
عملکرد یک برنامه تلفن همراه می تواند بر نحوه درک مشتریان از یک برند تأثیر بگذارد. بر اساس نظرسنجی Dimensional Research که توسط HP حمایت میشود، 53 درصد از کاربران برنامهای که به این برنامه پاسخ دادهاند، گفتهاند که یک برنامه تلفن همراه را برای مشکلاتی مانند تاخیر حذف نصب کردهاند، در حالی که 37 درصد گفتهاند که یک برنامه را مسئول مشکلات عملکرد میدانند.
با توجه به سرعت توسعه، حفظ عملکرد خوب همیشه آسان نیست. به دنبال یک راه حل خودکار، چهار خواهر و برادر – دیوید، دانیل، آنا و ماریا لیبرمن – شرکت علم محصول را تأسیس کردند، استارت آپی که نرم افزار مدیریت عملکرد را برای برنامه ها توسعه می دهد. پلتفرم Product Science کد برنامه را تجزیه و تحلیل میکند تا نقصهای عملکردی را پیدا کند تا خرابیها، فریزها و خطاهای قابل توجه را به حداقل برساند.
هر چند سال، تلفنها حداقل 50 درصد سریعتر میشوند و این چیزی است که درک ما را مخدوش میکند، زیرا متوجه نمیشویم که چقدر برنامههای ما را بدتر میکنند. اما برای کاربرانی که یک صف طولانی دارند، تجربه آنها به طور قابل توجهی کاهش می یابد. ماموریت ما در Product Science حذف تاخیرهای ناشی از ناکارآمدی نرم افزار برای مردم سراسر جهان است.
خواهر و برادر لیبرمن مدت زیادی است که صمیمی هستند. در سال 2005، دانیل و دیوید شرکت Sibilant Interactive را تأسیس کردند که بازیهای چند نفره RPG را توسعه داد. پس از بسته شدن فروشگاه Sibilant در سال 2008 به دلیل کمبود نقدینگی، دیوید و دانیل – به همراه آنا و ماریا – Concept Space را که ارائهدهنده نرمافزار فیلمبرداری حرکتی و انیمیشن CGI است، راهاندازی کردند. برادران چند سال بعد به ایالات متحده نقل مکان کردند تا استارتاپ فینتک Frank.Money و شرکت AR Kernel AR را تأسیس کنند که اسنپ آن را به مبلغ نامشخصی در اکتبر 2016 خریداری کرد.
در اسنپ، خواهران و برادران لیبرمن – از جمله آنا و ماریا – یک استودیوی انیمیشن را اداره میکردند و روی ویژگی بیتموجی سه بعدی اسنپ چت کار میکردند که به کاربران اجازه میدهد نسخههای کاملی از آواتارهای خود بسازند. در زمان حضور در اسنپ، دیوید و دانیل گفتند که آنها همچنین وظیفه عملیات تولید، به ویژه رسیدگی به مشکلات عملکرد برنامه اندروید اسنپ را بر عهده دارند.

ابزار Product Science عملکرد برنامه های موبایل را در طول زمان نشان می دهد که در نموداری ارائه شده است. اعتبار تصویر: علم محصول
این زمانی بود که آنها به ایده علم محصول رسیدند. دیوید و دانیل به همراه آنا و ماریا، شرکت لیبرمنز را راهاندازی کردند، یک شرکت هلدینگ که هر خواهر و برادر در آن 25 درصد سهم دارند و علم محصول را به عنوان یک شرکت در هلدینگ راهاندازی کردند.
از طریق شرکت Libermans، خواهران و برادران به سرمایهگذاران قول دادند که تمام پروژههایی را که میتوانستند تا سال 2051 شروع کنند، و به آنها اجازه میداد تا در مراحل مقدماتی، منابع مالی علم محصولات را تأمین کنند. شرکت Libermans شامل تمام بدهی ها و دارایی هایی است که خواهر و برادر ممکن است کسب کنند و همچنین سود. سرمایه گذاران سهم متناسبی از هر ثروتی که توسط خواهر و برادر ایجاد می شود دریافت می کنند، اما در مورد نحوه تخصیص زمان و تلاش خود حرفی ندارند.
دیوید و دانیل میگویند: «ما متوجه شدیم که ابزارهای نظارتی و عملکردی موجود ناکارآمد هستند و تصمیم گرفتیم صنعت مدیریت عملکرد برنامهها را دوباره ابداع کنیم. “با جایگزینی ابزارهای دستی و ایجاد درست در فرآیندهای ساخت، علم محصول هر کسی را قادر میسازد تا دلایل اصلی مشکلات عملکرد برنامه را شناسایی کند.”
Product Science – که تاکنون 18 میلیون دلار سرمایه اولیه از حامیانی از جمله Slow Ventures، Coatue، K5 Global، Mantis Ventures، Peter Fenton بنچمارک، جری مرداک از بنیانگذاران Insight Partners و معاونان Snap ناشناس دریافت کرده است، کد پیش تولید را با استفاده از هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل کرد. . ابزارها و افزونههای این شرکت برای محیطهای توسعه یکپارچه، ویدیوهای برنامه را در کنار ردپای عملکرد نمایش میدهند و بینشی را در مورد آنچه در پشت صفحه میگذرد، ارائه میدهند.
دیوید و دانیل می گویند که یک شرکت به نام Saturn از پلتفرم Product Science استفاده کرد تا زمان راه اندازی برنامه خود را از 4 ثانیه به 0.7 ثانیه کاهش دهد. مهندسان می توانند ویدیوی برنامه خود را همگام با داده های پروفایل ثبت شده در هر دستگاه تلفن همراه مشاهده کنند [using Product Science’s tools]”برادران اضافه کردند. “[They can] یک ویدیو تماشا کنید و به کدهایی که در پشت صحنه اجرا می شود شیرجه بزنید.”
Product Science شرکتهای Fortune 500 را در بخشهایی مانند رسانههای اجتماعی، مسافرت، تجارت الکترونیک و بانکداری مشتریان میداند، اگرچه دیوید و دانیل اعلام نکردند که این استارتآپ در حال حاضر چند مشتری دارد. به گفته دیوید و دانیل، درآمد سالانه سالانه 3 میلیون دلار است، در حالی که علم محصول – که اخیراً 200 میلیون دلار ارزش گذاری شده است، یک منبع آگاه به TechCrunch گفت. قصد دارد تا پایان سال از 40 کارمند به حدود 100 نفر برسد.
دیوید و دانیل میگویند: «ما متوجه میشویم که صنعت کند خواهد شد و میخواهیم مطمئن شویم که با پیشنهادات سازمانی خود انعطافپذیرتر هستیم و میتوانیم به سرعت چشمانداز هوش مصنوعی محصول را توسعه دهیم.» «علم محصول» از این پول برای تقویت رشد خود استفاده خواهد کرد: ما به طور مساوی سرمایه جذب شده را بین جذب مشتریان جدید، جذب کارکنان کلیدی و بهبود الگوریتم هوش مصنوعی اختصاصی خود توزیع می کنیم.

اعتبار تصویر: علم محصول
یکی از این پیشرفتها به شکل قابلیت جدیدی خواهد بود که بهینهسازیهایی را ارائه میکند در حالی که مهندسان کد را در IDE انتخابی خود مینویسند. به گفته دیوید و دانیل، چشم انداز بلندمدت آموزش هوش مصنوعی Product Science است تا به طور خودکار کدهای برنامه ضعیف را اصلاح کند.
این تمایز مستمر احتمالاً کلید موفقیت علم محصول است. از این گذشته، رقبای زیادی در فضای نظارت بر عملکرد اپلیکیشن وجود دارد، از جمله پلتفرم هایی مانند Groundcover، ServiceNow (از طریق خرید Lightstep)، Instabug، Sentry، Embrace و حتی Cisco.
بر اساس یک برآورد، ارزش بازار نظارت بر عملکرد اپلیکیشن در سال 2021 بیش از 5.9 میلیارد دلار بود.
دیوید و دانیل افزودند: “در محیط فعلی هم فرصت و هم چالش وجود دارد.” «چالش این است که اکثر استارتآپهای نرمافزار بهعنوان سرویس، چرخههای فروش طولانیتری را تجربه میکنند و شرکت بهطور فعال هزینهها را کاهش میدهد. فرصت علم محصول این است که همانطور که مصرف کنندگان هزینه های خود را نیز کاهش می دهند، ابزار بیش از پیش برای شرکت های B2C ضروری می شود، زیرا اکنون می توانید مشکلات بهره وری خود را قبل از تولید حل کنید و مشتریان را حفظ کنید و به میزان قابل توجهی کاهش دهید.