
جوئل راث، رئیس امنیت و صداقت توییتر اعتراف کرد تاپیک توییتر این شرکت ممکن است نیاز به سرمایهگذاری بیشتر در “تأیید هویت” داشته باشد که فراتر از سیستم تأیید پولی است که با اشتراک آبی جدید توییتر همراه خواهد بود. تحت رهبری ایلان ماسک، توییتر به سرعت نسخه جدیدی از اشتراک توییتر آبی خود را منتشر کرد که نقطه فروش کلیدی آن امکان خرید نشان تأیید با پرداخت 7.99 دلار در ماه خواهد بود. هدف از این تغییر این است که تأییدیه توییتر را برای کاربرانی که قبلاً نمیتوانستند تحت سیستم قدیمی توییتر تأیید کنند، که فقط نشان آبی و سفید را به چهرههای عمومی، افراد مشهور، سیاستمداران، روزنامهنگاران و سایر افراد برجسته اعطا میکرد، در دسترس قرار دهد. .
سیستم قبلی توییتر تأیید میکرد که چه کسی برچسب را از طریق یک فرآیند داخلی دریافت کرده است که تأیید میکند آن شخص همان چیزی است که میگوید، بنابراین سایر کاربران توییتر میتوانند از هویت آن شخصیت عمومی مطمئن باشند.
اکنون به نظر می رسد توییتر متوجه شده است که تأیید هویت واقعی – نوعی که نمی توان با 8 دلار خرید – در واقع مزایای خود را دارد. اما مشخص نیست که توییتر از نظر اینکه چه کسی باید هویت خود را بیشتر تأیید کند یا چگونه به دست میآید، مرز را تعیین میکند.
در یک رشته در جایی که راث سعی کرد سیاستهای مختلف توییتر را در مورد تقلید (که مجاز است) و جعل هویت (که اینطور نیست) توضیح دهد، او همچنین توضیح داد که این شرکت چگونه با وضعیتی که تعدادی از حسابهای نشان آبی تأیید شده در جعل هویت درگیر هستند، توضیح داد. این امر او را بر آن داشت تا افکار خود را در مورد تأیید هویت در توییتر نیز به اشتراک بگذارد.
این موضوع به این دلیل مطرح شد که جعل هویت در مقیاس بزرگ چیزی است که اخیراً برای خود ایلان ماسک اتفاق افتاده است. این هفته، تعدادی از سلبریتی های تایید شده، نام مستعار و عکس نمایه ماسک را برای ترول کردن او به خود اختصاص دادند. ماسک در پاسخ با اعلام ممنوعیت هرگونه حساب کاربری که جعل هویت شخص دیگری باشد، یکی از جعلکنندگان را – کمدین کتی گریفین – به طور کامل از توییتر اخراج کرد. (او بعداً با استفاده از حساب توییتر مادر مرحومش به پلتفرم بازگشت.)
راث گفت که در آینده، توییتر مانند گذشته با جعل هویت توسط کاربران تأیید شده مقابله خواهد کرد – این کار باعث می شود آن حساب ها درگیر این عمل شوند.
با این حال، هنگامی که اشتراک آبی آبی جدید توییتر عمومی شود، در صورت افزایش تعداد کاربران تأیید شده برای نظارت توییتر، جعل هویت ممکن است سختتر شود. برای رسیدگی به این موضوع، راث گفت توییتر “بررسی فعال حسابهای تایید شده آبی را که نشانههایی از جعل هویت کاربر دیگری را نشان میدهند افزایش میدهد” و در صورت یافتن آنها را به حالت تعلیق در میآورد. او همچنین از کاربران توییتر خواست تا حسابهای مرتبط با جعل هویت را نیز گزارش دهند.
البته، تیم اعتماد و ایمنی راث از زمان تصاحب توییتر توسط ماسک شاهد اخراجهایی بوده است که به طور بالقوه چنین اجرایی را به چالشی تبدیل میکند. در حالی که مدیر عامل ادعا کرد که تیمش فقط 15 درصد کاهش را شاهد بود، در مقایسه با 50 درصد کاهش برای کل توییتر، واضح است که بسیاری از تیمهایی که نقش حیاتی در مدیریت اطلاعات نادرست در این سرویس داشتند، تحت تأثیر قرار گرفتند – از جمله این موارد، که با یکپارچگی انتخابات سروکار دارند و سیاست عمومی. مشخص نیست اگر تعداد زیادی از کاربران پس از تایید شدن، تصمیم به جعل هویت کنند، تیمهای کمکار چقدر میتوانند کار کنند.
نیویورک تایمز و راث گزارش دادند که به دلیل احتمال سوء استفاده، توییتر تصمیم گرفت راه اندازی سیستم آبی اصلاح شده توییتر را تا انتخابات میان دوره ای آمریکا در روز سه شنبه به تعویق بیندازد. اکنون تایید شده است
علاوه بر این، به نظر میرسد راث تصدیق میکند که صرف درخواست از کاربران برای پرداخت نشان آبیشان، روشی قوی برای تأیید هویت نیست و ممکن است توییتر در آینده نیاز به انجام کارهای بیشتری در این زمینه داشته باشد. (می دانید… مثل گذشته، زمانی که منظور از تأیید بیشتر از “من 8 دلار دارم!”).
راث توضیح داد که سیستم قدیمیتر توییتر تأیید را هم به عنوان یک علامت اعتبار (شما همانی که میگویید هستید) و هم یک نقطه عطف است، به این معنی که شما به نوعی مهم هستید. مدیر اجرایی گفت که طرفدار حذف بدنامی است و به جای آن بر «اثبات انسانیت» تمرکز میکند – چیزی که فید اشتراک پرداختی 8 دلاری میتواند به آن کمک کند، زیرا میتواند اسپمرها و بازیگران بدی را که نمیخواهند پرداخت کنند یا چکهای تقلب را پاس کنند، از بین ببرد. مربوط به خریدهای درون برنامه ای در فروشگاه های بزرگ برنامه.
با این حال، راث اشاره کرد که تأیید پولی به تنهایی نمی تواند برای تأیید هویت کامل کار کند، و نشان می دهد که توییتر باید در آینده کار بیشتری در این زمینه انجام دهد.
راث مینویسد: «در درازمدت، من فکر میکنم که باید بیشتر روی تأیید هویت به عنوان مکمل اثبات انسانیت سرمایهگذاری کنیم. تأیید پولی یک سیگنال قوی (نه کامل) انسانیت است که به مبارزه با رباتها و هرزنامهها کمک میکند. اما این همان تأیید هویت نیست.»
راث به جزئیات بیشتری در مورد کارهایی که توییتر ممکن است نیاز داشته باشد فراتر از تأیید پولی از طریق Blue برای تأیید هویت انجام دهد، نپرداخت.
با این حال، بیانیه او سؤالاتی را در مورد آنچه توییتر ممکن است در اینجا به آن اشاره کند ایجاد می کند.
امروزه، تعدادی از شبکههای اجتماعی شروع به استفاده از تشخیص چهره و هوش مصنوعی برای تأیید کاربران خود کردهاند که نگرانیهایی را در مورد حفظ حریم خصوصی ایجاد کرده است. به عنوان مثال، اینستاگرام از هوش مصنوعی برای اسکن پست های “تولدت مبارک” استفاده می کند تا ببیند آیا ممکن است کودک هنگام ثبت نام در مورد سن خود دروغ گفته باشد یا خیر. یوبو از همه کاربران پلتفرم خود می خواهد که سن خود را از طریق اسکن چهره بررسی کنند. اگرچه هدف از این روش ها حصول اطمینان از عدم دروغ گویی افراد زیر سن قانونی در مورد سن خود است، اما می توان از آنها برای اهداف دیگری استفاده کرد. ویدیو، به ویژه، برای تأیید هویت مفید است – حتی آمازون فروشندگان شخص ثالث را از طریق ویدیو تأیید کرد تا در یک نقطه به مبارزه با کلاهبرداری کمک کند.
در موارد دیگر، شبکههای اجتماعی از کاربران خواستهاند که یک کپی از شناسه دولتی خود را برای اثبات هویت خود ارسال کنند – فیسبوک این کار را در برخی شرایط انجام میدهد، مانند زمانی که دسترسی به حساب خود را از دست میدهید.
مزیت تاریخی توییتر این است که هر کسی می تواند یک حساب کاربری ایجاد کند و نیازی به استفاده از نام یا هویت واقعی خود در هنگام انجام این کار نیست. این به فعالان و سازماندهندگان کمک میکند هنگام ارسال توییت اطلاعات مهم محافظت شوند و به افراد تحت رژیمهای استبدادی کمک میکند تا ارتباط برقرار کنند. به همین دلیل است که توییتر توانست نقشی را در جریان اعتراضات بهار عربی در سالهای 2010 و 2012 ایفا کند.
از سوی دیگر، فقدان هویت میتواند مزایای منحصربهفرد دیگری مانند حسابهای تقلیدی که در آن افراد هرگز هویت واقعی پوستر را نمیدانند، اما از حدس زدن لذت میبرند، به همراه داشته باشد.
قبلاً، اگر یک نشان آبی میخواستید، تأیید هویت خود را نیز انتخاب میکردید. اکنون که نشان آبی فقط چیزی است که می توانید بخرید، دیگر به طور کامل برای تأیید هویت کار نمی کند. این چیزی است که راث اکنون اعتراف می کند.
اما اگر توییتر قصد سرمایهگذاری در «تأیید هویت» برای همه کاربران خود را در نقطهای از خط داشته باشد، با ماهیت اساسی پلتفرم و توانایی کاربران برای ناشناس بودن – بدون اینکه یک اسپمر در نظر گرفته شود، تداخل خواهد داشت.
اینکه آیا توییتر در نهایت به فناوری، بررسی دستی از طریق یک تیم (مانند قبل)، یا هر دو تکیه خواهد کرد، باید دید. اما با پیشروی توییتر به سمت عصر ماسک، این حوزه ای است که مستلزم توجه مداوم است.