
متا در حال کار بر روی آسانتر کردن جابهجایی بین حسابهای فیسبوک و اینستاگرام از طریق ابزار جدید تغییر پروفایل است.
هرکسی که از هر یک از برنامهها استفاده میکند، اگر آن حسابها را از طریق مرکز حساب مرکزی متا، مرکز حساب، پیوند داده باشد، میتواند بین آنها پرش کند. وقتی کاربران وارد یک برنامه میشوند، اکنون میتوانند به راحتی بین برنامهها از طریق منوی نمایه جابهجا شوند، جایی که همه حسابهای مرتبط نشان داده میشوند.
متا کاربران را تشویق می کند تا “تجربه های متصل” را از طریق مرکز حساب فعال کنند، که هویت را در محصولاتش یکپارچه می کند. این ویژگی در حال حاضر در حال آزمایش است، اما این آزمایش به طور گسترده برای کاربران iOS، اندروید و وب در سراسر جهان در دسترس است.
در همان زمان که متا از کاربران می خواهد که به یک حساب برنامه متمرکز تکیه کنند، این شرکت همچنین ایجاد و مدیریت چندین حساب را آسان می کند. اکنون کاربران می توانند به جای ثبت نام از ابتدا با یک لاگین موجود در اینستاگرام یا فیس بوک حساب های جدیدی ایجاد کنند که برای شروع فینستا یا هر چیز دیگری واقعاً خسته کننده بود. ویژگی جدید ایجاد حساب، که در حال حاضر نیز در نسخه بتا است، به صورت جهانی در iOS و Android در دسترس است.
در حالی که متا، سابقاً فیسبوک، زمانی کاملاً مخالف این ایده بود که کاربرانش دستهای از پروفایلهای مختلف را حفظ کنند و در عوض بر یک هویت «واقعی» اصرار داشت، این شرکت در سالهای اخیر موضع خود را تغییر داده است.
این می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. این یک مطالعه سخاوتمندانه است که متا می داند که هویت دیجیتال به طور فزاینده ای روان و چند وجهی است، به ویژه در میان کاربران جوانی که در پلتفرم های اجتماعی با نام مستعار راحت هستند (TikTok، YouTube، Twitch، و غیره). اما متا همچنین میداند که TikTok، رقیب در حال رشد آن، زمانی را که مردم صرف برنامههای خود میکنند کاهش میدهد. تشویق حسابهای بیشتر و لاگینهای بیشتر بین پلتفرمهای مختلف میتواند بر تعداد کاربران درگیر تأثیر بگذارد، و باعث میشود اوضاع در تماسهای درآمد سهماهه و مواردی از این دست کمی کمتر به نظر برسد.
یکی دیگر از خوانشهای به همان اندازه بدبینانه این است که متا میخواهد این روزها مجموعه برنامهها تا حد امکان به هم متصل باشند، بنابراین اگر رگولاتورها با تهدیدات فروپاشی شرکت مقابله کنند، به آسانی مجبور کردن آن به فروش اینستاگرام و واتساپ نخواهد بود. یا کسب و کار VR او. باید دید که آیا رگولاتورهای ایالات متحده واقعاً متا را سرکوب خواهند کرد یا خیر، و آیا آنها حتی در صورت انجام این کار به واقعیتهای فنی مربوط به تقسیم محصولات بیشمار آن اهمیت میدهند یا خیر، اما مطمئناً این موضوع بسیار است. متا برای دفاع به هر قیمتی در برابر تهدیدی که متوجه کسب و کارش می شود.