

در حالی که هیدروژن هنوز به عنوان سوخت برای وسایل نقلیه الکتریکی نسبتاً مناسب است، یک استارتاپ در چین در حال پیشروی برای استفاده از آن برای سناریوهای رانندگی خودران است.
WeRide، یکی از تامینکنندهترین اپراتورهای تاکسی ربات چین با سرمایهگذارانی از جمله اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی، روز سهشنبه اعلام کرد که به هیوندای میپیوندد تا یک «منطقه آزمایشی برای خودروهای هیدروژنی خودران» در کلانشهر جنوبی گوانگژو راهاندازی کند. دفتر مرکزی خود را دارد.
این همکاری در زمانی انجام می شود که تحقیقات و تولید هیدروژن پاک به طور فزاینده ای به نقطه کانونی چین تبدیل می شود زیرا این کشور به دنبال کربن زدایی اقتصاد خود است.
جزئیات از اطلاعیه کمیاب است. مشخص نیست که خلبان چه زمانی آغاز میشود، مقیاس آزمایش چقدر است، یا دقیقاً چه سوختی توسط هیدروژن تأمین میشود، هیدروژن که یکی از پاکترین سوختها به حساب میآید زیرا با اکسیژن ترکیب میشود و تنها بخار آب و انرژی تولید میکند. اما دیدن وسایل نقلیه هیدروژنی بدون سرنشین در اطراف منطقه خلبانی تعجب آور نخواهد بود، زیرا هیوندای در حال شرط بندی روی سوخت است.
در واقع، این اطلاعیه میگوید که WeRide، هیوندای و Hengyun، یک شرکت چینی تولید و تامین برق، با یکدیگر همکاری خواهند کرد تا “تقاضا برای استفاده از باتری سلول سوختی هیدروژنی در تمیز کردن خیابانها و سواری بدون سرنشین ایجاد کنند.”
سپتامبر گذشته، هیوندای اعلام کرد که قصد دارد نسخههای سلول سوختی هیدروژنی همه خودروهای تجاری خود را تا سال 2028 ارائه کند. خودروهای هیدروژنی را می توان در عرض چند دقیقه شارژ کرد و در صورت وجود زیرساخت کافی برای شارژ، آنها را به محیطی ایده آل برای عملیات تاکسی تبدیل می کند.
گوانگژو یک انتخاب طبیعی برای آزمایش است، با توجه به اینکه هیوندای از مارس 2021 سیستم های پیل سوختی هیدروژنی را در این شهر تولید می کند. زمانی که تاسیسات در سال گذشته افتتاح شد، غول خودروسازی کره جنوبی هدف سالانه تولید “6500 دستگاه” را با این هدف تعیین کرد. توسعه تدریجی ظرفیت تولید مطابق با شرایط بازار چین و سیاست های دولت مرکزی.
چین تلاش زیادی برای برق رسانی به حمل و نقل عمومی خود انجام داده است. در شنژن، پایتخت سخت افزاری جهان، تقریباً تمام اتوبوس ها و تاکسی ها با باتری های لیتیوم یون کار می کنند. اگرچه به لطف این ابتکار، شهر با هوای تازهتر ساکتتر شده است، اما ایمنی باتری و بازیافت همچنان مانع اصلی برای مقامات محلی است. معمولاً در ایستگاههای شارژ صفهای طولانی تشکیل میشود، زیرا شارژ کامل باتریهای لیتیوم یون ساعتها طول میکشد.