
فیسکر دو هفته قبل از تولید اولین خودروی الکتریکی خود، Ocean SUV، پیش بینی تولید خود را افزایش می دهد.
این خودروساز قصد دارد تا پایان سال 2023، 42400 خودروی شاسی بلند Ocean تولید کند که در مقایسه با پیش بینی اولیه 40000، به دلیل تقاضای زیاد در ایالات متحده و اروپا است.
این شرکت گفت که 62,000 رزرو برای Ocean با دلار 37,499 دریافت کرده است و انتظار دارد تا پایان سال 80,000 سفارش در مقایسه با هدف اولیه 50,000 ثبت شود.
این به این معنی است که همه کسانی که Ocean رزرو کرده اند در سال 2023 دریافت نمی کنند.
هنریک فیسکر، مدیرعامل این شرکت به TechCrunch گفت: «برای ما، من آن را چیز بدی نمیدانم، زیرا به این معنی است که ما کاملاً مشغول هستیم، که عالی است..
بسیاری از این رزروها در ماه اوت، اندکی قبل از تصویب قانون کاهش تورم، که اعتبار مالیاتی 7500 دلاری فدرال را برای خودروهای الکتریکی ساخت خارجی حذف کرد، انجام شد.
فیسکر گفت: «یک روز جمعه بود که به نظر میرسید کنگره این لایحه را تصویب میکند و من بلافاصله با سه مدیر اجرایی دور هم جمع شدم و گفتیم: «هی، چه میتوانیم بکنیم؟»
این شرکت سعی کرد تا بعدازظهر دوشنبه یک طراحی وبسایت جدید ارائه کند و یک بیانیه مطبوعاتی منتشر کند که به مشتریان اطلاع میدهد قبل از از دست دادن حق خود برای دریافت اعتبار مالیاتی، یک هفته فرصت دارند Ocean رزرو کنند.
“ما عمل کرد به سرعت و فعال شد اقیانوس رزرو دارندگان به دارم میام داخل که در آ الزام آور قرارداد به فیسکر گفت که به طور بالقوه واجد شرایط بودن برای اعتبار مالیاتی فدرال EV قدیمی است. “داخل کمتر نسبت به. تا آ هفته ما فروخته شد خارج از مال ما ایالات متحده. توزیع در اوشن اسپورت و فوق العاده من موهامو کوتاه میکنم سطوح.”
Ocean در 17 نوامبر در گراتس اتریش تولید خواهد شد، همان روزی که قرار است پیکربندی 3 بعدی خود و همچنین به روز رسانی های اپلیکیشن موبایل و وب سایت خود را راه اندازی کند. فیسکر در ماه دسامبر ناوگانی متشکل از 15 SUV را به شریک خود Magna تحویل خواهد داد.
فیسکر گفت که در حال مذاکره با شرکای بالقوه برای افزایش ظرفیت در اواسط سال 2024 با افزودن یک سایت تولیدی در ایالات متحده است.
این خودروساز که از طریق قرارداد SPAC در سال 2020 وارد بورس شد، زیان خالص 149.3 میلیون دلاری یا 0.49 زیان به ازای هر سهم را برای سه ماهه منتهی به 30 سپتامبر گزارش کرد. این در مقایسه با زیان خالص 109.8 میلیون دلاری است. 37 ضرر به ازای هر سهم برای سه ماهه مشابه سال گذشته.
درآمد سه ماهه سوم 14 میلیون دلار بود که اندکی نسبت به 15 میلیون دلار گزارش شده در مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت.
این خودروساز در جریان تماس سه ماهه درآمد خود در روز چهارشنبه، برنامه تولید سه ماهه خود برای سال 2023 را تشریح کرد. فیسکر قصد دارد تا پایان سه ماهه اول “بیش از 300” واحد Ocean، 8000 دستگاه در سه ماهه دوم، 15000 دستگاه در سه ماهه سوم و بقیه 42400 واحد در چهارمین.
فیسکر همچنین اعلام کرد که در مسیر آغاز تولید دومین خودروی خود، کراس اوور فیسکر PEAR، در سال 2024 با شریک فاکسکان در کارخانه سابق Lordstown Motors در اوهایو است. فاکسکان این سایت را که در اصل یک کارخانه جنرال موتورز بود، از استارتآپ متوقف شده خودروهای الکتریکی Lordstown Motors در ماه می خریداری کرد.
این شرکت گفت که بیش از 5000 رزرو برای PEAR زیر 30000 دلار دریافت کرده است که مخفف کلمه “انقلاب خودروهای الکتریکی شخصی” است.
فیسکر گفت که مدل سوم، یک خودروی اسپرت لوکس GT که در داخل با نام Project Ronin شناخته می شود، هنوز در حال توسعه است.