

وبسایت گروه بنیتاگو دیگر در این هفته کار نمیکند زنگ خطری را برای برخی از افراد به صدا درآورده است، کسانی که به طور منظم رفت و آمدهای جمعآوریکنندههای فعال آمازون را دنبال میکنند. آنها بر این باور بودند که این می تواند پایانی برای تجمیع کننده تجارت الکترونیک باشد، که سال گذشته 380 میلیون دلار سرمایه سهام و بدهی جمع آوری کرد.
یکی از بنیانگذاران، بندیکت دامن از طریق یک پیام لینکدین به TechCrunch تایید کرد که «بنیتاگو (یا هر نهاد مرتبط) از کار خارج نمی شود. ما هیچ دارایی را نفروخته یا واگذار نکردهایم.» در حالی که این شرکت در سال جاری چندین خرید انجام داده است، اما به سمت رشد برندها و فعالیتها یا اساساً توسعه برندهای خود تغییر داده است.
و متأسفانه این تصمیم باعث اخراج کارکنان شرکت شد. یکی از همکاران سابق، که خواست نامش فاش نشود، به من گفت که آنها فقط سه ماه در شرکت بودند تا اینکه بخش او رها شد. دامنه اخراج ها را تایید کرد.
او گفت: «متاسفانه مجبور شدیم تعداد تیمهایمان را 14 درصد کاهش دهیم، عمدتاً در M&A و جذب استعداد. ما احتمال و تأثیر یک روند نزولی در بازار تجارت الکترونیک را دست کم گرفتیم. همانطور که جهان تغییر کرده و فشارهای احتمالی بازار افزایش یافته است، ما تمرکز خود را به جوجه کشی و عملیات تغییر داده ایم.
این شرکت توسط بندیکت دومن و سانتیاگو نستارس (بنیتاگو، متوجه میشوید؟) در حالی که هفت سال پیش هنوز در کالج دارتموث بودند، تأسیس شد. ما در مارس 2021 شرکت را مشخص کردیم، زمانی که 55 میلیون دلار از سهام و بدهی خود را برای تامین مالی خرید برندهایی که برای فروش در بازار آمازون ایجاد شده بودند، جمع آوری کرد.
Domaine گفت که حرکت بنیتاگو برای توسعه برند بیش از هر چیز دیگری بازگشت به ریشه های آن بود. این شرکت به عنوان یک انکوباتور و اپراتور شروع به کار کرد. او افزود تا اینکه در اواخر سال 2021، تقریباً زمانی که شرکت 325 میلیون دلار از سهام و بدهی های سری A را جمع آوری کرد، «ادغام ها و تملک ها» را توسعه داد.
تجمیع کنندگان تجارت الکترونیک مارک ها را از بازارهایی مانند آمازون و شاپیفای خریداری می کنند. همانطور که گزارش دادیم، در واقع همین هفته بخش این نوع مشاغل از دو سال پیش بسیار داغ به سمت خنک شدن رفت. برخی به عملکرد خوب خود ادامه میدهند، حتی معامله سرمایهگذاری خطرپذیر را بهطور تصادفی انجام میدهند، در حالی که برخی دیگر متوجه میشوند که شلنگ تأمین مالی خشک شده است.
دامنه همچنین خاطرنشان کرد که تغییر در استراتژی به تمرکز بر انکوباسیون و عملیات برند به دلیل “افزایش هزینه بدهی” است.
به نظر می رسد تمرکز جدید اکنون برای شرکت نتیجه داده است. Domaine گفت که تلاشهای جوجه کشی 20 درصد از تجارت بنیتاگو را تشکیل میدهند و 88 درصد نسبت به سه ماهه رشد میکنند. او افزود که درآمد تلفیقی در سه ماهه سوم 308 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و این سه ماهه “سودآورترین سه ماهه بنیتاگو تا کنون بوده است.”
از آن زمان، این شرکت پنج برند بین المللی را توسعه داده است، بیش از 10 برند را مدیریت می کند و بیش از 300 محصول جدید در حال توسعه دارد.
Domain معتقد نیست که بنیتاگو با M&A تمام شده است، اما اذعان دارد که خریدهای آینده “هدفمندتر” خواهند بود و به جای ایجاد شبکه گسترده در آمازون، “فقط به دنبال مارک هایی خواهند بود که با جهت استراتژیک مارک های فعلی ما مطابقت داشته باشند. “
دومن گفت: ما متأسفیم که بیش از حد خوشبین بودیم و روند نزولی تجارت الکترونیک و افزایش هزینه سرمایه را پیش بینی نمی کردیم. ما مسئولیت کامل را بر عهده می گیریم و از کوچک شدن تیم ناراحت هستیم. اما ما در مورد برندها و محصولاتی که در کنار هم قرار می دهیم هیجان زده هستیم و هیجان زده هستیم که از این رکود بسیار قوی تر بیرون بیاییم.