سال 2022 همان سالی بود که ما را به این فکر انداخت که “چه روزگاری برای زنده بودن و گزارش در مورد حمل و نقل.” امسال کاملاً تحت سلطه مکالمات پیرامون واقعیت های عرضه خودروهای خودران به بازار، فاجعه بالقوه اقتصاد گیگ، درام های خرد و البته هر چیزی که مربوط به تسلا است، بوده است.
ما به بهترین داستان های حمل و نقل خود نگاه کردیم تا مشخص کنیم چه چیزی برای شما، خوانندگان عزیز ما مهم است.
اعتبار تصویر: هوش مصنوعی Argo
استارتاپ خودروهای خودران Argo AI در سال 2017 با سرمایه گذاری 1 میلیارد دلاری وارد صحنه شد. امروزه پس از اینکه فورد و فولکس واگن سرمایهگذاریهای خود را متوقف کردند، این شرکت دیگر وجود ندارد.
این موضوع دنیای AV را شوکه کرد، به خصوص به این دلیل که آرگو در میانه راه اندازی تاکسی روباتی با Lyft در آستین و آزمایش فناوری کاملاً بدون راننده در میامی بود. تعلیق این شرکت دو چیز را نشان میدهد: (1) دور جدیدی از ادغام برای شرکتهای فناوری خودران در راه است، و (2) استقرار فناوری سطح 4 خودران در مقیاس هنوز فاصله زیادی دارد.
هر دو فورد و فولکسواگن تصمیم گرفتهاند سرمایهگذاریهای خود را بر روی مسیرهای کوتاهمدت سودآوری متمرکز کنند، بهویژه سطح 2 و سطح 3 خودمختاری یا سیستمهای پیشرفته کمک راننده. جیم فارلی، مدیرعامل فورد نیز گفت که فکر نمیکند این خودروساز مجبور باشد خود فناوری L4 را توسعه دهد، بلکه میتواند آن را برون سپاری کند.
اعتبار تصویر: تحرک پیچ
این رمز و راز حمل و نقل سال است. چه اتفاقی برای Bolt Mobility افتاد، استارتاپ Miami Miami که توسط یوسین بولت دارنده مدال طلای المپیک تأسیس شد؟ در ماه آگوست، گزارش دادیم که این شرکت در بازارهای ایالات متحده از کار افتاده و ناپدید شده است و شهرها را با تجهیزات متروکه، تماسها و ایمیلهای بیپاسخ و سؤالات زیادی رها کرده است. همچنین حداقل یک شهر، پورتلند، با عوارض پرداخت نشده باقی ماند.
هیچ کس – نه TechCrunch و نه بسیاری از مقامات شهری – نتوانستند با شرکت تماس بگیرند تا بپرسند چه اتفاقی افتاده و قصد دارد با تمام تجهیزاتی که شرکت روی زمین گذاشته است، چه کند.
به نظر می رسد این شرکت تعطیل شده است – از ماه جولای در رسانه های اجتماعی فعال نبوده است – علیرغم اینکه در سال گذشته در یک رگه رشد قرار داشت. بولت سال 2021 را با تصاحب دارایی های Last Mile Holdings آغاز کرد که 48 بازار جدید را برای این استارت آپ باز کرد. این فقط نشان می دهد که micromobility یک بازی سخت برای بردن است، حتی اگر به نظر می رسد شانس به نفع شما باشد.
اگر کسی اطلاعاتی در مورد Bolt Mobility داشته باشد، من هنوز می ترسم بدانم چه اتفاقی در آنجا افتاده است.
اعتبار تصویر: کرایسلر
چرا که چه کسی یک جمع بندی را دوست ندارد؟ در ماه آوریل، در نمایشگاه خودروی نیویورک، خودروسازان و استارت آپ ها گرد هم آمدند تا خودروهای الکتریکی خود را به نمایش بگذارند. مواردی که امسال توجه ما را به خود جلب کرد:
- اولین کراس اوور کامپکت آلفارومئو، آلفا رومئو توناله 2023.
- کرایسلر Airflow Graphite Concept، یک کراس اوور شیک با قابلیت های سطح 3.
- جیپ Grand Cherokee High Altitude 4xe، یک SUV هیبریدی فول سایز.
- رودستر منحنی Deus Automobiles، هایپرکار Vayanne EV.
- Indi One’s Indi EV، کراس اوور «متمرکز بر سبک زندگی» با رایانه شخصی بازی داخلی.
- شاسی بلند ساب کامپکت کیا، نیرو 2023، در پیشرانه های هیبریدی، PHEV یا EV موجود است.
- کیا همچنین مفهوم EV9 خود را به نمایش گذاشت، یک SUV جمع و جور که انتظار می رود تا سال 2023 وارد بازار ایالات متحده شود.
- Genesis X Speedium Concept، یک کوپه با طراحی جسورانه.
- دو SUV Vinfast، VF8 و VF9.
اعتبار تصویر: مایکل گونزالس/ گتی ایماژ
یک روز قبل از اینکه تسلا کارخانه عظیم خود را در برلین در ماه مارس افتتاح کند، ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا، انتشار “Master Plan Part 3” تسلا را کنایه زد که به شدت بر مضامین هوش مصنوعی و عملیات مقیاسبندی تا “اندازههای خارقالعاده” تکیه دارد.
ماسک: «اشیای هستهای تسلا به اندازههای فوقالعاده لازم برای منحرف کردن بشریت از سوختهای فسیلی و هوش مصنوعی مقیاس خواهند شد.» توییت کرد در این زمان. اما من بخشهایی را نیز در مورد SpaceX، Tesla و The Boring Company قرار خواهم داد.
قسمت 3 طرح جامع تسلا اولین موردی است که به دیگر شرکت های ماسک اشاره می کند. توجه: این مطلب قبل از خرید توییتر توسط ماسک منتشر شده است.
رفرش سریع قسمت اول و دوم. بخش اول در یک پست وبلاگی در سال 2006 منتشر شد که اثبات مفهوم تسلا را نشان میداد و شامل ساخت یک خودروی اسپورت و استفاده از بودجه برای ساخت خودروهای مقرونبهصرفهتر و در عین حال تولید برق بدون آلایندگی بود. بخش دوم، که یک دهه بعد منتشر شد، در مورد برنامههایی برای توسعه ذخیرهسازی باتری و عرضه مدلهای جدید از جمله وانت و شاسیبلند بحث کرد.
در اواخر سال، ماسک جزئیات بیشتری در مورد طرح اصلی خود، قسمت سوم، فاش کرد. در یک جلسه سراسری شرکت، دلیل وجودی این طرح این است: “چگونه مقیاس کافی برای انتقال کل زیرساخت انرژی به زمین بدست آورید؟”
اعتبار تصویر: جینا مون / بلومبرگ / گتی ایماژ
جنگ روسیه در اوکراین باعث شد که قیمت گاز جهانی در اوایل سال جاری افزایش یابد. در ماه مارس، در آغاز جنگ، Uber و Lyft با اضافه کردن هزینه اضافی سوخت موقت به کرایه مسافران برای کمک به رانندگان برای پوشش هزینه های فزاینده سوخت پاسخ دادند.
Rideshare Guy، یک وبلاگ و پادکست که به رانندگانی که به اشتراک گذاری سواری کمک می کنند، پول بیشتری کسب کنند و از اخبار صنعت به روز بمانند، جامعه رانندگان Uber و Lyft خود را در ایالات متحده بررسی کرد و دریافت که 43٪ آن را ترک کرده اند یا در حال رانندگی هستند. به دلیل قیمت بالای بنزین کمتر قبل از اعلام افزایش قیمت سوخت، این رقم 53 درصد بود.
بسیاری از رانندگان گفتند که این هزینه اضافی کافی نیست و مایلند برای افزایش مصرف سوخت در سفرهای طولانی، به جای هزینه ثابت، هزینه اضافی در هر مایل دریافت کنند.
یکی از راننده های Lyft به TechCrunch گفت که این هزینه اضافی “توهین به رانندگان” است.
این مقاله امروز مهم است زیرا موضوعات بسیاری را در بر می گیرد – توانایی ما به عنوان یک گونه برای وحشت در لحظه افزایش قیمت کالاها. ادامه بدتر شدن کارگران گیگ؛ رقص ظریفی که اوبر و لیفت در تلاش برای دلجویی از رانندگان بازی میکنند، اما به نظر میرسد هرگز به روشی که واقعاً منطقی باشد.
یکی دیگر از داستان های بزرگ امسال، تصمیم پیشنهادی وزارت کار در مورد وضعیت کارگر گیگ و کاهش متعاقب آن قیمت سهام شرکت های مبتنی بر اپلیکیشن بود. این قانون، در صورت تصویب، در صورتی که بتوانند ثابت کنند که از نظر مالی به یک شرکت وابسته هستند، درخواست وضعیت شغلی را برای کارگران شرکت آسانتر میکند. رانندگانی که احساس میکنند نه تنها دائماً تحت تأثیر رویدادهای کلان اقتصادی قرار گرفتهاند، بلکه به سختی توسط Uber و Lyft محافظت میشوند، ممکن است برای تغییر واقعی در سطح فدرال التماس کنند.