

Halo Car، یک استارتآپ مستقر در لاسوگاس که عملیات از راه دور و اشتراکگذاری خودرو را ترکیب میکند، گفت که اپراتور ایمنی انسانی پشت فرمان را در اواخر امسال حذف خواهد کرد – آخرین مانع قبل از راهاندازی تجاری.
این نقطه عطف به این معنی است که Halo Car از انسان برای کنترل از راه دور وسایل نقلیه در خیابان های عمومی و ارائه آنها به مشتریان خدمات اشتراک خودرو خود استفاده می کند. این تحویلهای کاملاً از راه دور آغاز رسمی عملیات تجاری و شروع کمپینی برای رشد ناوگان خودروهای الکتریکی و گسترش فراتر از لاس وگاس خواهد بود.
رویکرد منحصر به فرد به اشتراک گذاری خودرو سرمایه گذاران زیادی را به خود جذب کرده است. این شرکت روز چهارشنبه گفت 5 میلیون دلار در یک دور اولیه به رهبری صندوق فناوری آب و هوا At One Ventures، با مشارکت T-Mobile Ventures، Earthshot Ventures و سرمایه گذار موجود Boost VC، جمع آوری کرده است. این بودجه به استارت آپ کمک می کند تا به شهرهایی فراتر از لاس وگاس گسترش یابد و ناوگان خود را تا پایان سال 2023 به 1000 خودروی برقی برساند.
مدل Halo Car را نباید با شرکتهای فناوری خودروهای خودمختار مانند Argo AI، Aurora، Cruise، Waymo و Zoox اشتباه گرفت، که سیستمهای خودرانی را طراحی کردهاند که به وسایل نقلیه اجازه میدهد تا در خیابانهای عمومی بدون هیچ فردی در چرخه حرکت کنند. چرخ یا از راه دور مدل Halo Car کمک های انسانی از راه دور را در همه زمان ها فراهم می کند.
مدل کسبوکار Halo Car از Zipcar عبور میکند، که مشتریان را ملزم میکند ماشین را از جایی که کاربر قبلی آن را پارک کرده است، با شرکتهای اجاره خودرو سنتی مانند Enterprise و Rent-A-Car تحویل بگیرند. با این حال، Halo Car خودرو را مستقیماً به مشتری بعدی تحویل می دهد. سرویس با راننده دستکش سفید، بدون دستکش سفید یا راننده را در نظر بگیرید.
بنیانگذار و مدیر عامل آناند نانداکومار ایده استفاده از خلبانی از راه دور را در حین رانندگی با واحد خودران گروه فناوری های پیشرفته Uber توسعه داد. با نگاهی به افق 10 ساله برای رانندگی کاملاً خودمختار، او معتقد است که خلبانی انسانی از راه دور می تواند به عنوان پلی برای استقرار قبلی خودروهای بدون راننده باشد.
اپراتورهای راه دور Halo Car از مقر این شرکت در لاس وگاس با استفاده از شبکه باند میانی 5G Ultra Capacity T-Mobile و همچنین شبکه های باند کم 5G با برد گسترده و LTE در صورت نیاز برای انتقال ویدئو و داده از خودروها به شبیه ساز رانندگی اپراتور انسانی در شبیه ساز می نشیند که دارای یک مانیتور تلویزیون بزرگ، فرمان، پدال ها و اهرم دنده است و زمانی که ماشین در حالت بدون راننده است، عابران پیاده، دوچرخه سواران، ماشین ها، سطل های زباله و سایر موانع را تماشا می کند.

یک اپراتور از راه دور Halo Car را از راه دور کنترل می کند.
پس از اینکه مشتری از طریق برنامه Halo Car وارد بدون کلید شد، خلبان از راه دور از خودرو جدا می شود. وقتی کارشان تمام شد، ماشین را برای اپراتور انسانی از راه دور میگذارند تا آن را تحویل بگیرد و به دفتر مرکزی بازگردد، جایی که در انتظار سفر بعدی تمیز، شارژ و پارک میشود.
اگر اتصال خودرو به شبکه های 5G قطع شود، به طور کامل متوقف می شود.
Halo Car تست بتا را در اوایل سال جاری در لاس وگاس با استفاده از دو خودروی الکتریکی کیا نیرو که مجهز به شش دوربین بودند، اما بدون رادار، لیدار یا اولتراسوند، تکمیل کرد، رویکردی که مورد علاقه تسلا است. تکرارهای قبلی پشته فناوری Halo Car از 9 دوربین، رادار و اولتراسوند برای پشتیبانی از عملیات کنترل از راه دور استفاده می کردند.
در طول مرحله بتا، اپراتورهای تعمیر و نگهداری در خودروها مینشستند تا تحویلهای کنترلشده از راه دور را نظارت کنند و توسط یک کارمند Halo Car به دفتر مرکزی بازگردانده شدند.
Nandakumar Halo Car را به عنوان یک روش مقرونبهصرفهتر و راحتتر برای اجاره یک خودروی الکتریکی بدون نگرانی در مورد پارکینگ قرار میدهد. وسایل نقلیه ای که می توانند ساعتی یا با قیمت ثابت روزانه کرایه شوند، می توانند به سازندگان کمک کنند تا دید خود را افزایش دهند و مشتریان بالقوه بیشتری را برای امتحان خودروهای برقی جذب کنند. هم جنرال موتورز و هم پولستار از این کتاب بازی استفاده میکنند و قراردادهای قابل توجهی برای تامین ناوگان اجارهای هرتز با 240000 خودروی برقی طی پنج سال آینده منعقد میکنند.