
اگرچه موتورهای موشک امروزی مدرن و قدرتمند هستند، اما تمایل دارند به سوختهای سنتی – و طبیعتاً فرار – مانند هیدرازین یا اکسیژن مایع و نفت سفید متکی باشند. Firehawk Aerospace دارای سوخت جدید ایمن تر و پایدارتر، موتورهای جدید و میلیون ها بودجه جدید است تا بتواند آن را در دور بعدی آزمایش ها به اولین پرتاب خود برساند.
Firehawk دو سال پیش با نگاهی تازه به موتورهای هیبریدی وارد صحنه شد – موتورهایی که از سوخت با کیفیت جامد و مایع استفاده می کنند. پیشرفتی که توسط ویل ادواردز مدیر عامل و دانشمند ارشد رون جونز انجام شد، ساخت این سوخت و پرینت سه بعدی آن در یک ماتریس طراحی شده بود.
سوخت ساختار یافته و نیمه جامد نسبت به سایر سوخت ها و چوب ها به روشی بسیار قابل پیش بینی پایدارتر و حمل و نقل آسان تر است. این شرکت موتورهایی را پیرامون این مفهوم طراحی کرده و آنها را در مقیاسهای کوچکتر آزمایش میکند، اما اخیراً به سراغ نوع موتوری رفته است که در صورت رفتن به فضا میتوانید از آن استفاده کنید.
ادواردز گفت: “این یک موتور منحصر به فرد با قابلیت دریچه گاز، هزینه ساخت کم و طراحی پارامتریک است، بنابراین ما می توانیم یک سیستم رهگیر موشکی یا یک تقویت کننده مرحله دوم طراحی کنیم.”
این شرکت اخیراً آزمایشهای سوختگی کامل موتور را در مرکز فضایی استنیس تحت نظارت ناسا به پایان رساند و آنها آماده پرواز هستند – آخرین مرحله قبل از رسیدن به سطحی از آمادگی فناوری که به شرکت اجازه میدهد درآمد را افزایش دهد.

مدیرعامل Firehawk ویل ادواردز (سمت چپ) و دانشمند ارشد رون جونز لوله های سوخت چاپ شده سه بعدی را نگه می دارند.
علاوه بر ایمنی بهتر، چاپ متفاوت دانه های سوخت، ایجاد ویژگی های رانش متفاوت را ممکن می سازد. و کل چیز می تواند چندین بار با خیال راحت کند، متوقف و دوباره راه اندازی شود – چیزی که اغلب در موتور موشک روی یک پرتابگر دیده نمی شود. معمولاً، هنگامی که آنها را روشن میکنید، 100% کار میکنند تا زمانی که سوختشان تمام شود، به این معنی که شما فقط یک بار به آن شلیک میکنید و گزینههای بردار قدرت شما محدود است – بیشتر شبیه یک درگ مسابقه تا یک ماشین معمولی است.
ادواردز خاطرنشان کرد: «موتور ما میتواند موتورهای موشک سوخت جامد را با چیزی بهطور قابلتوجهی ارزانتر، همتراز با عملکرد سوخت جایگزین کند، اما شما میتوانید نحوه سوختن آن را کنترل کنید – این چیزی است که صنعت بهطور باورنکردنی قانعکننده میبیند».

موتور Firehawk در حال آزمایش در Stennis. اعتبار تصویر: Firehawk Aerospace
نه به مفهوم موتورهای وسیله نقلیه پرتاب مرحله اول، که برای آنها این نیروی رانش بالا و دریچه گاز کامل مطلوب است، بلکه برای سیستم هایی که کمی پیچیدگی بیشتر در آن ها مورد استقبال قرار می گیرد: رانش مرحله دوم (مثلاً افزایش محموله ها به یک مدار خاص پس از رسیدن به مدار خارج از اتمسفر) و سیستم های رهگیر موشکی که دقت در آنها بسیار مهم است.
ادواردز همچنین پیشرانه در فضا مانند مانور ماهوارهای را به عنوان یک کاربرد بالقوه پیشنهاد کرد، زیرا روشهای با ضربه کمتر مانند رانشگرهای یونی اغلب به دلیل فرار بودن سوختها استفاده میشوند. سوخت فایرهاوک “ماهیت خنثی” دارد و به عنوان مثال هنگام پرتاب چند محموله، خطر آن را بسیار کمتر می کند. آیا دوست دارید ماهواره شما در کنار یک بشکه نفت سفید ذخیره شود؟
دور جدید بودجه سری A امکان آزمایش بیشتر، تحقیق و توسعه بیشتر و تولید موتورهای بیشتر را برای پاسخگویی به تقاضا فراهم میکند – اگرچه میتوان پیشبینی کرد که با شرکتی مانند Raytheon که با شرکتی مانند Raytheon کار میکند، NDAs مانع از توصیف ماهیت این تقاضا با کمی خاص میشود. . آنها تاکنون 15.5 میلیون دلار جمع آوری کرده اند، اما انتظار می رود به زودی با 17 میلیون دلار بسته شوند.
لیست سرمایه گذاران کمی طولانی است، اما برای ثبت: Star Castle VC با مشارکت Raytheon، Draper and Associates، Goff Capital، Cathexis Ventures، Plains VC، Victorum Capital، Stellar VC، Capital Factory، Echo Investments و Hemisphere Ventures.
اگرچه موتورهایی که در حال حاضر آزمایش می شوند تقریباً برای استفاده مشتری آماده هستند، ادواردز تأکید کرد که این تازه شروع است. برنامه های جدید به طور بالقوه فقط چند کلیک با شما فاصله دارند:
ما میتوانیم هندسههای دانه سوختی واقعا منحصربهفردی ایجاد کنیم و با تغییر طراحی میتوانیم عملکرد آن را بهبود ببخشیم. فقط موضوع بازنویسی برخی کدها و آپلود آن در پرینترهای سه بعدی ما است. تگزاس – “ما می توانیم کمپین آزمایشی بعدی خود را خیلی سریعتر پشت سر بگذاریم.”
این هم تیم خوشحال در مقر جدید:

اعتبار تصویر: Firehawk Aerospace
آزمایش های بیشتری در ماه آینده انجام می شود، که باید راه را برای نوعی راه اندازی در آینده نزدیک (اما هنوز نامشخص) باز کند.