
استارت آپ فرانسوی PhotoRoom یک دور سرمایه گذاری 19 میلیون دلاری از سری A جمع آوری کرده است. این شرکت یک برنامه ویرایش عکس محبوب برای فروشندگان تجارت الکترونیک و مشاغل کوچک توسعه می دهد. به ویژه، به شما کمک می کند پس زمینه پشت اشیایی را که می خواهید بفروشید حذف کنید، بنابراین عکس های شما حرفه ای تر به نظر می رسند.
Balderton Capital دور سری A را با مشارکت فرشتههای فیسبوک، Hugging Face و Disney+ رهبری کرد. سرمایهگذار موجود مجاور نیز پول بیشتری را به شرکت اختصاص میدهد.
PhotoRoom تنها برنامه ای نیست که به شما کمک می کند پس زمینه عکس را حذف کنید. یکی دیگر از برنامه های محبوب در دسته گرافیک و طراحی در اپ استور Pixelcut است. برنامه های عمومی تر مانند Picsart نیز دارای ویژگی های حذف پس زمینه هستند.
اما PhotoRoom به طور خاص بر روی یک جایگاه متمرکز است – مشاغل کوچک که اقلام را در eBay، Poshmark یا Depop دوباره می فروشند. تنها با چند ضربه، این کارشناسان بازاریابی می توانند دسته ای از عکس ها را پردازش کرده و تصاویری را ایجاد کنند که آماده استفاده هستند. این می تواند به آنها کمک کند در زمان زیادی صرفه جویی کنند و محصولات بیشتری بفروشند.
در پشت صحنه، PhotoRoom از یادگیری عمیق برای شناسایی اشیا و عناصر مختلف در یک عکس استفاده می کند. یک عکس مسطح به یک تصویر لایهای تبدیل میشود، به این معنی که کاربران میتوانند پسزمینه عکس را پاک کنند، آن را محو کنند یا به طور کامل آن را با چیز دیگری جایگزین کنند. از همین فناوری می توان برای روتوش تصویر و حذف اشیاء ناخواسته استفاده کرد.
PhotoRoom دارای یک کتابخانه بزرگ از قالب های پس زمینه است و به شما کمک می کند تا تصاویر را در فرمت های مختلف صادر کنید و محدودیت های هر پلتفرم را در نظر داشته باشید.
و به طور قابل توجهی خوب کار کرد، زیرا این شرکت موفق شد 40 میلیون دانلود در iOS و Android جذب کند. این برنامه ماهانه 7 میلیون کاربر فعال دارد و صدها هزار کاربر برای باز کردن قفل تمام ویژگی های برنامه، هزینه اشتراک پرداخت می کنند. در حال حاضر 9.99 دلار در ماه یا 69.99 دلار در سال هزینه دارد.
در مرحله بعد، PhotoRoom می خواهد هوش مصنوعی مولد را به برنامه خود بیاورد که با Stable Diffusion شروع می شود. به همین دلیل است که در حال جمع آوری پول است زیرا شرکت با تیم فعلی خود سودآور است.
“تا به حال، ما یک شی را می گرفتیم و پس زمینه را پاک می کردیم. اما سپس کاربران به دنبال پسزمینهای میگردند تا شی را در مقابل یک الگو قرار دهند.
با یک پیام متنی، PhotoRoom یک عکس محصول بازاریابی بر اساس موضوع شما ایجاد می کند. این ویژگی در ابتدا به صورت بتا برای برخی از کاربران در دسترس خواهد بود. به تدریج برای همه کاربران عرضه خواهد شد.
متیو و الیوت با تمرکز دقیق بر نیازهای مصرف کننده، محصولی را ایجاد کرده اند که از بقیه متمایز است. برنارد لیوتو، شریک بالدرتون کاپیتال، در بیانیه ای گفت: اهمیت عکاسی آنلاین بسیار زیاد است و PhotoRoom هم قدرت و هم جاه طلبی برای تبدیل شدن به یک رهبر بازار را دارد.

اعتبار تصویر: اتاق عکس