
بدون مشتری، وجود دارد نمی تواند یک تجارت باشد. بنابراین چگونه می توانید مشتریان جدیدی را به استارتاپ خود جذب کنید یا مشتریان فعلی را درگیر خود نگه دارید؟ پاسخ ساده است: بازاریابی برای رشد.
بهعنوان یک بازاریاب نوظهور که در دهه گذشته این حرفه را تقویت کردهام، در دورههای بیشماری قرار گرفتهام و میتوانم با اطمینان ثابت کنم که در حین کار بهترین راه برای یادگیری است.
من نمی گویم که باید فوراً به یک استارتاپ سری A بپیوندید یا در یک شرکت بزرگ نقش بازاریابی رشدی داشته باشید. در عوض، من نحوه یادگیری بازاریابی رشد را در پنج مرحله ساده شرح دادهام:
- یک صفحه فرود ایجاد کنید.
- راه اندازی یک کانال خرید پولی
- یک کمپین بازاریابی ایمیلی راه اندازی کنید.
- آزمایش رشد A/B.
- تصمیم بگیرید که کدام معیارها برای استارتاپ شما مهم هستند.
در این قسمت دوم از مجموعه پنج قسمتی من، به شما یاد می دهم که چگونه یک قیف جذب پولی راه اندازی کنید تا ترافیک آنلاین و در نهایت تبدیل (خریدها) به صفحه فرود را هدایت کنید. برای کل این سری، فرض میکنیم که روی یک مارک مکمل ورزشی مستقیم به مصرف کننده (DTC) کار میکنیم.
انتخاب یک کانال جذب پولی
وقتی شروع به فکر کردن در مورد بهینه سازی تبلیغات خود می کنید، معیارهایی مانند CTR، CVR و CPM به شما کمک می کند تا برندگان را از بازنده ها جدا کنید.
حتی با با کیفیت ترین محصول موجود در بازار، اکثر کاربران به شکلی جادویی وجود آن را در وب سایت شما کشف نخواهند کرد. اینجاست که خرید پولی مؤثرتر است – آموزش و جلب علاقه مصرف کنندگان به محصولات شما.
هنگام تصمیم گیری برای راه اندازی کدام کانال خرید پولی، یک جنبه کلیدی وجود دارد که باید در نظر بگیرید: جمعیت هدف شما. کاربران هدف شما وقت خود را در کجا می گذرانند؟ آیا آنها در TikTok پیمایش می کنند یا در حال خواندن مقاله ای در لینکدین هستند؟ هنگامی که بتوانید به این سوال پاسخ دهید، انتخاب اولین کانال راه اندازی را بسیار آسان می کند.
در صورتی که جمعیت هدف شما در حال حاضر در چندین کانال کسب است، می توانید فیس بوک یا گوگل را به عنوان اولین کانال خود انتخاب کنید. این دو پلتفرم به عنوان دو قطبی در خرید پولی در نظر گرفته می شوند و بهترین مثال برای یادگیری نحوه مدیریت رسانه های اجتماعی پولی و کانال های جستجوی پولی خواهند بود.