

یک پیشرفت داده در سال 2018، شین را در کانون توجه قرار می دهد زیرا پلت فرم تجارت الکترونیکی فوق سریع مد به تسخیر بازارهای Gen-Z در سراسر جهان ادامه می دهد.
طبق اطلاعیه دفتر دادستانی کل ایالت در این هفته، Zoetop، شرکتی که مالک Shein و نام تجاری خواهرش Romwe است، توسط نیویورک به دلیل عدم رسیدگی صحیح به امنیت، 1.9 میلیون دلار جریمه شد. نیویورک اعلانهای نقض اطلاعات مانند مین، نیوهمپشایر، کالیفرنیا یا سایر ایالتها را به صورت عمومی منتشر نمیکند، به همین دلیل است که AG بسیار دیرتر از زمان وقوع حمله سایبری آمده است.
شین، که در چین تاسیس شد و اخیرا داراییهای اصلی خود را به سنگاپور منتقل کرده است، در طول همهگیری شاهد رشد انفجاری بود زیرا پیشگیری از ویروس، مصرفکنندگان را مجبور به خرید آنلاین کرد. مقرون به صرفه بودن باورنکردنی و گزینههای پوشاک گسترده آن را به یکی از سریعترین پلتفرمهای اینترنتی مصرفکننده در جهان در دو سال گذشته تبدیل کرده است.
رشد چشمگیر این شرکت، صادرکننده مد از چین را که زمانی محتاط بود، در محل قرار می دهد. به دلیل کمبود کارکنان اختصاصی روابط عمومی چند سال پیش، اکنون با افزایش و آماده شدن برای IPO، با افزایش پرسشهای رسانهای در مورد شفافیت زنجیره تامین و ادعای سرقت طراحی مواجه است.
نقض داده ها مشکل روابط عمومی دیگری را به همراه دارد. این شرکت میگوید از آن زمان بهطور قابل توجهی تدابیر امنیتی خود را افزایش داده است.
ما به طور کامل با دادستان کل نیویورک همکاری کرده ایم و خوشحالیم که این موضوع را حل کرده ایم. حفاظت از دادههای مشتریان و حفظ اعتماد آنها، بهویژه با تهدیدهای سایبری مداومی که کسبوکارها در سراسر جهان با آن مواجه هستند، اولویت اصلی است. شین در بیانیهای گفت: از زمان نقض دادهها که در سال 2018 رخ داد، ما گامهای مهمی برای تقویت بیشتر وضعیت امنیت سایبری خود برداشتهایم.
چی شد؟
بر اساس انتشار AG، یک حمله امنیت سایبری که در سال 2018 آغاز شد، منجر به سرقت 39 میلیون اعتبار حساب کاربری شین، از جمله اعتبار بیش از 375000 ساکن نیویورک شد. تحقیقات دفتر AG نشان داد که Zoetop فقط با “کسری” از 39 میلیون حساب در معرض خطر تماس گرفته است و اکثریت قریب به اتفاق کاربران آسیبدیده حتی هرگز از سوی شرکت مطلع نشدند که اعتبار ورود آنها به سرقت رفته است.
دفتر AG همچنین به این نتیجه رسید که اظهارات عمومی Zoetop در مورد نقض داده ها گمراه کننده است. در یک مورد، این شرکت به دروغ ادعا کرد که تنها 6.42 میلیون کاربر تحت تأثیر قرار گرفته اند و در حال اطلاع رسانی به همه کاربران آسیب دیده است.
از سال 2018 خیلی چیزها تغییر کرده است. شین از یک فروشنده آنلاین رو به رشد مد سریع در آن زمان به یک پلتفرم تجارت الکترونیکی فراگیر تبدیل شده است که آمازون را تهدید می کند. در سه ماهه دوم سال جاری، بارگیری های این برنامه در ایالات متحده برای اولین بار از آمازون پیشی گرفت. نقض داده ها ممکن است تاریخ داشته باشد، اما به خاطر داشته باشید که Shein از سال 2008 وارد تجارت شده است، بنابراین چهار سال نسبتاً اخیر در تاریخ شرکت است. مصرف کنندگان Gen-Z با صرفه جویی در هزینه، ممکن است علیرغم مشکلات تبلیغاتی به خرید از Shein ادامه دهند، اما برای جلب اعتماد قانونگذاران و عموم مردم، هنوز راه زیادی در پیش است.