

با رشد بازار اینفلوئنسرهای رسانههای اجتماعی در هند، کشور آسیای جنوبی دستورالعملهای تاییدیهای را برای مهار شیوههای تجاری ناعادلانه و تبلیغات گمراهکننده در وب معرفی کرده است.
روز جمعه، وزارت حمایت از مصرف کننده یک کنفرانس مطبوعاتی برای اعلام دستورالعمل های جدید برای اجباری کردن افشای محتوای تبلیغاتی برای تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی بر اساس قانون حمایت از مصرف کننده 2019 برگزار کرد.
در صورت رعایت نکردن دستورالعملها، اینفلوئنسرهای رسانههای اجتماعی تا ۱۲۳۰۰ دلار (۱ میلیون INR) جریمه خواهند شد. اداره دولت هند گفت که در مورد متخلفان مکرر، مجازات می تواند تا 61600 دلار (5 میلیون روپیه هند) باشد.
این دپارتمان تصریح کرد که این دستورالعملها برای تأثیرگذاران رسانههای اجتماعی و همچنین آواتارهای مجازی که محصولات و خدمات آنلاین را تبلیغ میکنند، اعمال میشود. افشای اطلاعات باید به راحتی در توضیحات پست پیدا شود، جایی که معمولاً می توانید هشتگ ها یا پیوندها را پیدا کنید. این بخش گفت همچنین باید به اندازه کافی برجسته باشد تا در محتوا قابل توجه باشد.
در مورد محتوای تبلیغاتی در ویدیوها، این بخش گفت افشای تبلیغات پولی باید در داخل ویدیو قرار گیرد – نه فقط توضیحات – و در قالب صوتی و تصویری انجام شود. اینفلوئنسرها همچنین باید طبق دستورالعمل ها نشان دهند که آیا برند، خدمات یا محصولی را در جریان پخش زنده تبلیغ می کنند یا خیر.
این دپارتمان گفت افشا و تایید باید به زبان محتوا باشد.
«راهنمای امروز تأثیرگذاران اجتماعی را هدف قرار میدهد که با برندی که میخواهند در پلتفرمهای مختلف رسانههای اجتماعی تبلیغ کنند، ارتباط مادی دارند. روهیت کومار سینگ، دبیر بخش امور مصرف کنندگان به خبرنگاران گفت: بنابراین وظیفه آنهاست که مسئولانه رفتار کنند.
این مقام گفت که این وزارتخانه در حال مذاکره با شرکت های فناوری برای پیاده سازی برخی الگوریتم های خزنده برای شناسایی متخلفان است. در همین حال، منشی گفت، مصرف کنندگان می توانند در صورت مشاهده یک تأثیرگذار که دستورالعمل ها را نقض می کند، شکایت کنند.
“شما هرگز نمی توانید آن را 100٪ پوشش دهید. به نوعی شبیه موش و گربه است… بنابراین ایده این است که از منافع کاربر محافظت کنیم و با نشان دادن چیزی بسیار بی طرفانه به او دروغ نگوییم در حالی که در واقع یک چیز پولی است.»
به گفته وزیر، اندازه بازار اینفلوئنسر رسانه های اجتماعی در هند در سال 2022 157 میلیون دلار بود. ممکن است تا سال 2025 به 345 میلیون دلار برسد.