
چه اتفاقی برای تقاضا برای گوشت گیاهی می افتد؟ اگر به Heura مستقر در بارسلونا نگاه کنید، تصویر گلگون به نظر می رسد – با این استارتاپ پروتئین جایگزین ادعا می کند که شتاب “بی وقفه” و تقریباً دو برابر شدن درآمد حاصل از فروش محصولات مصنوعی مرغ، گوشت گاو و خوک خود در نیمه اول سال 2022.
در اواسط سال، این استارتآپ که در سال 2017 تأسیس شد، گزارش داد که گردش مالی آن به 14.7 میلیون یورو رسیده است که از 7.6 میلیون یورو در مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است، پس از اینکه موفقترین نیمه اول سال خود را در پنج دوره خود ثبت کرد. سالها سابقه و گرد هم آوردن تعدادی از خردهفروشان بزرگ برای ذخیرهسازی غذاهای گیاهی خود (از جمله Ocado در بریتانیا، Migros در سوئیس، Carrefour در ایتالیا، E.Leclerc، Intermarché و Super U در فرانسه). قرار است امسال مشارکتهای جدید بیشتری با خردهفروشان اروپایی «بزرگ» انجام شود و «رشد سه رقمی» بیش از 100 درصد نسبت به سال گذشته اعلام شده است.
همچنین در بازار خانگی خود موفقیت هایی کسب کرده است و رستوران داران را متقاعد می کند تا محصولات خود (و نام تجاری) خود را به عنوان مواد گیاهی به منوی غذایی خود اضافه کنند و به آنها امکان می دهد جایگزین های گیاهی برای غذاهای گوشتی، از تاکو و … ارائه دهند. بوکادیلو به کاری، کاسه پخت و پز و غیره. و Heura اعتبار 80 درصد رشد را در رده گیاهی محلی به عهده میگیرد (اگرچه باید توجه داشت که اسپانیا یکی از بزرگترین مصرفکنندگان گوشت حیوانی در اروپا باقی مانده است، بنابراین رشد پروتئینهای جایگزین از پایین شروع میشود. پایه). این شرکت می افزاید که انتظار دارد با افزایش تلاش های خود برای توسعه در اروپا، سال را با 30 درصد سهم بازار محلی به پایان برساند.
همچنین در حال معرفی دور سری B در سال آینده است – که انتظار میرود یکی از بزرگترین دورههای B در سال 2023 در اروپا در صنعت پروتئین جایگزین باشد (برای برخی زمینهها، یک استارتآپ اروپایی دیگر، Planted، در اوایل امسال 72 میلیون دلار راند سری B جمعآوری کرد. سقوط) . و امروز دور جدید تامین مالی پل 20 میلیون یورویی را پیش از B مورد انتظار (بزرگتر) اعلام می کند. خاطرنشان می کند که این تامین مالی (قبل) سری B شامل انتشار اسکناس های قابل تبدیل است که به طور کامل منجر به سرمایه در سال آینده می شود. سری B دور، بنابراین دسته ای از سرمایه گذاران به وضوح جذب مرحله رشد فروش آن می شوند.
هیورا میگوید که دور اتصال شامل کمکهایی از ستاره NBA، ریکی روبیو، بازیکنان فوتبال سرجی بوسکتس و سرجی روبرتو، کمدین دیوید برونکانو، و همچنین Unovis Capital است. بخشی از بودجه در اوایل سال جاری جمع آوری شد آی تی بیش از 4 میلیون یورو در 12 ساعت از طریق کمپین سرمایه گذاری جمعی Equity for Good Rebels جمع آوری کرد – جلب حمایت بیش از 5000 حامی فردی.
این دور به آن کمک خواهد کرد که به رشد خود در منطقه ادامه دهد – با چشم به تعمیق حضور خود در بازارهای کلیدی مانند فرانسه، ایتالیا و بریتانیا و افزودن مناطق جدید اروپایی از جمله اتریش، آلمان، سوئیس، هلند و سایرین، از طریق سال های بعد “با بودجه جدید در دست، تمرکز اصلی برای هیورا تا سال 2027 خود را به عنوان یک رهبر اروپایی مستقر در کارخانه قرار خواهد داد.”
دقیقاً در منوی 2023: محصولات جدید در “بخش های جدید”، پس از ثبت اولین پتنت ها در نوامبر 2022 – اگرچه دقیقاً مشخص نیست چه چیزی در فروشگاه وجود دارد. روابط عمومی آن می گوید تمرکز آن بر ارائه غذاهای جدید در سال آینده خواهد بود که “طبیعت مثبت، مواد مغذی متراکم و دستیابی به برتری آشپزی را دارند.”
تا اینجا خیلی خوشمزه به نظر می رسد، اگر بتوانیم بگوییم. اما دسته گوشت های گیاهی اخیراً پس از تبلیغات بسیار در گذشته رو به زوال بوده است.
این ممکن است توضیح دهد که چرا هیورا برای این دور انتقالی تلاش می کند و پول بیشتری را برای سال آینده به نمایش می گذارد. تداوم حرکت لزوما امری مشخص نیست.
به عنوان مثال: غول مواد غذایی ایالات متحده Beyond Meat اعلام کرد که در اوایل این ماه تقریباً یک پنجم نیروی کار خود را کاهش داده است و دلیل آن کاهش فروش است.
در حالی که بلومبرگ ماه گذشته در مورد تقاضای خنککننده که بر دستههای گیاهی تأثیر میگذارد گزارش داد، با استناد به گزارش Deloitte اظهار داشت که تقاضای «راکد» میتواند به دلیل عواملی مانند محدودتر بودن بازار آدرسپذیر از آنچه در ابتدا تصور میشد (از جمله در نتیجه «فرهنگی» باشد. مقاومت، که احتمالاً به افزایش قطبی شدن سیاسی در بسیاری از جوامع مربوط می شود). تورم (و بهویژه تورم بالای قیمت مواد غذایی) که اشتهای مصرفکنندگان را برای پرداخت حق بیمه برای مصرف جایگزینهای گوشت گیاهی (که هنوز معمولاً هزینه بیشتری نسبت به گزینههای گوشت غیر ممتاز دارد) را از بین میبرد. و تغییرات در درک مصرف کنندگان از سالم بودن پروتئین های گیاهی.
برخی از این پیشنهادات ممکن است نشان دهنده این باشد که لابی گوشت با کمپین های تبلیغاتی منفی که جایگزین های گیاهی را هدف قرار می دهد، در تلاش برای جلوگیری از تغییر عمده فروشی سیستم غذایی که اگر بشریت می خواهد انتشار کربن را کاهش دهد، به شدت مورد نیاز است، موفقیت داشته است. با اهداف اقلیمی
به عنوان مثال، صنعت گوشت، پول نقد را به کمپین های تبلیغاتی می پردازد که به دنبال رنگ آمیزی محصولات گیاهی به عنوان “غذاهای ساده” هستند – در حالی که گوشت های حیوانی را به عنوان یک گزینه ساده، صادقانه و (نسبتا) سالم معرفی می کنند. مانند این کمپین تبلیغاتی حمله در ایالات متحده (که توسط ZME Science در سال گذشته گزارش شد) – که با بیان اینکه محصولات با شدت بیشتری پردازش شده و مملو از مواد شیمیایی ترسناک هستند نسبت به محصولات گوشتی (بدون هیچ اشاره ای به سلامت) به پروتئین های گیاهی حمله می کند. مسائل مرتبط با مصرف فرآورده های گوشتی مانند بیکن، مانند خطر ابتلا به تعدادی از سرطان ها، که سازمان جهانی بهداشت سال ها است که با مصرف گوشت های قرمز و فرآوری شده مرتبط است. در حالی که آنها همه این ادعاهای منفعت شخصی را در زیر پرچم گردشگری نجومی “cleanfoodfacts.com”، یعنی. به جای افشای شفاف منافع تجاری خود.
استارتآپهای کارخانهای احتمالاً برای مقابله با این نوع تاکتیکهای حمله بدبینانه، باید ارتباطات و توسعه محصول خود را بهبود بخشند (و در حالت ایدهآل روشهای تولید را کنار بگذارند، همانطور که برخی قبلاً انجام دادهاند).
استارتآپهای گیاهی حداقل میتوانند از حمایت گروهها و جنبشهای کمپین زیستمحیطی (گستردهتر) برای تقویت پیامهای اقلیمی خود استفاده کنند.
“ارتباطات واضح در مورد مزایای انتقال پروتئین، همراه با واداشتن افراد بیشتر به رای دادن با چنگال های خود، به هموار کردن راه برای [our] رشد در سرتاسر قاره،” اینگونه است که Heura PR چشمانداز رشد خود را در این مرحله از چرخه تبلیغات PBP (پروتئین گیاهی) ترسیم میکند.
مطمئناً یک داستان بسیار واضح و پر سر و صدا وجود دارد که مارک های PBP می توانند برای فروش مصرف کنندگان آگاه به آب و هوا در جایگزین های گوشت خود بگویند.
به عنوان مثال، Heura به تنهایی می تواند به صرفه جویی در حدود 55.9 میلیون لیتر آب مصرفی و 3.6 میلیون کیلوگرم CO2 – و همچنین نجات جان 509000 مرغ، خوک و گاو – در نیمه اول سال جاری اشاره کند. بنابراین، در پاسخ به تاکتیکهای بازاریابی سبک «تنباکو» لابی گوشت، منتظر پیامهای متقابل بلندتری از سوی برندهای جایگزین پروتئین باشید.
گزارش دیلویت به تولیدکنندگان گوشت گیاهی/جایگزین توصیه میکند تا راههایی را برای گسترش بازار آدرسپذیر، کاهش هزینههای نسبی و ایجاد فرمولهایی ایجاد کنند که مزایای سلامتی را در عین حفظ طعم و مزه ایجاد کنند» تا رشد را افزایش دهند – در حالی که به آنچه که میگوید رشد سریع در VC اشاره میکند. سرمایه گذاری و برندهای مصرف کننده عمده در این دسته در سال گذشته (و نشان می دهد که نوآوری حاصل ممکن است مسیر رشد هموارتری را برای بازار هموار کند).
از منظر هزینه، در حالی که پروتئینهای گیاهی هنوز به طور کلی از قیمت بالاتری نسبت به گوشت رنج میبرند (حداقل با توجه به سطح یارانههایی که از روشهای سنتی تولید غذا حمایت میکند) – که با توجه به تورم فزاینده غذا (و هزینه زندگی) کاملاً یک مشکل است. بحران)، ترازو ممکن است پایین بیاید. به ویژه در اروپا، زیرا منطقه همچنان در معرض هزینه های بالای انرژی ناشی از جنگ روسیه در اوکراین و واکنش این کشور به تحریم های غرب است، زیرا این بلوک به دنبال کاهش وابستگی خود به واردات گاز از روسیه است.
خط پایانی: هزینه های بالای انرژی بیشتر به قیمت گوشت ضربه می زند تا تولید غذای گیاهی، زیرا روش اول روشی بسیار کم کارآمد برای تولید پروتئین برای مصرف انسان نسبت به پرورش حیوانات برای کشتار است – موجودات گوشتی و خونی که باید پروتئین تغذیه شده این بدان معناست که اگر پروتئین های گیاهی را مستقیماً به مردم بدهید، یک مرحله بسیار گران قیمت را نیز حذف خواهید کرد.
این پویایی نشان میدهد که شکاف قیمتی بین گوشت حیوانی و (حداقل برخی) پروتئینهای گیاهی باید کمتر شود – از جمله اینکه استارتآپهایی مانند Heura به تکثیر و رشد ادامه میدهند و به آنها اجازه میدهد اقتصادهای مقیاس بزرگتری را در تولید خود باز کنند. امکانات
بنابراین تا چه حد از “رکود” صنعت PBP ناشی از حملات بدبینانه توسط صنعت گوشت و خودپسندی در مورد واقعیت های سخت تر آب و هوا (و هزینه های زندگی) است، باید دید.
مارک کولوما، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Heuro در بیانیهای درباره چشمانداز رشد خود اظهارنظر کرد و نوشت: «داشتن سرمایهگذاران مأموریتمحور که جرأت انجام اقدامات جسورانه برای تسریع انتقال به پروتئینهای گیاهی را دارند، منابعی را در اختیار ما قرار میدهد. به رشد دسته بندی در سراسر اروپا ادامه دهد. ما چشمانداز روشنی داریم و این بودجه جدید به ما کمک میکند از یک شرکت موفق اسپانیایی مبتنی بر گیاه به یک استارتآپ فناوری غذایی مثبت خالص تبدیل شویم که انتقال پروتئین را در سراسر اروپا رهبری میکند. این مسیر رشد به گونهای طراحی شده است که تا سال 2023 بتوانیم بزرگترین دورههای سری B در صنعت را ببندیم و آیندهای بهتر را برای مردم، سیاره و حیوانات رقم بزنیم.