

واتساپ روز سهشنبه برای حدود دو ساعت در چندین کشور در سراسر جهان در دسترس نبود و مهندسان متا در ساعات اولیه صبح برای شناسایی و حل این مشکل تلاش کردند.
واتساپ در حدود ساعت 2:10 بامداد PT پشتیبانگیری را آغاز کرد و برای میلیاردها کاربر و کسبوکارهایی که به برنامه پیامرسانی و تماس فوری متعلق به متا اعتماد دارند، تسکین بخشید.
واتس اپ علت قطعی را به اشتراک نمی گذارد، اما تایید کرد که این مشکل را برطرف کرده است. “می دانیم که مردم امروز در ارسال پیام در واتس اپ با مشکل مواجه بودند. یکی از سخنگویان متا گفت: ما این مشکل را حل کرده ایم و برای هر گونه ناراحتی عذرخواهی می کنیم.
آنها گفتند که در اوایل روز، کاربران در سراسر جهان شروع به شکایت کردند که نمی توانند پیام های جدید ارسال یا دریافت کنند، در WhatsApp ثبت نام کنند، اطلاعات پروفایل یا تنظیمات حریم خصوصی خود را به روز کنند.
DownDetector، یک سرویس وب که عملکرد سرویسها را ردیابی میکند، میگوید که دهها هزار نفر از قطعی در هنگام قطع شدن واتساپ شکایت کردهاند. WaBetaInfo، یکی دیگر از سرویسهای محبوبی که واتساپ را ردیابی میکند، گزارش داد که این مشکل «سمت سرور» است، به این معنی که کاربران نمیتوانستند کاری برای حل این مشکل انجام دهند.
در بیانیه قبلی به TechCrunch، یکی از سخنگویان متا گفت که این شرکت در تلاش است تا واتس اپ را در اسرع وقت برای همه بازگرداند.
واتس اپ در بسیاری از بازارها به زیرساخت حیاتی تبدیل شده است که توسط مقامات دولتی، ارائه دهندگان خدمات مخابراتی و البته میلیاردها نفر استفاده می شود. از سال 2020، این سرویس برای ارسال بیش از 100 میلیارد پیام در روز استفاده می شود، رقمی که در صنعت بی نظیر است.
فیسبوک مسنجر و واتساپ با هم از ابتدای سال 2016 برای مبادله 60 میلیارد پیام در روز استفاده شدهاند. تیم کوک، مدیر عامل اپل در می 2020 گفت که iMessage و FaceTime رکورد استفاده را مشاهده میکنند، اما اعداد خاصی را به اشتراک نمیگذارند. آخرین باری که اپل این رقم را به اشتراک گذاشت، استفاده از واتس اپ در آن زمان بسیار کمتر بود (پادکست). وی چت که بیش از 1 میلیارد کاربر نیز جمع آوری کرده است، از نظر حجم پیام روزانه نیز عقب مانده است.

کاربران هنگام دسترسی به واتس اپ چندین خطا از جمله عدم اتصال برنامه به سرور را مشاهده می کنند.
جگمیت سینگ در این گزارش مشارکت داشت.