
درام توییتری پس از خرید ایلان ماسک، برخی از کاربران را به دنبال راهی برای خروج از این امر کرده است. در روزهای اخیر، اپلیکیشنهای اجتماعی جایگزین و پلتفرمهای میکروبلاگینگ دستاوردهای بزرگی داشتهاند که مهمترین آنها جایگزین توئیتر غیرمتمرکز Mastodon است. بنیانگذار و مدیر عامل این سرویس اخیراً اعلام کرد که پس از پیوستن بیش از نیم میلیون کاربر به شبکه از زمان بسته شدن قرارداد با توییتر در 27 اکتبر، Mastodon از 1 میلیون کاربر فعال ماهانه فراتر رفته است. (اکنون به 1.5 میلیون رسیده است.) اما Mastodon تنها برنامه ای نیست که از فاجعه توییتر سود می برد.
در گزارشی جدید، شرکت هوشمند اپلیکیشن Sensor Tower رشد اپلیکیشنهای اجتماعی را از زمانی که ماسک مدیریت کرد، تحلیل میکند.
اشاره میکند که Mastodon در 12 روز پس از خرید توییتر (27 اکتبر تا 7 نوامبر) تقریباً 322000 بار دانلود جدید از فروشگاههای برنامه ایالات متحده مشاهده کرد که بیش از 100 برابر 3000 بارگیری در دوره 12 روزه قبلی است. در سطح جهانی، این برنامه در بازه زمانی مشابه از 27 اکتبر تا 7 نوامبر، 657 درصد رشد کرد و به 1 میلیون نصب رسید، از 15000 نصب در 12 روز قبل.
سایر مشتریان شخص ثالث Mastodon نیز شاهد جهش بودند، به طوری که Metatext و Tootle از کمتر از 1000 نصب به ترتیب به 19000 و 7000 بین دو دوره رشد کردند.
اما به نظر می رسد که Mastodon تنها شبکه ای نیست که شاهد افزایش نصب اپلیکیشن است.
Tumblr همچنین شاهد رشد 96 درصدی نصب برنامه های خود در ایالات متحده از 47000 به 92000 بین دو دوره زمانی بود. علاوه بر این، نصب جهانی آن 77 درصد از 170000 به 301000 افزایش یافت.

اعتبار تصویر: برج سنسور
علاوه بر این، برنامه اجتماعی جایگزین CounterSocial در 12 روز پس از خرید، 2300 درصد به 24000 نصب در فروشگاه های برنامه ایالات متحده رسید و با 33000 نصب در سطح جهانی 3200 درصد رشد کرد.
یکی دیگر از شرکتهای اطلاعاتی اپلیکیشن، data.ai، دادهها را به روشی متفاوت تقسیم کرد. رشد دانلود برنامههای اجتماعی مختلف در سراسر جهان را طی یک دوره هفت روزه پس از خرید (27 اکتبر تا 2 نوامبر) بررسی میکند، سپس آن را با دوره هفت روزه قبلی مقایسه میکند.
داده های آن که به طور انحصاری با TechCrunch به اشتراک گذاشته شده است، همچنین دستاوردهای قابل توجهی را که توسط Mastodon و CounterSocial از نظر رشد نصب جهانی بین دو دوره زمانی بدست آمده است، تأیید می کند. این تحلیل نشان داد که نصب های Mastodon 2200٪ و CounterSocial 1200٪ رشد کردند.
اما Data.ai نمودارهای فروشگاه App را بیشتر به بالا و پایین نگاه کرد و دریافت که تعدادی دیگر از برنامه های اجتماعی فراتر از جایگزین های مستقیم توییتر، برآمدگی هایی را مشاهده می کنند.
اینها عبارتند از David’s Disposable (83٪ افزایش در هر دو دوره زمانی)، nFollowers (افزایش 50٪)، CocoFun (افزایش 46٪)، Substack Reader (افزایش 24٪)، Tribel (افزایش 11٪)، Tumblr (افزایش 7٪) و پینترست (افزایش 2 درصد). Substack، به ویژه، از زمان خرید توییتر، خود را به عنوان یک جامعه اجتماعی معرفی کرده است، حتی یک ویژگی بحث جدید را راه اندازی کرده است که به نویسندگان و مخاطبان آنها اجازه می دهد در چت های رشته ای شرکت کنند. دیسپو از ترول کردن هرج و مرج توییتر در چندین توییت و میم لذت برد. به عنوان کسی که جشن می گیرد چگونه ماسک مالک برنامه Dispo نیست.

اعتبار تصویر: data.ai
این بدان معنا نیست که تمام این درام برای توییتر بد بود. با کمال تعجب، برخی از افراد حتی اخیراً پس از کسب این برنامه را نصب کردند.
Data.ai نشان می دهد که نصب اپلیکیشن توییتر از زمان خرید 17 درصد افزایش یافته است، در حالی که نگاه Sensor Tower به بازه زمانی کمی طولانی تر، 21 درصد افزایش داشته است. اخیراً گفت توییتر در 12 روز پس از خرید شاهد 7.6 میلیون نصب جهانی و 502000 دلار هزینه کاربر بوده است که این رقم در دوره 12 روزه قبلی 6.3 میلیون نصب و 303000 دلار هزینه شده است.
با این حال، فعلاً باید این اعداد و ارقام هزینههای کاربران را با کمی دقت در نظر گرفت، زیرا راهاندازی توییتر بلو پس از چند روز زنده بودن متوقف شد. دلیلی وجود ندارد که باور کنیم این اعداد هنوز نشان دهنده افزایش قابل توجه تقاضای اشتراک با پایداری طولانی مدت است. این داده ها به مرور زمان خواهند آمد. اگر هیچ چیز دیگری نباشد، توانایی ماسک در بازاریابی چیزهایی برای طرفداران خود و کنجکاوی عمومی کاربران در مورد آنچه در حال حاضر در مورد محصولات توییتر می گذرد را نشان می دهد.

اعتبار تصویر: برج سنسور
اگرچه توییتر ممکن است در این هفته پیشرفتهای جزئی داشته باشد، اما همه از تغییرات راضی نیستند. برخی از کاربران خشمگین تر توییتر در بررسی برنامه توییتر در اپ استور، ناراحتی خود را از این خرید ابراز کردند.
در 5 نوامبر 2022، این برنامه با اضافه شدن 119 بررسی تک ستاره iOS شاهد افزایشی در بررسی های منفی بود – همچنین بر اساس داده های Sensor Tower، بیشترین میزانی که در یک روز در طول آخرین افزایش نقدهای منفی دیده شده است.
با این حال، ما میدانیم که این بزرگترین موج بازخورد منفی نیست که توییتر تاکنون دیده است. حوادث دیگر باعث بی نظمی بیشتر شده است. به عنوان مثال، پس از ممنوعیت ترامپ، توییتر در 9 ژانویه 2021 شاهد 801 بررسی تک ستاره ای بود. همچنین در مارس 2022 پس از معرفی جدول زمانی جدید و در آوریل زمانی که ایلان ماسک گفت در حال خرید توییتر است، افزایش یافت.
بیشترین افزایش نقدهای منفی او در این سال حتی این هفته نبود – در 28 اکتبر بود که قرارداد ماسک نهایی شد.
با این حال، به طور کلی، بحران اسرائیل و فلسطین در ماه مه 2021 منجر به بیشترین تعداد نقدهای منفی جدید و به دنبال آن ممنوعیت ترامپ شد.
در مورد موضوعی که به آن پرداختهایم، نکتهای خبری دارید یا اطلاعاتی در مورد آن دارید؟ ما از اینکه ازت خبر داشته باشیم خوشحال میشویم. می توانید با سارا پرز از طریق [email protected] یا سیگنال به شماره 415.234.3994 تماس بگیرید. یا می توانید برای ما یادداشتی را در [email protected] ارسال کنید. اگر ترجیح می دهید ناشناس بمانید، اینجا را کلیک کنید تا با ما تماس بگیرید، که شامل SecureDrop (دستورالعمل در اینجا) و برنامه های پیام رسانی رمزگذاری شده مختلف است.