

بعد از برادران وارنر دیسکاوری دیروز نتایج درآمد سه ماهه سوم خود را گزارش کرد، این شرکت طی تماسی به سرمایه گذاران و تحلیلگران گفت که سرویس استریم ترکیبی HBO Max/Discovery+ آن زودتر از زمان اعلام شده قبلی در ایالات متحده راه اندازی خواهد شد. مدیرعامل دیوید زاسلاو گفت این سرویس که هنوز نامی از آن برده نشده است به جای تابستان در بهار 2023 راه اندازی خواهد شد.
این سرویس پس از عرضه در ایالات متحده، در سال 2024 به آمریکای لاتین و سپس اروپا عرضه خواهد شد. در حالی که این شرکت هنوز اعلام نکرده است که این سرویس چقدر هزینه دارد یا چه نامی دارد، بدون تبلیغات دریافت خواهد کرد. و طرح تبلیغاتی
علاوه بر این، این شرکت در تماس دیروز خاطرنشان کرد، طرح بدون آگهی HBO Max ممکن است در سال آینده افزایش قیمت داشته باشد.
تا سال 2023، HBO Max از زمان عرضه هیچ افزایش قیمتی نداشته است. بنابراین، سه سال از تغییر قیمت می گذرد. جی بی پرت، رئیس و مدیر اجرایی Global Streaming and Games گفت که ما فکر می کنیم فرصتی است، به خصوص در این محیط.
هزینه ماهانه 14.99 دلاری طرح بدون آگهی HBO Max از زمان راهاندازی آن در سال 2020 تغییری نکرده است. از آنجایی که سرویسهای پخش بیشتر قیمتهای خود را برای مشترکین افزایش میدهند، HBO Max احتمالاً به این روند میپیوندد. و در حالی که بسیاری از مشترکین از افزایش قیمت راضی نخواهند بود، برای استریمر نیز منطقی است. با ادغام HBO Max با Discovery+، قیمت بالاتر موجه به نظر می رسد زیرا مشترکین دو برابر محتوای بیشتری دریافت خواهند کرد.
یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت احتمالی این است که تعداد کافی مشترکین سطح 9.99 دلاری ماهانه HBO Max را انتخاب نمی کنند که سال گذشته راه اندازی شد.
ما صادقانه با پیشنهاد HBO Max ad-lite کمی شگفت زده شدیم که افراد بیشتری به آن پیشنهاد تغییر نیافته اند… ما معتقدیم که در واقع مزیت هزینه ای برای ما در سرویس بدون آگهی وجود دارد و احتمالاً می توانیم به سمت شمال حرکت کنیم. پرت افزود: قیمتها امروز کجاست.
به طور جداگانه، Zaslav اشاره کرد که این شرکت همچنان “به طور تهاجمی به بازار AVOD با ارائه FAST خود در سال 2023 حمله می کند.” WBD در سه ماهه گذشته گفت که در حال بررسی یک سرویس پخش تلویزیونی رایگان (FAST) با پشتیبانی تبلیغات است. او دیروز گفت: “به عنوان یک شرکت با بزرگترین کتابخانه فیلم و تلویزیون در صنعت، ما یک فرصت منحصر به فرد برای رشد بازار آدرس پذیر و ایجاد ارزش واقعی داریم و قصد داریم به سرعت عمل کنیم.”
پیشنهاد FAST آینده WBD به سایر سرویسهای FAST متعلق به شرکتهای رسانهای، مانند Peacock NBCUniversal، Pluto TV پارامونت، Tubi فاکس و Xumo Comcast خواهد پیوست.
این شرکت اعلام کرد که در سه ماهه سوم 2.8 میلیون مشترک جهانی در سراسر HBO، HBO Max و Discovery+ اضافه کرده است که مجموع را به 94.9 میلیون نفر رساند. فقط 500000 مشترک داخلی اضافه شده است.