

در طول گذشته شش ماه، من 25 Pitch Deck Teardowns را نوشتم – سری مقالات محبوبی که در آن به بررسی جزئیات بازیها پرداختم، پیروزیها را جشن میگیرم و با دقت (و گاهی نه چندان با دقت) پیشرفتهایی را پیشنهاد میکنم. ما عرشه هایی با 74 اسلاید (بله، واقعاً)، عرشه هایی که مملو از اشتباهات تایپی هستند و در طراحی زشت فرو رفته اند (اما هنوز هم فوق العاده خوب کار می کنند) و عرشه هایی را دیده ایم که به نظر می رسد بنیانگذاران به طور کامل نمی دانند چه بازاری هستند. که در.
برای هر عرشه ای که برای سری TechCrunch خود مرور کردم، ده ها دک دیگر را دیدم. به روسای من نگویید، اما من یک کار جانبی به عنوان مربی توپ دارم و از این طریق عرشه های زیادی را می بینم. من همچنین با یک سری VCها و شتاب دهنده های فوق العاده دوست هستم که اغلب برای من عرشه می فرستند تا ببینم. من یک پوشه با صدها و صدها تست زمین دارم، از 10000 دلار راند فرشته تا معاملات چند میلیارد دلاری در حال انجام است. مردم همچنین گاهی اوقات اسکرین شات های اسلایدها را برای من ارسال می کنند (من دوست دارم آنها را به عنوان “عکس های عرشه ناخواسته” در نظر بگیرم. هوم.)
در هر صورت، مدت هاست که شمارش را از دست داده ام، اما احتمالاً در چند سال گذشته چندین هزار زمین بازی دیده ام. کافی است بگویم: دارم نظرات برای آنها.
در این پست، میخواهم 11 خطای رایج (بله، باید 11 مورد میبود) را که در تستهای عملکرد میبینم، به همراه چند نمونه از نحوه رخ دادن این خطاها را بشکافم.
اوه، و اگر میخواهید عرشه خود را برای خراب کردن عرشه زمین ارسال کنید، خوش شانس هستید: دستورالعملها اینجا هستند.
بیا بریم.
عدم شناخت مخاطبان
اجرا یک داستان است و داستان ها مخاطب دارند. شما یک کودک را در مقابل آرنولد شوارتزنگر قرار نمی دهید که در حال هک کردن و هک کردن راه او از طریق بخش های مختلف Predator باشد. به همین ترتیب، داستانی که برای فروش به مشتریان خود استفاده می کنید، همان داستانی نیست که باید به مخاطبان سرمایه گذار احتمالی خود منتقل کنید.
شما باید بدانید که VC چگونه کار می کند. این غیر قابل مذاکره است اگر این کار را نکنید، به این معنی است که نمی دانید چگونه داستان خود را بگویید و واقعاً نمی دانید آنها چه چیزی می خرند. خودت تصمیم بگیر!
نمونه هایی از عرشه هایی که این کار را به درستی انجام می دهند:
نمونه هایی از عرشه هایی که این اشتباه را نشان می دهند:
شما اندازه بازار خود را به طور کامل درک نمی کنید
خواندن یک عرشه و درک اینکه بنیانگذاران هیچ ایده ای برای اندازه بازار خود ندارند، دردناک است. در اولین مرحله، شرکت شما باید دقیقاً دو چیز را ثابت کند:
- آیا می توانید یک کسب و کار در مقیاس سرمایه گذاری در این بازار ایجاد کنید؟
- آیا این تیم مناسبی برای ایجاد این تجارت است؟
روشی که به سوال اول پاسخ می دهید این است که در مورد بازاری که در آن فعالیت می کنید و اینکه اندازه و مسیر حرکت آن بازار را چگونه می بینید، چیزهای معقولی بگویید. اگر نتوانستید این کار را انجام دهید، حدس بزنید – شما ثابت می کنید که یک بنیانگذار خوب نیستید و احتمالاً تیم مناسبی برای ایجاد کسب و کار نیستید.
بله، محاسبه TAM، SAM، و SOM برای بازار شما میتواند واقعاً سخت باشد و گاهی اوقات شامل حدس و گمان میشود، اما اشکالی ندارد—شما بر اساس دقیق بودن اعداد خود درجه بندی نمیشوید، بلکه بر اساس نحوه مشاهده و تفکر شما در مورد یک بازار درجهبندی میشود. که شما در آن هستید اگر اعداد «اشتباه» هستند، اما میتوانید از این که چرا به آنها فکر کردهاید، دفاع کنید، این به سرمایهگذاران بالقوهتان درباره کیفیت شما بهعنوان یک بنیانگذار گویای خوبی است.