

یوتیوب در حال معرفی یک ویژگی پرسش و پاسخ زنده جدید است که به منظور تسهیل تعامل سازندگان با بینندگان در طول پخش زنده طراحی شده است. هنگامی که سازندگان یک پرسش و پاسخ را شروع می کنند، این درخواست به عنوان یک پیام ثابت در چت ظاهر می شود. سپس بینندگان میتوانند سؤالات خود را ارسال کنند و سازندگان میتوانند یکی را انتخاب کنند و آن را پین کنند تا بینندگان بدانند سازنده به چه چیزی پاسخ میدهد.
در گذشته، سازندگان مجبور بودند جریانی از سوالات ارسال شده در چت زنده را تجزیه و تحلیل کنند. ویژگی جدید سوالات را به روشی سازمان یافته نمایش می دهد که مدیریت آن برای سازندگان آسان تر است. پس از اتمام جلسه پرسش و پاسخ، می توانید به چت زنده استاندارد بازگردید.
یوتیوب در یک پست وبلاگی گفت: «سؤال و پاسخ زنده به شما امکان میدهد جلسات پرسش و پاسخ گفتگوی زنده را در طول پخش جریانی و پخش خود مستقیماً از اتاق کنترل زنده (LCR) ایجاد و مدیریت کنید. «با پرسش و پاسخ زنده، میتوانید با پاسخ دادن به مجموعهای از سؤالات درباره موضوع نوشته شده توسط بینندگان، راحتتر جامعه بسازید. این گزینه در کنار نظرسنجیهای زنده ظاهر میشود، یک راه عالی دیگر برای تعامل با کسانی که جریان شما را تماشا میکنند.»
یوتیوب می گوید که سؤالات به ترتیب زمانی ترتیب داده شده اند، و سؤالاتی که ابتدا در بالای صفحه نمایش داده می شوند. اگرچه حداکثر تعداد سؤال مجاز نیست، قدیمیترین سؤال در لیست پس از ارسال 200 سؤال دیگر نمایش داده نمیشود.

اعتبار تصویر: یوتیوب
سوالات ارسال شده از طریق پرسش و پاسخ زنده توسط همان سیستم هایی مدیریت می شوند که به سازندگان اجازه می دهد چت زنده را تعدیل کنند. شایان ذکر است که گردانندگان نمی توانند سوالات را در پرسش و پاسخ زنده مدیریت کنند، اما کاربرانی که مجوزهای کانال مدیر یا ویرایشگر را دارند می توانند لیست پرسش و پاسخ را مدیریت کنند، به این معنی که می توانند لیست سوالات را مشاهده کنند، سوالاتی را برای پاسخگویی انتخاب کنند و سوالات را حذف کنند.
راه اندازی این ویژگی جدید در حالی است که یوتیوب به نظر می رسد با Twitch و TikTok رقابت کند، که دومی ویژگی پرسش و پاسخ خود را برای پخش زنده دارد.
از آنجایی که یوتیوب بر رقابت با سایر پلتفرمها تمرکز میکند، این شرکت در حال اصلاح جریان پخش زنده خود با ویژگیهای جدید است. YouTube دارای ویژگی Super Thanks است که به بینندگانی که میخواهند برای یک ویدیو تشکر بیشتری کنند، این امکان را میدهد تا با یکی از چهار مبلغ از پیش تعیینشده بین 2 تا 50 دلار به سازندگان پول بپردازند. این شرکت همچنین دارای ویژگی کسب درآمد Super Chat است که راهی برای سازندگان برای کسب درآمد از پخش زنده خود است. همچنین یک ویژگی Super Stickers وجود دارد که هدف آن طرفدارانی است که می خواهند حمایت خود را نشان دهند و با هنرمندان مورد علاقه خود ارتباط برقرار کنند.
یوتیوب هفته گذشته اعلام کرد که در حال آماده شدن برای راهاندازی ویژگی جدیدی است که به سازندگان منتخب اجازه میدهد یک مهمان را دعوت کنند تا با آنها به صورت زنده پخش شود. در زمان راهاندازی، سازندگان تنها میتوانند از طریق تلفن به صورت مشترک پخش کنند، زیرا این ویژگی در نسخه دسکتاپ YouTube در دسترس نخواهد بود. ویژگی جدید در ابتدا فقط برای گروه منتخبی از سازندگان در دسترس خواهد بود، اما یوتیوب قصد دارد در آینده پخش جریانی مشترک را برای سازندگان بیشتری گسترش دهد.