندازه که یک پلتفرم هدیه است، یک شبکه اجتماعی است و برای همه طرفها ارزشمند است: هنرمندانی که هدایا را طراحی میکنند، برندهایی که شریک هستند، و در نهایت هدیهدهندهها و گیرندگانی که مدام برمیگردند و این خبر را منتشر میکنند.»

اعتبار تصویر: گیوینگلی
در واقع، نیکول Givingli را چیزی فراتر از یک بازار متوسط برای هدایای دیجیتال میداند. این سرویس ویژگیهای پیامرسانی از جمله چت گروهی با خانواده و دوستان را ارائه میکند که میتوانند با نشانههای قدردانی در کارتهای الکترونیکی و هدایای الکترونیکی پاسخ دهند. کاربران یادآورهای تولد را برای دوستان و خانواده دریافت می کنند. و برای کارتهایی که میتوانند از طریق ایمیل، پیام متنی یا رسانههای اجتماعی به اشتراک گذاشته شوند، مشتریان میتوانند از طرحهای ارائهشده توسط هنرمندان مستقل و شرکای برند مانند Starbucks، Nike و Target انتخاب کنند – و عکسها یا ویدیوهای خود را در بالا برای نوشتن متن اضافه کنند.
در سال 2020، Givingli شراکتی را با اسنپ راه اندازی کرد که سرویس هدیه را از طریق یکپارچه سازی درون برنامه ای به اسنپ چت آورد. تمرکز فعلی این شرکت بر روی یک برنامه دسکتاپ با دسترسی زودهنگام است که به زودی منتشر می شود و نیکول می گوید “ویژگی های هدیه قدرتمندتری را به همراه خواهد داشت.” (گیوینگلی قبلا فقط iOS بود.)
«مردم به دنبال راههای مقرون به صرفهتر و عملیتر برای حفظ ارتباط و جشن گرفتن یک رابطه خاص در زندگی خود هستند. آنها به دنبال این هستند که عشق و کلمات محبت آمیز را از راه دور به اشتراک بگذارند. Givingli روی قلب و احساس هدیه دادن تمرکز می کند، در حالی که باعث صرفه جویی در زمان هدر رفت، اتلاف و استرس مشتریانمان می شود.
آیا پلتفرم هایی مانند Givingli هرگز جایگزین هدایای فیزیکی خواهند شد؟ این بعید به نظر می رسد (به تبریک آمریکایی مراجعه کنید). اما نشانه هایی وجود دارد که تقاضا برای راه حل های هدیه دیجیتال در حال افزایش است. نظرسنجی ژوئن 2022 توسط Incisiv – که توسط ارائهدهنده هدیه دیجیتال GiftNow حمایت میشود – نشان داد که 67 درصد از مصرفکنندگان هدایای دیجیتال فوری را ترجیح میدهند. Allied Market Research تخمین می زند که ارزش بازار کارت هدیه دیجیتال به تنهایی در سال 2020 258.34 میلیارد دلار بوده است.
Givingli با دریافت هزینه اشتراک ماهانه از کاربران برای دسترسی به پلت فرم، به علاوه هزینه های اضافی برای کارت های پریمیوم، درآمد کسب می کند. نیکول در مورد درآمد اظهار نظر نمی کند، اما می گوید «میلیون ها» نفر تا کنون از این سرویس استفاده کرده اند.
نیکول گفت: «این همهگیری همهچیز را تسریع کرده است، و ما به سرعت در حال حرکت برای ادامه دادن هستیم. ما از این آخرین دور بودجه برای ایجاد ارزش بیشتر برای همه اعضای جامعه خود، از کاربران وفادار و روزمره گرفته تا برند مورد اعتماد و شرکای وفادار خود، با کارتها و هدایای ارزنده در پلتفرم استفاده خواهیم کرد.»