
وقتی نوبت به دستهبندی جدیدترین جنبههای زیباییشناسی در ریزترند خودش میرسد، TikTok کمی زیادهروی میکند. زمانی متوجه میشوید که Spotify Wrapped طعم موسیقی شما را گوبلینکور مینامد، یا زمانی که بهطور عجیبی خود را در یک جشن خیریه در سانفرانسیسکو میبینید و یک مدیر فنی از او میپرسد که آیا باید نگران باشد که دخترش وسواس زیادی به کلبهها دارد (بله، این اتفاق برای من افتاد). . هر اسمی را انتخاب کنید، پسوند “core” را اضافه کنید و کارتان تمام است.
هیچ پایان طبیعیتر از «corecore» برای این پدیده وجود ندارد، یک زیباییشناسی متا از «nichetok» که از ویدیوهای نیهیلیستی برای خلق چیزی چنان پوچ و بیمعنا استفاده میکند که به نوعی برمیگردد و چیزی را در شما ایجاد میکند. این به انگیزه ما متکی است تا تمام احساساتمان را در دوازده لایه کنایه بپوشانیم، اما در این روند آنقدر جدی می شود که ممکن است در نهایت طعنه آمیز نباشد.
احتمالاً محبوب ترین ویدیوی هسته اصلی را که 2.2 میلیون لایک به دست آورده است، نگاه کنید. با کلیپی از یک لایحه شفافیت حقوق شروع می شود که در آن مردم از غریبه ها می پرسند که چه چیزی و چقدر درآمد دارند. بچهای میگوید وقتی بزرگ شد میخواهد پزشک شود، و وقتی میزبان از او میپرسد میخواهد چقدر پول دربیاورد، میگوید: «من میخواهم… حال مردم را خوب کنم.» سپس بلافاصله در معرض خطر قرار میگیرید. کلیپ های سریع: فاصله زمانی در یک خیابان شلوغ. فردی که فریاد می زند؛ افراد مسن در حال بازی ماشین های اسلات در کازینو؛ یک TikToker در مورد مرغی صحبت می کند که در متاورس زندگی می کند. و افرادی که در شرایط بحرانی از گاراژ بیرون می آیند.
برخی از ویدیوهای اصلی به نظر میرسند که از یک مستند درهم و برهم بیرون آمدهاند و حقایق بسیار واضحی را در مورد اینکه چگونه رسانههای اجتماعی ما را تنها میکنند به ما میگویند. بقیه اصلا معنی ندارند اما بیشتر این ویدیوها به یک ناراحتی عمومی مربوط می شود – نگرانی از اینکه زندگی معنایی ندارد و فناوری ما را از یکدیگر دور می کند. در هسته اصلی، کلیپهایی از روباتها در CES را میبینیم که در مورد ترس مردم از آنها صحبت میکنند، نمایشهایی از هدستهای VR جدید، و کلیپهایی از ایلان ماسک که در پادکست جو روگان ظاهر میشوند. این فقدان ایمان به نوآوری تکنولوژیک شرکتی دقیقاً برعکس روند فراگیر “یک زندگی به عنوان یک متخصص” است، که به طرز شگفت انگیزی رویکرد روانشناختی تبلیغات شرکتی از بالا به پایین نیست (… یا بیشتر).
Corecore از اواخر سال 2020 در TikTok محبوب بوده است، اما حال و هوای فنآوری آیندهنگر و فنا اکنون که شاهد کاهش گسترده حقوقهای مایکروسافت، گوگل، متا، آمازون و سیلزفورس در عرض چند هفته هستیم، بسیار مناسب به نظر میرسد. این پوسترهای nichetok احتمالاً به وضعیت اشتغال در فناوری واکنش نشان نمی دهند، بلکه به چیزی بزرگتر که آن را در بر می گیرد واکنش نشان می دهد: اینکه چگونه همه ما در معرض هوس های چند میلیاردر فناوری هستیم که ممکن است تصمیم به خرید توییتر یا ایجاد یک “متاورس” داشته باشند. “در یک کلمه که مردم عادی فکر می کنند. و البته، یک لایه طنز اضافه نیز وجود دارد که هسته اصلی نیز بخشی از این اکوسیستم است – اینکه مردم حسابهای TikTok را اختصاص دادهاند تا مجموعههای اصلی خودشان را بسازند، و وعدههایی مانند “نمایش چهره” را به محض رسیدن به 10000 فالوور، با استفاده از یک ضد ضد میسازند. سرمایه داری، زیبایی شناسی انفرادی برای دستیابی به سرمایه اجتماعی.
Corecore اولین میم در نوع خود نیست. در هر لحظه ای در فرهنگ اینترنتی، معمولاً برخی از میم های پوچ در گردش هستند، خواه هسته اصلی، میم های عمیق سرخ شده، فیس بوک عجیب و غریب، ویدیوهای متحرک بد، یا تکرارهای loss.jpg. دلیلش این است که ساختن هنری بیمعنا در پاسخ به دنیایی که به نظر میرسد معنایی ندارد، بسیار عادی و تقریباً کلیشهای است. همانطور که هر کسی که یک دوره مقدماتی تاریخ هنر را گذرانده است میداند، اینگونه بود که هنرمندان دادا به تراژدیهای جنگ جهانی اول واکنش نشان دادند – و اکنون، این گونه است که سازندگان میمهای مدرن به این درک وحشتناک واکنش نشان میدهند که همه ما به اسکرول کردن ویدیوهای کوتاه معتاد هستیم. . و بنابراین، بزرگترین اذهان در اینترنت عجیب و غریب دوباره واکنش نشان میدهند، دفعه بعد که جهان بیش از حد دیستوپیایی احساس میکند.
پس از همه، تنها چیزی که واقعاً در مورد هسته اصلی منطقی است، وجود آن است.