

با شروع اخراج گسترده کارکنان در توییتر، تبلیغکنندگان بزرگ کمپینهای خود را در این شبکه اجتماعی متوقف میکنند، اقدامی که توجه ایلان ماسک، مدیرعامل تازهکار را به خود جلب کرده است. ماسک در توییتی که صبح امروز منتشر کرد، احتمالاً با اشاره به نامه سرگشادهای که روز سهشنبه توسط سازمانهای جامعه مدنی ارسال شد و در آن از تبلیغکنندگان توییتر خواسته بود تا در صورت عدم استفاده از ماسک، اجرای تبلیغات را متوقف کنند، “کاهش شدید” درآمد توییتر را به “گروههای فعالی که بر تبلیغکنندگان فشار میآورند” متهم کرد. متعهد به اجرای استانداردهای ایمنی و دستورالعمل های جامعه است.
ماسک از تلاشهای فعالان ابراز تاسف کرد و ادعا کرد که “هیچ چیز با تعدیل محتوا تغییر نکرده است” در توییتر. اما اتفاقات اخیر داستان دیگری را بیان می کند.
سارا پرسونت، مدیر ارشد مشتریان توییتر که روابط این شرکت با تبلیغکنندگان را مدیریت میکرد، اواخر جمعه گذشته از این شرکت استعفا داد. بر اساس گزارش بلومبرگ، توییتر دسترسی کارمندان به برخی ابزارهای نظارتی محتوا و اجرای سیاست ها را به حالت تعلیق درآورده است و همین امر باعث شده تا کارمندان به نگرانی در مورد اطلاعات نادرست پیش از انتخابات میان دوره ای ایالات متحده اشاره کنند. (ماسک بعداً موافقت کرد که دسترسی به ابزارها را بازیابی کند.) و به عنوان بخشی از کاهش های امروزی، توییتر تیم سرپرستی خود را که مسئول ارائه زمینه واقعی – و در صورت لزوم اصلاحات – شرایط و مکالمات فعلی در پلتفرم بود، حذف کرد.
وال استریت ژورنال روز پنجشنبه گزارش داد که جنرال میلز، آئودی و فایزر به لیست در حال رشد شرکت هایی پیوسته اند که تبلیغات خود را در توییتر به طور موقت تعلیق می کنند. (Automaker GM هفته گذشته به اولین برند بزرگی تبدیل شد که وقفه ای را اعلام کرد.) سازنده Oreo Mondelez و Volkswagen نیز در حال ارزیابی مجدد هزینه های تبلیغات آنلاین خود هستند که بنا به گزارش ها از کنار رفتن مدیران ارشد در هفته گذشته از جمله مدیر بازاریابی Leslie Berland و معاون رئیس جمهور ترسیده است. راه حل های مشتری جهانی ژان فیلیپ مائو.
به یک مشکل وجودی بزرگتر اشاره می کند: مطابق تحقیقات جدید MediaRadar نشان میدهد که از زمانی که ماسک قصد خرید این شرکت را اعلام کرد، تبلیغکنندگان از توییتر فرار کردند. میانگین تعداد تبلیغکنندگان در این پلتفرم از 3350 نفر بین ژانویه و آوریل به 3100 نفر بین ماه می تا سپتامبر کاهش یافت. بر اساس این مطالعه، قبل از ماه جولای، توییتر بیش از 1000 تبلیغکننده جدید در ماه مشاهده میکرد که این رقم بین جولای و آگوست به 200 نفر کاهش یافت.
Mondelez که برندهای آن شامل Ritz، Chips Ahoy!، Trident و Tate’s Bake Shop نیز می شود، از نظر هزینه تبلیغات در میان 20 تبلیغ کننده برتر توییتر قرار دارد. با توجه به اینکه فروش تبلیغات بیش از 90 درصد از درآمد توییتر را در سه ماهه دوم سال 2022 به خود اختصاص داده است، این برداشت به تنهایی احتمالاً تأثیر قابل توجهی بر قیمت نهایی پلتفرم خواهد داشت.
روز سهشنبه، یک گزارش نیویورک تایمز فاش کرد که IPG – یکی از بزرگترین شرکتهای تبلیغاتی جهان، با مشتریانی از جمله کوکاکولا، امریکن اکسپرس، جانسون اند جانسون، متل و اسپاتیفای – به مشتریان توصیه کرده است که هزینههای توییتر را موقتاً متوقف کنند. مسائل اعتدال بر اساس این مقاله، اتحاد جهانی برای رسانههای مسئول (GARM)، ائتلافی از پلتفرمها، تبلیغکنندگان و گروههای صنعتی که با محتوای مضر در رسانههای اجتماعی مبارزه میکنند، همچنین گفت که در حال نظارت بر نحوه برنامهریزی توییتر برای اجرای تعهدات قبلی برای رسیدگی به تعدیل محتوا است.
ماسک تمام تلاش خود را کرده است تا به تبلیغکنندگان اطمینان دهد که توییتر «ایمن» است اعتدال بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، ماسک در روزهای اخیر همچنین در تماسهای ویدیویی با شرکتهای تبلیغاتی از جمله WPP PLC شرکت کرد که طی آن قول داد توییتر را از شر رباتها خلاص کند، ابزارهای مدیریت جامعه را اضافه کند و راههای جدیدی را برای دادن توانایی انتخاب به تبلیغکنندگان معرفی کند. در کنار کدام محتوا باشد.
ماسک چاره ای جز برخورد با حامیان مالی توییتر ندارد. قرارداد او برای خرید این شرکت شامل وادار کردن توییتر به پذیرش 13 میلیارد دلار بدهی از بانک ها بود، به این معنی که شبکه اجتماعی سالانه حدود 1 میلیارد دلار به عنوان سود پرداخت خواهد کرد.