
Silkhaus، یک پلت فرم اجاره کوتاه مدت مستقر در دبی که از مخفی کاری خارج شده است، 7.75 میلیون دلار سرمایه اولیه جمع آوری کرده است، پولی که قصد دارد از آن برای گسترش به جنوب آسیا، آسیای جنوب شرقی و منطقه MENA استفاده کند.
شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر که در این دور شرکت کردند شامل Nuwa Capital، Nordstar، Global Founders Capital، Yuj Ventures، Whiteboard Capital و VentureSouq بودند. چندین دفتر بین المللی خانواده و بنیانگذاران پروتک نیز به این دور پیوستند.
مدیر عامل آچان بوجانی و اشمین ورما Silkhaus را سال گذشته پس از شناسایی یک فرصت بازار 13 میلیارد دلاری برای صاحبان دارایی در بازارهای نوظهور، به ویژه MENA، آسیای جنوبی و آسیای جنوب شرقی تأسیس کرد. در مصاحبه ای با TechCrunch، بوجانی، فارغ التحصیل HBS و کالج ییل که قبلاً در موقعیت های مختلف مسافرتی مانند مشاوره مدیریت و بانکداری سرمایه گذاری کار می کرد، گفت آنچه او را به راه اندازی Silkhaus سوق داد، تغییر رفتار در سفر برای افراد کوچک بود. صاحبان مشاغل پس از همه گیری
مدیر عامل شرکت طی تماسی به TechCrunch گفت: زمانی که در حال ساختن نرمافزار برای کسبوکارهای کوچک و متوسط برای رزرو و مدیریت سفر در سطح جهانی بودم، دیدم که کسبوکارها شروع به انجام کاری متفاوت کردند. «کسب و کار به طور سنتی همیشه در هتل ها اقامت داشته است. اما نکته جالب این است که اکنون آنها شروع به درخواست اجاره کوتاه مدت کرده اند، می دانید، اساساً Airbnbs در سراسر جهان. و بعد شروع کردم به خاراندن سرم و فکر کردن به کل این فضای مشکل عرضه و تقاضا.”
او گفت که همه گیری ماهیت سفر را تغییر داده است. به گفته وی، در حالی که تعداد سفرهای تفریحی و کاری رو به کاهش است، میانگین طول این سفرها به شدت افزایش می یابد. تعبیر او از این واقعه این بود که این سفرها بیشتر به فکر عشایری و بلندمدت تبدیل می شد. اما در حالی که پلتفرمهایی مانند Airbnb دارای تقاضای انبوه فوقالعاده برای مطابقت با عرضه در ایالات متحده و اروپا هستند، این تجربه متفاوتی در بازارهای نوظهور است، جایی که عرضه به اندازه کافی تجمیع نمیشود تا با تقاضای Airbnb مطابقت داشته باشد. اینجا جایی است که سیلکهاوس وارد عمل می شود. با ارائه یک سیستم عامل که شامل ابزارهای مورد نیاز برای کسب درآمد و مدیریت دارایی هایشان است، فرآیند مدیریت اجاره کوتاه مدت را برای صاحبان املاک بزرگ و کوچک دیجیتالی می کند. این شرکت ادعا میکند که به صاحبان املاک اجازه میدهد چند واحد یا واحد را با میانگین افزایش بازدهی بین 20 تا 40 درصد در پلتفرم فهرست کنند.
«راستش را بخواهید، پیدا کردن یک Airbnb خوب در این بازارها مانند بیرون کشیدن یک سوزن از انبار کاه است. و این چیزی است که ما در حال تصمیم گیری هستیم. ما برخی از موفق ترین اپراتورهای اجاره کوتاه مدت را گرد هم می آوریم و ارائه دهنده با بالاترین کیفیت موجودی را برای شرکای خود ایجاد می کنیم که یکی از آنها Airbnb است. چشم انداز بزرگ ما آوردن کیفیت، کنترل و فناوری به فضا است. ما وجود داریم تا اطمینان حاصل کنیم که افراد بیشتری می توانند اجاره های کوتاه مدت با کیفیت بالا را تجربه کنند.”

اعتبار تصویر:
اساسا، Silkhaus واحدهایی را از صاحبان دارایی (در حال حاضر در دبی) اجاره میکند و توزیع، قیمتگذاری، مدیریت درآمد و پوشش کامل را از دیدگاه دیجیتال مدیریت میکند. Airbnb یکی از تقریباً 60 کانال توزیع مختلف است که سیلک هاوس از آن استفاده می کند. در همین حال، این شرکت ابزارهایی را در قسمت پشتی ساخته است، از جمله بازاری برای فروشندگان شخص ثالث برای دسترسی به آن اجاره ها و مدیریت عملیات.
به گفته مدیرعامل، دبی بازار ایدهآلی برای راهاندازی سیلکهاوس است، زیرا زیرساختهای آن یکی از پیشرفتهترین راهاندازیهای اجاره کوتاهمدت را نشان میدهد، مقررات دولتی مترقی را برای پروتک تجسم میدهد و از تقاضاهای مختلف انواع مختلف کاربران استقبال میکند. این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد که تیم مهندسی Silkhaus در سراسر شهر امارات متحده عربی گسترش یافته و بنگلور در حال حاضر در حال ساخت مجموعه فناوری خود است. COO Varma تیم را رهبری می کند که بخشی از یک نیروی کار 20 نفره با متخصصانی از Microsoft، Airbnb، Careem و Deliveroo است.
بوجانی ادعا می کند که سیلکهاوس در حال حاضر جزء 3 درصد اپراتورهای برتر شهر از نظر واحدهای تحت مدیریت است. او گفت این استارتاپ پروپتک که در 12 ماه گذشته بیش از 10 برابر درآمد داشته است، قصد دارد با افزایش عرضه املاک در پلتفرم خود، در دو ماه آینده به یک درصد برتر برسد.
سیلکهاوس تخمین میزند که فرصت بازار آن میتواند در چهار سال آینده به ۱۸ میلیارد دلار برسد. با عملیات برنامه ریزی شده برای مراکز اقتصادی پیشرو آسیا و منطقه MENA، ارائه گزینه های اقامتی با کیفیت بالا به مهمانان و اجازه دادن به کسب و کارها برای انتخاب اقامت طولانی مدت برای کارمندان خود در Silkhaus، کلید تصاحب بخش قابل توجهی از این سهم بازار خواهد بود.
“ما از اینکه شاهد ظهور Silkhaus به عنوان پلتفرم اجاره کوتاه مدت پیشرو در سراسر آسیا هستیم، هیجان زده هستیم و به ویژه از شراکت با آهان و تیمش هیجان زده هستیم که در مدت کوتاهی توانایی خود را در ایجاد اختلال در دو صنعت بزرگ و پراکنده ثابت کرده اند: املاک و مستغلات و تیمش. اوله رو، شریک مدیر Nordstar در بیانیه ای گفت.