منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • فورد 2.7 میلیارد دلار در Argo Shutdown دریافت کرد، شرط بندی را روی فناوری های کمک راننده تغییر داد • TechCrunch

فورد 2.7 میلیارد دلار در Argo Shutdown دریافت کرد، شرط بندی را روی فناوری های کمک راننده تغییر داد • TechCrunch

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
فورد 2.7 میلیارد دلار در Argo Shutdown دریافت کرد، شرط بندی را روی فناوری های کمک راننده تغییر داد • TechCrunch

با ادامه روند رشد درآمدهای سه ماهه سوم، ما در مورد وضعیت زنجیره های تامین جهانی، اشتهای مصرف کنندگان جهانی برای اقلام گران قیمت و آینده فناوری خودران بیشتر آموخته ایم.

بعد از ظهر امروز، فورد برآورد درآمد 36.25 میلیارد دلاری تحلیلگران وال استریت را شکست داد. در Yahoo Financeبا خودرو Q3 2022 خط برتر از 37.2 میلیارد دلارو درآمد کل 39.25 میلیارد دلار است که با وجود مشکلات زنجیره تامین، 10 درصد افزایش یافته است. سود تعدیل شده هر سهم شرکت نیز از انتظارات پیشی گرفت.

با این حال، اخبار مالی به سرعت، حداقل از نظر تفسیر، تحت الشعاع انتخاب های شرکت در مورد فناوری خودروهای خودران قرار گرفت. TechCrunch اوایل چهارشنبه این خبر را منتشر کرد که Argo AI، یک شرکت خودروهای خودران که فورد در آن سرمایه گذار است، خاموش می شود.

فورد، سی صورت درآمد آن، نوشت که در حال تغییر ظرفیت خود از سیستم‌های خودکار سطح 4 با هوش مصنوعی Argo به فناوری کمک راننده پیشرفته «L2+/L3» است.

“بنابراین این است پذیرش – پذیرفته شدن که سرمایه گذاری ها و قرار دادن آی تی به آ کسب و کار جایی که ما من فکر می کنم ما اراده آنها دارند آ قابل توجه برگشت که در بر نزدیک به مدت، اصطلاح یک آشنا به یکی این است من دارم میروم به آنها دارند آ طولانی رنگین کمان، جان لاولر، مدیر ارشد مالی فورد، روز چهارشنبه در تماسی با سرمایه گذاران گفت.

جیم فارلی، مدیر عامل فورد، حتی تا آنجا پیش رفت که گفت: «خودروهای سودآور و کاملاً خودمختار در مقیاس بسیار دور هستند و ما لزوماً مجبور نیستیم این فناوری را برای خودمان ایجاد کنیم».

او در تماسی که با سرمایه گذاران داشت، گفت: «ما مثل قبل انتظار هیچ لحظه «آها!» نداریم. «پیشرفت سخت‌افزار و نرم‌افزار درجه ۲ فراتر از آنچه که Blue Cruise می‌تواند انجام دهد، و در نهایت به مشتریان خود اجازه می‌دهیم تا از ODD‌های بسیار بزرگ یا حوزه‌های عملیاتی بدون نگاه کردن به جاده استفاده کنند، با ارزش‌ترین کالای زندگی مدرن ما را به آن‌ها برمی‌گرداند. زمان.

با این حال، واگذاری هوش مصنوعی Argo تأثیر با اهمیتی بر سودآوری شرکت در طول سه ماهه داشت. برای توقف تجارت، فورد مجبور شد 2.7 میلیارد دلار “کاهش ارزش غیر نقدی قبل از مالیات” را در سهام Argo خود دریافت کند. این باعث شد که نتایج GAAP شرکت در سه ماهه به محدوده منفی برسد.

متحمل شدن زیان هنگفت قبل از مالیات قابل توجه است، همانطور که تغییر تمرکز بر روی فناوری های کمک راننده پایین تر قابل توجه است.

این شرکت اخبار خوبی برای گزارش داشت، با این حال، جدای از موفقیت های بالا و پایین آن: سودآوری. به گفته این شرکت خودروسازی، فورد انتظار دارد در سال 2022، 11.5 میلیارد دلار درآمد قبل از بهره و مالیات به ارمغان بیاورد. پیش‌بینی‌های جریان نقدی آزاد برای سال نیز افزایش یافت و فورد انتظار داشت ارزش این ماده در سال 2022 9.5 تا 10.0 میلیارد دلار باشد (EBIT سه ماهه سوم فورد 1.8 میلیارد دلار بالاتر از انتظارات خود بود.)

خبر انحلال آرگو حتی یک ماه پس از اعلام رسمی این شرکت منتشر نمی شود سرویس روباتاکسی را در شبکه Lyft در آستین راه اندازی کرد با استفاده از ناوگان خودروهای هیبریدی فورد اسکیپ. ماه گذشته آرگو نیز اکوسیستمی از محصولات را راه اندازی کرد و خدماتی با هدف حمایت از عرضه تجاری و عملیات روباتیک. سخنگوی Argo به TechCrunch گفت که آزمایش در آستین فعلا متوقف خواهد شد و مجموعه محصول تماماً IP است که به عنوان بخشی از تلاش‌های ADAS فورد و فولکس‌واگن مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دیدگاه فورد مبنی بر اینکه می‌تواند از سرمایه‌گذاری در فناوری‌های خودران گران قیمت – و ظاهراً دوردست – دور شود، می‌تواند به معنای کمبود معاملات آتی از شرکت‌های بزرگ خودروسازی به شرکت‌های خودمختار کوچک‌تر از نظر فناوری باشد. و عقب‌نشینی خوش‌بینی‌ها می‌تواند بر تامین‌کنندگان آن شرکت‌ها – نگرانی‌های لیدار و امثال آنها- تأثیر بگذارد.

هفته گذشته در TechCrunch Disrupt، بنیانگذار و مدیر عامل Rivian RJ Scaringe احساسات مشابه فارلی را به اشتراک گذاشت و گفت که دستیابی به وسایل نقلیه کاملاً خودمختار و مقیاس پذیری دشوارتر خواهد بود. او گفت که Rivian سیستم های سطح 2 و سطح 3 را که در حال حاضر در خودروها هستند و هر روز بهتر می شوند را دنبال خواهد کرد.

فورد تنها شرکتی نیست که با جاه طلبی های خودران خود دست و پنجه نرم می کند. گزارش ها حاکی از آن است که تسلا به خاطر فناوری خودران خود با دولت آمریکا مشکل دارد. وزارت دادگستری ایالات متحده است گزارش شده که در حال بررسی است این شرکت با توجه به قابلیت‌های Autopilot خود، که سیستم پیشرفته کمک راننده تسلا است، مدیر عامل شرکت ایلان ماسک به جرأت گفته است که می‌تواند در سناریوهای خاصی رانندگی کند.

تصحیح: نقل قولی از جان لاولر در نسخه قبلی این مقاله به اشتباه به داگ فیلد نسبت داده شده است.

این مقاله شامل به روز رسانی های Argo AI است.