

امروز اعلام کرد، هند کمیسیونهای شکایت با حق وتو را برای لغو تصمیمهای تعدیل محتوا توسط شرکتهای رسانههای اجتماعی تشکیل میدهد و با پیشنهادی پیش میرود که متا، گوگل و توییتر را در بازار کلیدی خارج از کشور متاثر کرد. در این اطلاعیه آمده است که این کمیسیون ها به نام کمیسیون استیناف شکایات، ظرف سه ماه آینده تشکیل خواهند شد.
در اصلاحیه قانون جدید فناوری اطلاعات ملی که سال گذشته لازم الاجرا شد، دولت هند اعلام کرد که هر فردی که توسط یک افسر شکایت منصوب شده توسط رسانه های اجتماعی آسیب دیده باشد، می تواند به کمیسیون استیناف شکایات، که متشکل از یک رئیس و دو عضو منصوب می شود، شکایت کند. به صورت دائمی توسط دولت (بر اساس قوانین فناوری اطلاعات، شرکت های رسانه های اجتماعی سال گذشته افسران شکایت و سایر کارکنان را در هند منصوب کردند تا بازخورد و شکایات کاربران خود را بشنوند.)
دولت گفت که هیئت استیناف شکایات این قدرت را خواهد داشت که تصمیم شرکت رسانه های اجتماعی را لغو کند.
دهلی نو در بیانیه ای گفت: «هر دستوری که از سوی کمیسیون استیناف صادر شود باید توسط میانجی مربوطه اجرا شود و گزارش آن در وب سایت آن بارگذاری شود».
مدت کوتاهی پس از پیشنهاد هند برای ایجاد چنین پانلهایی، شورای بازرگانی ایالات متحده و هند (USIBC)، بخشی از اتاق بازرگانی ایالات متحده، و مجمع مشارکت استراتژیک ایالات متحده و هند (USISPF) نسبت به استقلال چنین کمیتههایی در صورت وجود دولت ابراز نگرانی کردند. تشکیل آنها را کنترل کرد هر دو شرکت نماینده غول های فناوری از جمله گوگل، متا و توییتر هستند.
تصمیم برای تشکیل پانل ها به دنبال تنش بین دولت هند و شرکت های رسانه اجتماعی متا و توییتر بر سر محتوا و حساب هایی است که آنها حفظ یا حذف می کنند. توییتر به دلیل ناکامی در مسدود کردن برخی توییتهایی که دولت هند در سال گذشته اعتراضکننده میدانست، از سوی دهلی نو مورد انتقاد قرار گرفته است.
توییتر در ماه می سال گذشته توییت سامبیت پاترا، سخنگوی حزب حاکم BJP هند را «رسانه های دستکاری شده» خواند. چند روز بعد، یک تیم ویژه از پلیس دهلی، که در مورد تروریسم و سایر جنایات تحقیق می کند، از دو دفتر توییتر در این کشور بازدید کرد تا اطلاعاتی در مورد منطق توییتر برای برچسب زدن توئیت های پاترا به عنوان دستکاری شده به دست آورد.
در آن زمان، توییتر گفت که “نگران رویدادهای اخیر مربوط به کارمندان ما در هند و تهدید بالقوه آزادی بیان برای افرادی است که به آنها خدمت می کنیم” و امسال شکایت از دولت هند را برای به چالش کشیدن برخی از دستورات برای مسدود کردن توییت ها آغاز کرد. و حساب ها
وکلای ایلان ماسک، که در حال حاضر مالک توییتر است، پیشتر نسبت به شکایت توییتر علیه دولت هند ابراز نگرانی کرده و چنین اقدامی را اعلام کرده بودند. سومین بازار بزرگ شرکت را در معرض خطر قرار می دهد.
راجیو چاندراسخار، وزیر الکترونیک و فناوری اطلاعات هند، روز جمعه به رویترز گفت که دولت انتظار دارد توییتر متعلق به ماسک با قوانین فناوری اطلاعات کشور مطابقت داشته باشد.
«قوانین و قوانین ما برای واسطهها بدون توجه به مالکیت پلتفرمها یکسان است. بنابراین انتظار رعایت قوانین و مقررات هند باقی است.» او به این نشریه گفت.
بنیاد آزادی اینترنت مستقر در دهلی نو روز جمعه گفت که کمیته شکایات «اساساً یک نهاد سانسور دولتی» است که به شکایات علیه تصمیمات پلتفرمهای رسانههای اجتماعی مبنی بر حذف یا عدم حذف محتوا رسیدگی میکند، بنابراین «بوروکراتها را به عنوان داوران آنلاین ما تبدیل میکند». آزادی بیان.”
این امر به پلتفرمها انگیزه میدهد تا هر گونه سخنانی را که برای دولت یا کسانی که فشار سیاسی اعمال میکنند قابل اعتراض است حذف/سرکوب کنند، و کنترل و قدرت دولت را افزایش میدهد، زیرا دولت میتواند به طور مؤثر تصمیم بگیرد که چه محتوایی باید توسط پلتفرمها نمایش داده شود.» می گوید.
(بیشتر در آینده)